Renailt ares 640 transmissie slipt

Renault ares 640 quadrishift slipt in 2 3en 4 bij zware belasting.
Trekker gesplitst gehad omdat hij slipte en de frictie platen krom (versleten) waren van de 4de.
Maar nu slipt hij nog steeds bij zware belasting in 2 3 en 4 lage Druk is goed.
Iemand hier ervaring mee? Is dezelfde transmissie als de dynashift van mf

Deel dit topic

Reacties

Slipt hij niet in de 1e ?
Ik vind het vreemd dat alleen de platen van de 4e versleten zijn.
Heb je alle pakketten gedemonteerd ?
Hoe zijn de platen van de revershift ?
spotmelker
@Ferdinanddijkstra kun je alleen de frictie platen vervangen of zitten er ook gladde platen tussen die je bij revisie ook moet vervangen?
+1
@spotmelker je moet alle platen vervangen , de frictie platen en de gladde platen
En dan monteren volgens voorschrift
Sjorszetor
Nee in 1 slipt hij niet
Nee heb alleen de platen van de 3 en 4 vervangen want die van 3 waren versleten en krom.
Maar de trekker is afgelopen winter ook door iemand ander open gehaald omdat hij toen slipte in 3. Maar toen heeft ie het maar en paar dagen goed gedaan.
Toen vroeg hij Of ik eens wilden kijken . dat gedaan en open gehaald toen waren de platen van 4 verbrand en vooral krom. Dus ik had duidelijk een oorzaak dus dat vervangen en nu dit probleem? Alvast bedankt
spotmelker
@Sjorszetor uitgaande van dat de platen correct vervangen zijn en de oliedruk juist is. Bestaat er een kans dat bij het schakelen tussen 3 en 4 er onvoldoende olie afgelaten wordt waardoor er te veel frictie op het niet geschakelde pakket optreedt? Dus dat het probleem in de aansturing zit? Ik kan anders het verbranden/kromtrekken niet verklaren.
Sjorszetor
@spotmelker Hoi Ik snap wat je bedoelt. Ik zal alles nog eens controlere
Bedankt
spotmelker
@Sjorszetor kon je ook merken dat de trekker zwaarder reed/minder snel op toeren kwam direct na de 1e revisie in stand 3 en/of 4?
@spotmelker er kan ook een zuigerveer lekken waardoor je slip kan krijgen, of slechte schotelveren
+1
Bakker S
Als je de bak open hebt, dan had ik alle platen vervangen. En eventueel de pomp ook.
jd4050
@Bakker S

persoonlijk vind ik dat niet nodig, die platen zijn soms nog bijna niets afgesleten na 10000 uur. Even alle platen na meten en alleen van de koppelingen vervangen wat niet meer binnen de specificatie valt scheelt al snel honderden euro's. Zeker bij een full powershiftbak.
Sjorszetor
De schotel veer had ik wel besteld maar was niet voorradig.
En ik vind het ook onzin om platen te vervangen als er nog genoeg voering opzit
BouwmanH
Even druk meten? Als ik het me goed herinner is de derde stap zonder oliedruk bekrachtigd. Als de druk te laag is gaat de motor in de andere drie standen zwaar lopen omdat ie dan als het ware twee versnellingen tegelijk schakelt.
Hoe erg is de slip? Gaat ie er finaal door heen?
Sjorszetor
De druk heb ik gemeten die is goed 17 bar.
Als ik de rem flink bij pak en de motor maximaal belast slipt ie maar het rare is dat ik soms de motor wel stil kan laten vallen
Sjorszetor
Net nog even bezig geweest met de aris maar op het moment dat hij slipt met de rem erbij pakken kan ik de quadrashift gewoon terug schakelen en blijft hetzelfde slippen. Ik zal het ventielen blok is wisselen van een zelfde aris.
Of iemand nog een ander idee
BouwmanH
@Sjorszetor Lastig te zeggen dan, van afstand. Zoiets moet je horen, zien en voelen om te beoordelen.
@BouwmanH je slaat de spijker op zijn kop
Ik zit me ook suf te denken maar moet het zelf voelen , testen , ervaren
Denk toch dat het met een lamellen pakket te maken heeft
jd4050
@Ferdinanddijkstra

Zoals vaak met dit soort vage storingen. En zeker als buitenstaander die de (reparatie)geschiedenis van de trekker niet goed weet.
BouwmanH
Gaat ie alleen in de hoogste versnelling door de B-C-D?
Achteruit rijdend ook?
Het typische is eigenlijk dat de C zonder aanstuurdruk werkt; alleen op veerspanning van de koppeling zeg maar. Ben dus even benieuwd naar antwoord op m'n twee vragen
Sjorszetor
Hoi alleen b c en d .
Ja ook in zijn achteruit . Ik hem hem nog flink laten slippen en gister en open gehaald en weer de platen helemaal weg en krom van de d de koppeling met de diafragma veer.
Dus precies dezelfde schade als voorheen. Als ik simpel na denk heeft de diafragma veer te weinig spanning. Maar er is zo niks aan te zien. Mischien hebben jullie een idee gr
+1
De MF man
Een dynashift rijdt zonder druk in de D, niet in de C, laat hij de druk wel goed genoeg weg van de BCD want als hij daar iets druk houdt krijg je in de A nonstop slip op die andere pakette
Sjorszetor
Hoi Ik snap wat je bedoelt maar ik heb goed gemeten dat de druk er helmaal afgaat
Sjorszetor
Hoi net de andere koppeling uit elkaar gehaald en daarvan ook de platen verbrand en krom van de kleine platen die door de diafragma veer wordt samen gedrukt
Dus nu is het ook te verklaren dat hij in zijn a niet slipte want dan pakt hij de koppelingen die met 17 bar bedient worden
Sjorszetor
Hoi weet iemand in welke stand de zuiger moet staan van de revershift ivb de gaten van het smeer systeem?
De zuiger kan namelijk gedraaid worden
En dan gewoon gemonteerd worden.
Het gaat om de koppeling bij de price as
Ik krijg het namelijk nergens gevonden.
Alvast bedankt

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
23
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN