Illustratie van:

International 644 - Ik heb een vraag over nieuwe brandstoffilters International 644

Hallo iedereen,
Ik wil nieuwe brandstoffilters op mijn International 644 gaan zetten maar nu weet ik niet hoe ik dit moet doen en moet je dan ook de pomp ontluchten enz
Als iemand het weet laat het dan even weten via de reacties
Mvg dylan.

Deel dit topic

Reacties

Fendt926Driver
Heb je hangende of staande diesel filters?
Of zitten ze in een glazen potje?
dylan-vd644
@Fendt926Driver ik heb hangende filters 2 langs elkaar

(klik om te vergroten)

+1
Corne S
@dylan-vd644

Volgens mij had ik het (dacht ik) redelijk duidelijk uitgelegd in 1 van je andere topics.
+1
Jpkd
Iemand die fendtbestuurd. heeft geen tijd om op 15.00 uur forumvragen te beantwoorden.fendt moet 2000 uur per jaar rijden om dekosten terug te verdienen. Mischienbent u pensionado is er altijd
+1
Fendt926Driver
@Jpkd ik bepaal wat ik daags doe.
Niet mijn trekker..
+1
SJB533
@Fendt926Driver @Corne S
Niet op reageren, dan krijgt hij de aandacht,die hij vraagt...
+2
Fendt926Driver
@SJB533 goed plan.
+2
Corne S
@Jpkd

Als je een trekker niet gebruikt, kost hij het minst. Tenzij je hem in de schuur laat staan en de loonwerker laat komen.
Rokus
@Corne S hoe is het met de siwa, heeft hij zijn vuurdoop al gehad of krijgt hij die volgende week?
+1
Corne S
@Rokus

Beide. Onlangs 12 ha gedaan. Trekker deed het met 2 vingers in z'n neus.
+1
Rokus
@Corne S kijk da's praat had eigenlijk ook niet anders verwacht, hij hoeft hem alleen maar vooruit te trekken!
+2
Sjon
Lees dan staat er gewoon in
tractorfan.nl/topic/251835/
brauheist
Schroevendraaier er doorheen meppen en dan losdraaien
SJB533
@brauheist
Daar hebben ze heel mooi gereedschap voor hoor. Zo'n ding heet een bandsleutel en zou je in de kast moeten hebben, als je zelf aan je rollend materieel onderhoud wil plegen... (En als ik er al een schroevendraaier aan zou wagen, dan zo'n Stanley van m'n vader. Dat is eersteklas meuk... 🙈)
brauheist
@SJB533 gebruik al jaren de schroevendraaier techniek😁
+1
brauheist
@SJB533 zo deed ik het bij mijn inter 644, misschien zit het bij een case inter 644 anders?😝
+1
SJB533
@brauheist
Naar mijn beste weten zitten daar geen filters op 😬
cyrus-van-gelder
Ik sloeg ook altijd een schroevendraaier erdoorheen. Nu heb ik een 644 met van die glazen potjes ,dus doe ik dat nu maar niet. Vroeger sloeg ik altijd gewoon een schroevendraaier door het oliefilter van m,n Opel kadett b. Wel een makkelijk systeem verder als het kan
+1
Corne S
@cyrus-van-gelder

Volgens mij hier nog 1 trekker met glazen potjes. De rest hebben we geüpgraded naar andere filterhouders zoals hier. Geduld om het lekdicht te krijgen was er niet altijd.
cyrus-van-gelder
Mijn 644 heeft glazen potjes ja. Wat ook anders is dan de 644 op mijn werk. Daar moet je de motor olie bijvullen bij het kleppen deksel. Bij die van mij moet dat dus bij de olie pijlstok. Die op mijn werk is in 1977 gebouwd( dat wist 1046 doormiddel van het chassisnr) mijn eigen 644 is uit 1975. Heeft ook van die korte stickers . International en 644 staan dus apart op een eigen sticker.@Corne S
Corne S
@cyrus-van-gelder

Kan inderdaad wat verschil in zitten. 744 en 844s moet je beide via kleppendeksel bijvullen. 856xl kan via peilstok of kleppendeksel. Ik vind die schroefstokken maar onhandig. Ik weet nooit precies hoe je hem moet peilen.
cyrus-van-gelder
Mijn 644 heeft ook nog naast een 540 ook nog een 1000 toeren aftakas
Dat zie je ook niet zo vaak bij de 644
dylan-vd644
@cyrus-van-gelder dat heb ik ook en iedereen die ik ken met een 644 heefd dat
cyrus-van-gelder
@dylan-vd644 jou 644 heeft dus ook een 1000 toeren aftakas. Toch kom ik er genoeg tegen die alleen 540 toeren aftakas hebben. Die op mijn werk heeft het ook alleen 540
labella
@cyrus-van-gelder ik denk dat de oudere 644 het niet hebben en de latere wel. Toen wij een nieuwe 743xl wilden kopen was het daar niet op leverbaar maar op de 745xl wel, daarom een 745xl gekocht. Later was het op de 743xl ook dubbele aftakas.
cyrus-van-gelder
@labella toch is die van mij uit 1975 . De 44 serie is gebouwd tussen 1974 ,1980. Dan is die van mij toch vrij vroeg.
SJB533
@cyrus-van-gelder
Was gewoon een optie vanuit de fabriek, maar wellicht deed deden importeurs of dealers 'm er standaard bij? 🤔
cyrus-van-gelder
@SJB533 zou maar zo kunnen wat je zegt over die 1000 toeren aftakas. Op mijn werk heeft een 644 uit 1977 geen 1000 toeren, enkel 540 aftakas.
SJB533
@cyrus-van-gelder
Even nagekeken: heb nog nooit een 845 XL gezien, zonder 1000 rpm. Was gewoon optie, volgens het grote boek. De XL cabines hebben standaard maar 1 werklamp, maar hier in Nederland zitten er 4 op, afgezien van de grijze import.
+1
cyrus-van-gelder
@SJB533 oké dan weet ik dat ook weer. Heb zo,n boek niet he
  • 😉😉😉
[b]ik bedoel 1000 rpm bij de 644. Bij de 845 xl zou ik het eigenlijk niet weten. Maar ik geloof je gelijk hoor, ik ben echt wel inter fan. Maar ik weet ook niet alles(gelukkig niet) daarvoor hebben we dus tractor fan.
Corne S
@cyrus-van-gelder

Zoveel werk is het anders ook niet om een 1000 rpm stomp er in te steken. Meeste werk is de bakolie aflaten / vullen. Is het wel met grove splines? Bij de 24serie zat op de 1000 rpm fijne splines.
cyrus-van-gelder
@Corne S het is dus met fijne splines Corne, de 540 toeren is met grove splines.heb wel veel werk gehad met de spatborden. Die waren er dus af. Heb toen nieuwe zelf gemaakt. Gekopieerd van een bestaande 644 die op m,n werk staat. Dat was nog een hele opgave. Maar het is super goed gelukt. Verder hebben we de kop gereviseerd, nu wil de trekker wel.fatsoenlijk starten. Groet Cyrus
dylan-vd644
Maar moet je de pomp ontluchten als je er nieuwe filters op zet mvg.
Fendt926Driver
@dylan-vd644 nee dat hoeft niet.
De filters even bij de pomp 95% vol doen met diesel voordat je ze monteerd.
Dan is het geen probleem en start die er zo door

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 644 en hebben de trefwoorden motor , brandstoffilter , brandstof en filter geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
34
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
0