Massey Ferguson 6475 - Niet vooruit te branden met bemesten

Hallo.
Wij hebben een 6475 op proef om te kijken wat we nou gaan kopen een 6475 of een 6465,
De 6475= 160 pk
De 6465= 140 pk
(We hebben het idee dat de 6465 veel beter uit zijn pks komt en ook feller is dan de 6475)
De 6475 heeft hiervoor vermoedelijk met een maaiarm gedraaid zijn we achter gekomen dus van deze zien we sowieso af. Hier na heeft hij voor een dieplader gestaan. Zo is hij ook in onderhoud gekomen bij ons mechanisatie bedrijf.
De 6465 is nieuw verkocht door ons mechanisatie bedrijf en ook altijd in onderhoud bij hun geweest. Deze heeft gelopen bij een boer die we ook kennen en waarvan we weten dat hij er goed mee om is gegaan.
Even afwijkend van welke trekker we kopen.
Ik ben nu het bemesten met de 6475 alleen is hij niet vooruit te branden de tank is een duport 12.5 kuub met een 6.8m duport bemester ik heb het ventiel van de bemester bijna dicht staan staan denk ongeveer op 15% de bemester staat ook op het lichts hij loopt er bijna overheen. Ik bemest nu in de 3e versnelling met 8km per uur ,zo komt er 28/29 kuub op als ik in de 4e versnelling wil bemesten kan ik hem niet op de juiste snelheid brengen. Wat kan ik hier aan doen of heb ik het maar te doen met deze snelheid.(btw de aftakas draait 400 toeren anders klopt de gift niet meer)

Gr. Marc steffens
Marcsteffens6265

Reacties

rickboer blija
Zet de trekker eens voor de vermogentester, daarnaast zijn brandstofilters ook nog wel eens een probleem bij de 6400 en 7400 serie. Wat voor motor heb je erin liggen (bouwjaar)
Marcsteffens6265
@rickboer blija dat zullen ze bij knoll zelf maar moeten doen dan. Zal het brandstoffilter is nakijken. Het is een perkins uit 2008 heeft 9300 uur.
Marcsteffens6265
@rickboer blija heb je zelf ook vaker zon probleem gehad met je oude 7485?
+1
rickboer blija
@Marcsteffens6265 wij hadden een sisu in onze 7485, maar hebben ook wel zulk soort problemen gehad. Even de kleur van de brandsof in de filters checken, als deze zwart is zou ik m paseren. Loopt de trekker wel mooi en constant?
Marcsteffens6265
@rickboer blija ja opzich loopt hij wel constant vind wel dat ie aardig wat tijd nodig heeft om te starten ongeveer zon 8 seconde terwijl er 100 uur geleden nog een nieuwe startmotor op is gezet vertelde ze. Alleen als je volgas op de weg rijd maakt hij wel meer toeren als de 6465.
+2
rickboer blija
@Marcsteffens6265 klinkt als een communrail probleem, te weinig druk om te starten. Check opvoerpomp, brandstof pomp en overdruk ventiel. Durf te wedden dat de trekker hierdoor zn vermogen ook niet levert
Arie_MF
@rickboer blija met slechte injectors starten ze ook heel slecht, gebeurt nogal eens.
rickboer blija
@Arie_MF klopt, maar dan had ik verwacht dat hij ook slecht zou lopen. maar de poster geeft aan dat dit niet het geval is
Arie_MF
@rickboer blija Ik heb al meerdere malen meegemaakt dat de motor, als die eenmaal liep normaal draaide, dus de enige klacht was het lang moeten starten. Nieuwe injectors erin en ze starten weer als een nieuwe.
+1
Marcsteffens6265
@Arie_MF ik weet genoeg nu is het zeker dat we afzien van deze trekker.
joske1980
@Marcsteffens6265
Die 6465 is toch ook veel mooiere trekker. Die ziet er uit alsof er netjes mee omgegaan is. Weet niet wat prijs verschil is en of je die meer pk’s echt nodig hebt? Maar succes met onderhandelen. Hou je ons op de hoogte?
