Renault ares 640 quadrishift slipt in 2 3en 4 bij zware belasting.
Trekker gesplitst gehad omdat hij slipte en de frictie platen krom (versleten) waren van de 4de.
Maar nu slipt hij nog steeds bij zware belasting in 2 3 en 4 lage Druk is goed.
Iemand hier ervaring mee? Is dezelfde transmissie als de dynashift van mf
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ik vind het vreemd dat alleen de platen van de 4e versleten zijn.
Heb je alle pakketten gedemonteerd ?
Hoe zijn de platen van de revershift ?
Nee heb alleen de platen van de 3 en 4 vervangen want die van 3 waren versleten en krom.
Maar de trekker is afgelopen winter ook door iemand ander open gehaald omdat hij toen slipte in 3. Maar toen heeft ie het maar en paar dagen goed gedaan.
Toen vroeg hij Of ik eens wilden kijken . dat gedaan en open gehaald toen waren de platen van 4 verbrand en vooral krom. Dus ik had duidelijk een oorzaak dus dat vervangen en nu dit probleem? Alvast bedankt
En ik vind het ook onzin om platen te vervangen als er nog genoeg voering opzit
Hoe erg is de slip? Gaat ie er finaal door heen?
Als ik de rem flink bij pak en de motor maximaal belast slipt ie maar het rare is dat ik soms de motor wel stil kan laten vallen
Of iemand nog een ander idee
Achteruit rijdend ook?
Het typische is eigenlijk dat de C zonder aanstuurdruk werkt; alleen op veerspanning van de koppeling zeg maar. Ben dus even benieuwd naar antwoord op m'n twee vragen
Ja ook in zijn achteruit . Ik hem hem nog flink laten slippen en gister en open gehaald en weer de platen helemaal weg en krom van de d de koppeling met de diafragma veer.
Dus precies dezelfde schade als voorheen. Als ik simpel na denk heeft de diafragma veer te weinig spanning. Maar er is zo niks aan te zien. Mischien hebben jullie een idee gr
Dus nu is het ook te verklaren dat hij in zijn a niet slipte want dan pakt hij de koppelingen die met 17 bar bedient worden
De zuiger kan namelijk gedraaid worden
En dan gewoon gemonteerd worden.
Het gaat om de koppeling bij de price as
Ik krijg het namelijk nergens gevonden.
Alvast bedankt