Weet iemand iets over het bestaan van een hulpstuk dat je over de aftakas schuift zodat je deze handmatig in en uit kunt schakelen. Als je de hef wilt bedienen draait de aftakas namelijk altijd mee en er bestaat een onderdeel dat je er achteraan kunt overschuiven, een soort koppeling.
Met vriendelijke groeten
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Power Major ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
dat is een tandwiel kast met een vrijloop.
De man voor wie ik er één zoek had er een foto van, maar ik dacht wel al dat het een zeldzaam stuk ging zijn
das doodzonde, en hij verkoopt het stuk niet?
Ik denk dat de eigenaar heel goed weet wat het ding waard is.
Denk maar aan een bedrag in de orde van 3 nullen voor de komma.
Ze zijn inderdaad erg zeldzaam.
Het is een overbrenging die het standaard Major en Power Major aftakas toerental van 710 rpm terug brengt naar 540 rpm.
Bijkomend voordeel van zo'n overbrenging is dat je aftakas en hydrauliek van desbetreffende Majors afzonderlijk kan gebruiken omdat je de aftakas hiermee kunt ontkoppelen zonder dat je hydrauliekpomp ook wordt ontkoppeld.
je schakelt de overbrenging namelijk met een aparte pook die erop gemonteerd zit.
Dit komt het gebruiksgemak natuurlijk aanzienlijk ten goede.
ssssttttttttt
De eigenaar van het stuk leest hier ook mee?
Jij blijkbaar ook Gerrit!
Maar misschien was jij hier ook al wel van op de hoogte?
Weet jij nog wie er vroeg naar die lijst met indentificatienummers van de verschillende Major types?
Of stond jij daar op dat moment niet bij?
Ik heb die lijst wel, maar ben even kwijt wie het vroeg.
Inderdaad, zo ziet het er uit:
pic20.picturetrail.com/VOL12/1104763/…
Ja, dat is hem inderdaad.
Geen idee wie naar die lijst vroeg, ik heb dat niet meegekregen helaas.
Voor mij was er wel meer nieuws, over met name de Fordsons.
Van het "Brevetti" differentieelsot had ik ook nog nooit gehoord bv.
Dankzij zulke mensen kom je wel aan een hoop minder bekende informatie, en dat is nou het mooie van kennisoverdracht van oud op jong.
Heb jij je ook een beetje vermaakt afgelopen zaterdag?
Dat werd volgens mij zaterdag ook nog gezegd dat Richard er nog eentje had liggen, of niet?
Daarbij werd dacht ik ook dat bedrag met die 3 nullen voor de komma bij genoemd.
Zaterdag hadden ze het er ook over inderdaad dat er nog één bij Richard Pit ligt maar volgens mij adverteerde hij er ook mee in de Pionier van de OTMV. Dat bedrag van de drie nullen hoorde ik ook maar ook enigzins normalere bedragen. Als je iemand treft die weet wat zo'n ding waard is zul je waarschijnlijk wel een knap bedrag moeten neerleggen.
Bij de verkoop van de major zal je met het geld + het geld dat je uitspaart voor dat tussenstuk al een mooie ford 4000 kunnen kopen denk ik als ik het zo hoor.
Thnx Bert.
Een goede Ford 4000 is geliefd en ook niet goedkoop, TF-lid @ford5000 is daar meer in thuis, als je daar wat over wilt weten zou ik het hem vragen.
Dat zijn al gekkenprijzen, dank je voor het antwoord!
we gebruiken hem haast niet
Ik heb wel interesse! Ik heb je een PB gestuurd
500 voor de reclamecampagne, en 1000 voor het feest.
Als jij ze voor de helft verkoopt, hou je dan een halve week feest? of begrijp ik het verkeerd?