Marcsteffens6265
@joske1980 de 6475 is goedkoper. De 6465 heeft ook genoeg pk alleen is iets meer wel fijn. Vooral als we ooit nog zon dikke snede mogen maaien.
mf 6150
@Marcsteffens6265
Dat gaat die 6465 wel redden hoor
Marcsteffens6265
@mf 6150 ook met kneuzer?
mf 6150
@Marcsteffens6265
Zal toch wel zeker, anders ff chippen
Marcsteffens6265
@mf 6150 tis een felle trekker hoor. Gaan het eerst maar is aan zien met de 2e snee als de fronthef zotegen geleverd is.
joske1980
@Marcsteffens6265
Komt er voorhef en aftakas op voor frontmaaier?
Dan zijn pk’s wel welkom
Heeft deze ook nog boost?
En als deze wel fel is dan zal hij ondanks minder pk toch wel mee kunnen met die andere luie 6475
joske1980
@Marcsteffens6265
Komt er voorhef en aftakas op voor frontmaaier?
Dan zijn pk’s wel welkom
Heeft deze ook nog boost?
En als deze wel fel is dan zal hij ondanks minder pk toch wel mee kunnen met die andere luie 6475
Marcsteffens6265
@joske1980 ja komt een fronthef en aftakas op. Ze zijn wel goed met elkaar te vergelijken denk alleen wel dat je met de 6465 verder komt.
rommert14
@Arie_MF de 6480 die wij afgelopen jaar gekocht hebben doet ook lang over het starten, maar loopt wel hartstikke mooi.
mf 6150
@rommert14
En als je het contact eerst 2 tikjes naar rechts zet voor je 'm doorstart?
+1
mfrijder
@mf 6150 Dat gaat niet helpen op een T3 Perkins, die heeft geen elektrische opvoerpomp.
Welgerap52
Recent had ik 2 x een mf met een kapotte turboslang
Marcsteffens6265
@Welgerap52 kan dat bij deze ook het geval zijn?
+1
mfrijder
Injectoren en/of hogedrukpomp versleten.
Zal niet de eerste keer zijn bij een T3 Perkins.

En, doe er bij beide trekker 15 a 20 pk af dan klopt het beter, er ligt nog geen sisu motor in!
Marcsteffens6265
@mfrijder de 6465 is pas voor de rem geweest 140 pk aan de aftakas. de 6475 zegt de vorige eigenaar van dat hij 160 pk is.
@mfrijder onze 6475 T3 gaf nieuw al 156 pk aan de aftakas. Die trok als de brandweer. Alleen niet onder de 1300 toeren laten komen. Een sisu gaat door tot stationair
sjuu
Zet hem voor de waterrem en je weet het.
mf 6150
Injectoren van de perkins t3 moeten om de 6000 uur worden vervangen, maar dit is vaak eerder aan de hand. Kan ook zijn dat de 75 een powerbox heeft of is gechipt.
Bij deze trekkers is het sws beter om eerst de brandstofpomp te laten lopen en dan pas door te starten dan starten ze zo. Lukt het dan alsnog niet, 99% kans dat de injectoren op zijn.
+1
rickboer blija
@mf 6150 6000? Hier in de buurt een akkerbouwer die moest in 1500 uur 2 keer. Een andere akkerbouwer met een 4 cilinder heeft ze ondertussen (3500 uur) al 4x vervangen
mf 6150
@rickboer blija
Niet best, loonwerker om de 3500.... Sisu heeft dat probleem gelukkig niet
rickboer blija
@mf 6150 beide akkerbouwers, ons mechanisatie bedrijf erkent dit probleem ook en zegt dat het meer voorkomt bij akkerbouw trekkers. Het heeft iets te maken met een o-ring in de brandstofpomp, waardoor er (pin me er niet op vast) olie bij de brandstof komt en daardoor de injectoren sneller doet slijten
mf 6150
@rickboer blija
Waarom dat speciaal bij akkerbouw? Hmm zou daar geen oplossen voor zijn?
rickboer blija
@mf 6150 weten ze niet zeker, vermoeden is dat er daar meer stof is bij akkerbouw dan bij dierhouderij. het zelfde zie je bij heftrucks van akkerbouwers
mfrijder
@rickboer blija Hier in de buurt een loonwerker met 3 van die MF T3 Perkins tractoren.
Een heeft in 10.000 uur 3 maal de verstuivers vervangen, een heeft dat gedaan bij +/-7500 uur en de andere tot op heden nog niet met +/- 13.700 draaiuren.
