Illustratie van:

Deutz-Fahr D 6007 C - verwarming

Holla mede tf ers

de cabine van mijn deutz 6007C wordt alleen verwarmd via de motor. alleen dit geeft weinig warmte ook als de trekker langere tijd aan het werk is. nu zat ik te denken aan een 12volt kachel in te bouwen achter het dashboard, wie kan mij advies geven over de aanshaf en inbouw van zoiets (is het veilig om te doen achter het dashboard

mvg deutz 6007

Deel dit topic

Reacties

fiatfan
Je kunt volgens mij bij een deutz als optie een standkachel bestellen.
sjonnies
Mieschien heb je ergens warmte verlies er zit een klep aan de zeitkand die kan los of dicht dat had ik ook hij sloot niet goed af heb ik hem wat strakker gezet nu blaats hij meer warme lucht naar binnen
w6270
@sjonnies

klep aan de zij kant ?? kun je wat specefieker zijn ??
bij voorbaat dank
Kukel
Moet je er zo iets tussen zitten: kramp.com/shop/action/…
sjonnies
@w6270een een buis bij de uitlaat die vangt de warmte op en daar zit een klep in dan kun je kiezen of ik blaas de warmte van de motor in de cabine of de buitenlucht
deutz6007
@Kukel

zoiets lijkt me geschikt, ik ga is informeren wat het kost, krijg nu van die koude poten
mx100c
Niet doen ,met koud weer komt er bijna geen warmte uit.
KHD Deutz-Fahr
De verwarming van een 07 C en een DX komt bij de motor vandaan. Er is een kunststoffen koker gemonteerd met een klep die je bedienend met een bowdenkabel met een klein hendeltje links van de verwarming, dit systeem werkt voor geen meter en het motor geluid word erg verhoogd wanneer je de klep opent, komt er een hoop motor geronk mee.

Ik heb eens een carpoint heater fan op 12 volt uit geprobeerd, deze werkt beter dan de verwarming zelf en is erg goedkoop maar voldoet ook nog niet: amazon.co.uk/2in1-150W-Heater-Defroster-Cooling/…
KHD Deutz-Fahr
@deutz6007

Quote:
ik ga is informeren wat het kost, krijg nu van die koude poten

Koude poten is nog niet het ergste, als je alles dicht hebt beslaat alles en zie je niks meer.
KHD Deutz-Fahr
@deutz6007

Laat ff weten wat zo n ding kost, heb ook interesse voor mijn DX 3.30 SE. Onze agroprima 4.46 pluspower heeft een veel beter verwarming systeem.
jan zonderland
@w6270Bij de Deutz o7 C serie en ook de DX 3 serie wordt de cabine verwamd met de koellucht. Naast de motor zit een blikken kap gebouwd met daarin een klep die dmv een hendeltje en bowdenkabel in de cabine bediend kan worden. Klep dicht is kachel aan, klep open en koellucht blaast gelijk naar buiten. Deze kleppen sluiten in het algemeen slecht af zodat je 's winters te weinig warme lucht in de cabine krijgt en 's zomers er nog steeds warme lucht de cabine in komt ondaks dat je de klep helemaal open hebt staan. Vooral 's zomers steek je dan de moord van de warmte. Ook komt de motor 's winters vaak niet genoeg op temperatuur om voldoende warmte te produceren om het hok lekker warm te stoken. Het is een goedkope oplossing om verwarming te heben op een trekker met luchtgekoelde motor. De grotere DX'en (DX 4 en 6) betrekken de warmte voor de cabine uit de motorolie. Zo'n standkachel zoals door een andere tf'er wordt gesuggereerd is wel lekker maar die produceren vaak teveel warmte voor een kleine cabine. Ook op de minimum stand wort het vaak nog te heet. Althans die ervaring hadden wij vroeger met Ebersparcher kachels in onze Amac rooiers. Kachel aan en deur open anders zat je te sudderen.
RobDeutz104
De kavhels van de grotere DXen, en de laatste DX3, daar kan je je hok wel lekker warm mee stoken, maar heb nooit begrepen waarom ze op de lichtere series die idiote kachels met die warme uitlaatlucht verwarming deden!
KHD Deutz-Fahr
@RobDeutz104

Quote:
maar heb nooit begrepen waarom ze op de lichtere series die idiote kachels met die warme uitlaatlucht verwarming deden!

Goed opgemerkt Rob! Kosten besparing? Snap er ook niks van, het systeem werkt gewoon niet! Op de laatste DX 3 en zit er een soort van radiateur achter de luchtklepjes, in de cabine, dat werkt wel goed.
RobDeutz104
@KHD Deutz-Fahr

Bij die Laatste DX 3 is die radiatuer waar de motorolie doorheen gaat, en daar komt al heel snel warmte uit
fiatfan
@deutz6007

houd u vast: € 1222,--
fiatfan
In onze fendt GT met deutz luchtgekoelde motor zit ook een standkachel, maar idd: ieder kwartier een minuut of 2 aan en het wordt weer bloedheet...
deutz6007
@KHD Deutz-Fahr fiatfan heeft zojuist de prijs gegeven.
dit is geen leuke prijs zo verkoop je die dingen nooit

bedankt voor de reacties
misschien een tip voor de mensen die prijzen willen bekijken op mypartspartner

voets.nl/site/index.cfm/…

onder aan de site staan inlog gegevens ga naar mypartspartner en voer deze in

vr gr deutz 6007
deutz6007
Is het een idee om in de buis naar de cabine een 12 volt ventilator te zetten (met schakelaar er tussen natuurlijk) zodat er meer warme lucht vanaf de motor wordt aangezogen en in de cabine wordt geblazen
KHD Deutz-Fahr
@deutz6007

Bedankt!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr D 6007 C ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
19
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
18