Illustratie van:

Case 1494 - hydra shift probleem.

Heeft iemand ervaring met een hydra shift? de stuurschuif is los maar heb het vermoeden dat de pomp defect is, de 4WD werkt ook niet. Heeft dat hier ook iets mee te maken? ik heb mij laten vertellen dat de trekker door de midden moet om de pomp te vervangen klopt dit? hoe kan ik dit eventueel controleren? alvast bedankt!

Deel dit topic

Reacties

valmet6400power
@flonky is de David Brown man hier.

Andere optie is De With bellen in Leerdam, die heeft weet ik veel hoeveel onderdelen en kennis in huis over David Brown.

Ps: de 4-wielaandrijving moet je toch handmatig inschakelen dus dat heeft niks te maken met die pomp lijkt me?
kramer
flonky
Wat doet de hydra shift wel en wat niet?
Heb je versnellingsbak deksel eral af omdat je zegt dat stuurschuif los is?
HeitecNL
Hydrashift staat compleet los van 4wd. Oliepomp zit onder in de versnellingsbak en gaat normaliter maar zelden stuk. Eerste verdachte zijn de o-ringen in de koppelingspaketten. Maar vooraleerst: wat zijn de symptomen?
Ford-NH-Monteur
@HeitecNL @flonky ]Okee bedankt voor uw reactie!, de trekker kan gewoon in de mechanische versnellings rijden maar als je dan de hydrashift wilt bedienen doet deze niks, ik heb een tijdje terug gekeken of de plunjer van het ventielen blok heen en weer ging. een monteur die vroeger bij een case dealer werkte vertelde dat de stuurschuif vast zat door vuil. een ander iemand zegt dat de pomp defect is en zij dat die in het koppelingshuis zit maar daar had ik mij vaag tekens dus bij.
Wat kan ik nu het beste doen, denk druk meten van de pakketten of bekijken als er olie bij de stuurschuif komt? Zit er ergens toevallig nog een zeefje die eventueel verstopt kan zijn?
HeitecNL
@Ford-NH-Monteur Hmm die monteur die jou geinformeerd heeft, wist wss niet wat voor beestje hij bij de hand had.
Begin maar eens bij het aanzuigkorfje. Die zit aan de onderzijde van de trekker bij de grote filterhuis van de normale hydrauliek/hefpomp. Het ziet eruit als een grote boutkop (maatje 46 of iets dergelijks) en daar zit de aanzuigleiding + aanzuigkorfje aan gemonteerd. Losmaken en kijken of die schoon is. Er zit ook een O-ring aan de bovenzijde van die aanzuigleiding, die kun je ook meteen ff vervangen. Wel ff een opvangbak eronder want alle bakolie komt er mee uit.

Als bovenstaande niet helpt moet zeer waarschijnlijk de bak eruit...
Ford-NH-Monteur

(klik om te vergroten)

Die moer bedoelt u waarschijnlijk? en als je die m6 - m8 boutjes los haalt kan je het andere hydrauliek filter vervangen? ik ga binnenkort eens kijken of ik wat kan vinden.
HeitecNL
@Ford-NH-Monteur ja dat is ‘m. En idd als je die m8 boutjes (is eigenlijk UNC 5/16-18) loshaalt kom je bij de aanzuigfilter van de hydropomp.
Ford-NH-Monteur
@HeitecNL Ps. de hydrashift werkt in geen enkele stand.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case 1494 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
9
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
0