Ze doen met alle 3 zo ongeveer het zelfde werk, tanken uit het zelfde vat en krijgen redelijk op tijd hun onderhoud, zeg maar waar dit verschil van komt...
mf 6150
Bemesten in de 4e versnelling lijkt mij ook niet handig, ik rij in z'n 3 op eco aftakas 1200 motortoeren
+1
Marcsteffens6265
@mf 6150 4e versnelling van de tank😆
+1
mf 6150
Marcsteffens6265
@mf 6150 4e versnelling van de tank😆
+1
fordboer
Waarom maak je überhaupt druk om met zo'n topic?
Als hij nog niet van jullie is dan laat je ze hem toch eerst testen voordat je wellicht gaat kopen?
Je dealer is toch echt je eerste aanspreekpunt bij zoiets.
Marcsteffens6265
@fordboer t gaat me meer om dat het met mesten niet opschiet. We betalen wel gewoon voor deze mesttank.
+1
Jan mf6465
@Marcsteffens6265
Ik heb een 6465 dynashift van 2005. Die is ook al van dag 1 zo lui als wat. Volgens de dealer werd 90% van de 6465 en 6475 voor ze afgeleverd werden al gechipt omdat de prestaties zo zwak zijn.
@Jan mf6465 Bij ons heeft mechatrac na een jaar andere software op de 6465 Dynashift gezet. Van 105 naar 127 pk aan de aftakas en hield stukken beter vast. Voortijd ging de 6460 hem aan alle kanten voorbij
Jan mf6465
@MaartenMandemaker
Ik denk dat ik heb ook eens ga laten tunen. Volgens anderen wat dit hebben laten doen is het een wereld van verschil. Hij hoeft echt geen 200pk te geven, gewoon iets taaier zijn. Over het algemeen heb ik er weinig last van, alleen bij transportwerk vind ik het echt vervelend. Hij geeft direct af bij de minste heuvel wat je op rijd. En snel terugschakelen is nu ook niet de specialiteit van een bowdenkabel schakelsysteem.
@Jan mf6465 mechatrac is er toen bij geweest. Ze hebben andere software in het motormanagement gezet. Hij hield in het begin niet vast. Zakte zo terug in toeren na de tijd trok ie goed. Koppelstijging van 42 procent meende ik.
joske1980
Ik dacht dat dit eigenlijk toch redelijk probleem loze trekkers waren of geld dat alleen voor 6200 serie?
mf 6150
@joske1980
Klopt ook, maar dat geldt meer voor de Sisu's
joske1980
@mf 6150
Dan heb je eigenlijk alleen keus uit zo’n opgefokte 4 pitter of de hele grote 6 cilinders
mf 6150
@joske1980
Waarom? Onze 6465 is ook sisu, evenals de 6460s enzo, dus ik zie het probleem niet
rickboer blija
@joske1980 vanaf 2010 ook de kleinere 6 cilinder

Zie tractorfan.nl/doc/611/
joske1980
@rickboer blija
Handig overzicht idd verschilt nogal vanaf tier3 modellen
Ik vind alleen de tier2 modellen mooiere neus hebben
+2
Jan mf6465
@mf 6150
In mijn geval zijn er weinig problemen geweest. Stuurdoos van de voorasvering is vervangen, hefschakelaar en draaiknop diepteregeling. Voor de rest eigenlijk niets op 6000u
mf 6150
@Jan mf6465
Bij ons de waterpomp en jij was lui, 6460 heeft z'n 3e demperplaat erin zitten en z'n 3e hefschakelaar
Jan mf6465
@mf 6150
Bij mij zit de eerste demperplaat er nog in op 5500u. Ik ontkoppel wel meestal even bij het schakelen van de Powershift. Die kunnen nogal een klap geven als je niet op het ideale toerental zit. Ik ben er vrij zeker van dat dit de levensduur van de demperplaat verlengt.
mf 6150
@Jan mf6465
Dat is niet nodig, ik laat het gas los bij groepenschakelen en de a-f onder 1700 toeren.
