Hallo tractorfans,
Ik wil het koelwater in mijn unimog gaan voorverwarmen zodat hij bij dit koude weer wil starten. we moeten hem nu altijd opslepen.
Weet iemand nog een verwarmingsspiraal wat ik zo in het koelwater kan hangen? niet al te duur, maar wat wel goed werkt.
heb nu 1000A accu, dit lijkt mij toch groot genoeg?
groet Unimogboppe
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Unimog 416 (vrachtwagen) ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
m.v.g Rick
waar spuit jij dat ergens in?
@gudo
ja, maar waar haal je dat ding los, aan de onderkant? of spuit je het via de inlaat op de motorkap naar binnen?
Gebruik jij dat spul wa al in gebouwt zit, das is nie echt super fijn spul, krijg je motor opdonder van, kende volgens mij beter remmenreininger gebruiken
In mijn MB-Trac 900 heb ik een Defa 421 motorvoorverwarmer ingebouwd (zoek maar eens op Google). Je snijdt een stuk uit de onderste koelerslang, en daar schroef je hem tussen. Anderhalf uur voor je hem nodig hebt even de stekker in het stopcontact, en hij start (en loopt) als op een mooie zomerdag! Werkt perfect!
bedoel je dat potje onder de kap, en dat pompje op t dashbord?
dat werkt bij mij niet;)
of dan is jou potje leeg, of dan heeft jou motor heel veel geleden
potje is vol;) heb ik vol gedaan
moet je dan die hendel uittrekken of een paar keer pompen?
Jah, verbruikt jou motor ook wat olie ??
wel wat, niet veel. hendel gewoon uittrekken dus?
net zo als een shoke?
ik dacht dat je gewoon een paar keer moet pompen..
Jah dat moet je ook paar keer pompen, maar da spul das niet al te best voor je motor, op en duur wil hij dan ook nie meer zonder da spul warm starten, maar wat is "wel wat" olie verbruik, hoeveel liter op 1 volle tank diesel ??
dat weet ik niet precies. want tank elke week, omdat brandstofmeter kapot is.. 1x in de maand ofzo doe ik er iets bij op.. hou t peil altijd n beetje boven t midden..
weet jij nog een goed ding voor weinig? ik heb geen zin om er een paar honder euro in te verspijkeren.. dan kan ik hem met dit weer ook wel opslepen.
Hoeveel gooi er dan ongeveer bij, want ken zijn dat jou motor ook zijn beste tijd heeft gehad
litertje ofzo. niet veel.
en als hij warm is, dan luupt hij goed, trekt hij goed, als hij warm is. Ist dan ook van klik vroem ??
als hij warm is is hij zo weg. trekt als een beer. dan start hij ook super goed. alleen kou houd hij niet van.
En als je hem met zon koelwater voorverwarmer wilt starten, moet je al gauw aan 250 euro gaan denken..
Ik heb hem voor nog geen 150 euro gekocht toendertijd.
Als je 2 jaar langer door kunt rijden, voordat je de motor moet reviseren heb je hem allang weer verdient. Je kunt gewoon horen dat het motortje er meer schik aan heeft als bij een koude start. Is echt een behoud, ook je olie is namelijk al wat dunner.
Welke draad?
Zitten helemaal geen gloeiers op...
Ow, oké, ik dacht een beetje in de om617's,
Hebben die industrieblokken helemaal geen gloeisysteem dan?
OM352 (geen industriemotor; Unimog-motor ) is direct ingespoten. Nieuw starten ze bij -15 tot -20 nog zonder problemen, maarja, dikke kans dat dit blokje al 40 tot 50 jaar oud is. Daar heeft Mercedes natuurlijk niet over nagedacht.