Onze 6460 is jarenlang de laadtrekker geweest, dat icm een koppelingrijder zal het wel niet verbeteren. En een verkeerde hoek bij een aftakas
hoest
Wij hebben een 6475 dyna shift met sisu motor, die is sterk, taai en helderop. Daarnaast een 5465 speedshift met een perkins motor die heeft precies de klachten die hier ook beschreven worden. Niet vooruit te branden, en als je het viaduct op moet met een last kun je terug schakelen
mfrijder
@hoest dyna-shift, sisu motor en 6475 poassen niet bij elkaar...
Dyna-6, sisu motor en 6475 wel.
+1
hoest
@mfrijder dat bedoelde ik ook dyna6 even niet aan gedacht dat er meerdere varianten van dyna shift zijn☺
De MF man
99% zeker dat je hogedruk pomp versleten is dan starten ze ook steeds slechter
+1
fordboer
Wat een gezeur... heeft 9300 uur en je hebt idee dat ie niet aan de pk's zit. Beding nieuwe injectoren en 160 bij de koop in en klaar.
Hoorde laatst een John Deere monteur zeggen dat injectoren bij 7-8000 uur normaalste zaak is... valt 9300 uur reuze mee.
mf 6150
@fordboer
Dat slaat nergens op, moet gewoon 12/13k probleemloos kunnen draaien
fordboer
@mf 6150 deel hier alleen maar een ervaring van een monteur.
mf 6150
@fordboer
Ja dat is zo, maar het betreft een ander merk. Kan wezen dat toevallig die types ook drama zijn met injectoren
+2
fordboer
@mf 6150 kwaliteit van brandstof is datgene wat voor grootste deel de risico factor is. Ook de beste motoren kunnen bij slechte brandstof binnen 5000 uur mankementen hebben.
mfrijder
@mf 6150 Dat klopt dat het nergens op slaat maar 12/13k draaien zonder problemen gaat erg moeilijk worden tegenwoordig
jd4050
@mfrijder fpt blokken doen dat gewoon, zelden dat er injectoren kapot gaan. Meestal door eigen schuld(water in diesel)
hoest
@fordboer die 5465 van ons heeft voor de waterrem zijn pk's wel maar op de een of andere manier krijgt hij het niet op de wielen
Arie_MF
@hoest als je op tractordata kijkt heeft hij maar de helft(!) van het motorvermogen op de wielen.
hoest
@Arie_MF dat zijn de pk's die bij drawbar vermeld staan? Dan zou hij naar een 80 pk overhouden van de 125 die hij volgens de verkoper zou moeten hebben🤔
mfrijder
@hoest Hoe is de afstelling van de handrem?
hoest
@mfrijder wij hebben hem nu een jaar of 5 a 6 en is nooit anders geweest. Je zou zeggen dat na een kleine 4000 uur die handrem dan wel opgebrand zou zijn
+2
fordboer
Snelle kijk op site van zijn mechanisatiebedrijf is te zien dat deze ook 12k gunstiger geprijsd is, met 2000 uur meer maar wel een luxere uitvoerig.
Gerekend bij NH op mijn werk vindt ik het netjes geprijsd, kan een reparatie nog wel uit.
Marcsteffens6265
@fordboer dan moeten er nog andere banden op ook zon 2500 euro en als we hem weer netjes willen hebben zoals die 6465 nu is moet hij overgespoten worden voor 1000 euro achterbrug moet veel vervangen worden kleine 500 euro. Zo kom je op 4000 euro en dan is die andere nog steeds 2000 uur jonger.
J asper
Maaiarm is toch niet zo raar werk voor een trekker?
Marcsteffens6265
@J asper wordt ie scheef van.
+2
J asper
@Marcsteffens6265 Gietijzer buigt niet. Staan bulten maaiarm trekkers tekoop met 20k uren
+3
Fendt612e
@J asper idd die trekker hebben minder op hun donder gehad als n gemiddelde veeboer trekker, en bijna altijd hele dag lopen zonder veel trek en sleep werk.
joske1980
In brochure van tier 3 modellen staat compleet nieuwe Perkins’ motoren
Zijn de tier2 varianten dan wel feller?
Marcsteffens6265
@joske1980 zou goed kunnen zijn dan te vergelijken met de 6200.
+1
@Marcsteffens6265 6400 t2 heeft de 6 liter motor met electronische Bosch VP pomp. De t3 heeft een nieuwe 6.6 liter common rail motor. Heel andere motor. De 6200 heeft een 6 liter met mechanische pomp.
joske1980
@MaartenMandemaker
En zijn de tier2 perkins dan ook lui?
@joske1980 die van ons na modificatie niet. Al trok de 6475 met common rail nog beter door. Alleen onderin zijn die 6.6 liter perkins minder sterk. De t2 trok onderin ook wel door
+1
rommert14
Wij hebben een 6480 perkins dit gechipt is, dat ding is veel veller als onze 7615 en een ton lichter, en een mooi geluid 😀
joske1980
@rommert14
En is dat tier2 ouder model of tier3 nieuwere model
rickboer blija
@rommert14 is een dyna 6 toch? Anders was hij bijna identiek aan onze claas, mooie lichte trekkers(minder dan 6 ton) en na chippen toch mooi wat vermogen (ca 165 pk)
mf 6150
@rickboer blija
Jij bedoeld dynashift zeker, die zitten in de 6200 en de eerdere 6400
+1
rickboer blija
@mf 6150 ja dat bedoel ik, @rommert14 heeft een tier 2 met dyna 6 en wij hebben de 'dyna shift' in de claas
+1
rommert14
@mf 6150 wij hebben een dyna 6 inderdaad....
mf 6150
tractors-and-machinery.com/item/604278/…
Waarom niet naar deze gekeken? Zit een fh op en heeft minder uren dan die andere 75
Marcsteffens6265
@mf 6150 deze hadden we al achteraan gebeld maar is al verkocht volgens mij. Deze ging mijn voorkeur ook naar uit dikke trekker zo met die banden.
+1
mf 6150
mf 6150
@mf 6150
Is ook een perkins zie ik net, met een gevaarlijke urenstand 🙊
Marcsteffens6265
@rickboer blija opvallend prijsje voor zn uren.
mf 6150
@Marcsteffens6265
Waarom? Meer zijn ze niet waard, zeker gezien de opties
Marcsteffens6265
@mf 6150 de perkins motoren zijn toch zwart en isisu grijs
mf 6150
@Marcsteffens6265
Zwart is altijd perkins, maar de eerste grijzen zijn ook nog perkins
rickboer blija
@Marcsteffens6265 nope, grijs was vanaf 2009. Sisu vanaf eind 2010
+1
rickboer blija
Ik weet niet hoe merkgebonden jullie zijn, maar de claas arion 620/630/640 hebben de zelfde versnellingbak met een (op de koppakking na) degelijke jd motor
Marcsteffens6265
@rickboer blija merk gebonden niet echt. Eerder dealer gebonden zitten nu zon 5 jaar bij knoll en bevalt ons goed met overleggen en service. We gaan nu voor dit jaar met de 6465 we hebben een soort huurcontract afgesloten waardoor we betalen voor de uren die we ermee maken wel moeten we hem zelf verzekeren en onderhoud betalen. Na dat jaar gaan we kijken of we de 6465 kopen of een andere.
rickboer blija
@Marcsteffens6265 jaa op die manier. Ik stelde ook alleen wat alternatieven voor, hoogswaarschijnlijk kan knoll zn claas ook wel onderhouden. Dat heeft de lokale dealer hier ook jaren gedaan. Ik hoop voor jullie dat die 6465 goed bevalt (heb ik ook wel vertrouwen in)
Marcsteffens6265
@rickboer blija ja claas zit ook de zelfde achterbrug in als mf toch. Zit hier in de buurt ook wel een claas dealer. We gaan het zien het is een nette trekker dus kan niet missen.
jd4050
@rickboer blija

Toch kan een merkdealer vaak niet de service die ze gewend zijn bij hun eigen merk bieden bij een voor hun vreemd merk.

Olie verversen en doorsmeren kan iedereen wel, maar de meerwaarde van een dealer zit toch ook voor bepaald deel in de aandachtspunten die ze uit ervaring kennen. En bij een elektronische storing kan het al snel lastiger worden omdat uitleesaparatuur niet aanwezig is. En niet te vergeten de onderdelenvoorziening.
rickboer blija
@jd4050 zeker weten, gelukkig hebben wij daar tot nu toe geen problemen mee gehad. Het help bij ons ook niet mee dat de claas dealer ver weg zit. En dat de mf (achterbrug) en jd (motor) dealer veel dichter bij zitten, en die kunnen toch 99.9% van de storingen oplossen
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 6475 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!