Illustratie van:

Fiat 715 5L - Stottert bij hoog toerental

Hallo

Bij mijn fiat heb ik al zolang ik de trekker heb dat de trekker bij hoog toerental begint te stotteren. Als je dan gas terug neemt is het weer over. Nu is het hele brandstofsysteem, dus van tank tot aan opvoerpomp vervangen en al tig keer schoongemaakt maar zonder resultaat.

Kan het wezen dat de brandstofpomp (bosch lijn 4cil) inwendig lek is en dat deze daarom druk verliest?

Ik hoop dat jullie mij hier mee verder kunnen helpen

Deel dit topic

Reacties

ford3000case745
Hij start wel in 1 slag
blauwe tractor
Er is aan de pomp gesleuteld, waarschijnlijk is deze van tijd of te vroeg afgesteld.
ford3000case745
@blauwe tractor er is niet aan de pomp
Gesleuteld. Is alleen een nieuwe opvoerpomp voor gekomen
Klein Rot
@ford3000case745
Dat is typisch het gedrag als de pomp te laat staat de verbranding is nog gaande als de uitlaat klep open gaat. Dit kan komen door slijtage van de distributie tandwielen en slijtage in de pomp. Je kan de pomp opnieuw op tijd zetten met de druppel methode.
tractorfan.nl/topic/235920/…
DB780
Mag de motor dit toerental draaien?, staat het maximaal toerental boven het maximaal toerental door de fabriek op gegeven?
ford3000case745
@DB780 daar is nooit aangezeten ( is ook lastig te doen bij deze pomp)
DB780
@ford3000case745 Wat voor brandstof pomp heb je er op liggen, bosch,CAV? Roterend,Lijnpomp?
DB780
@DB780 Is de diesel toevoer ruim genoeg bemeten, kan het zijn dat bij groot verbruik de toevoer het niet bij kan houden?, Heb je dit probleem ook als de tractor zwaar werk doet?
ford3000case745
@DB780 met werken heeft hij geen last (ook niet mer licht werk) maar zo gauw je weg rijd op de weg en je gaat vol gas begint tie
ford3000case745
@DB780 zit een bosch lijnpomp op met rqv regelaar
blauwe tractor
@ford3000case745
Heb je deze zo aangeschaft of ben jezelf met trekker trek begonnen????
ford3000case745
@blauwe tractor zelf met trekker trek begonnen maar niks met de pomp gedaan. Maar voor die tijd had hij dit ook al.
DB780
Ik weet niet of je een lagedruk pomp voor de brandstofpomp heb zitten, maar als deze bv lucht aanzuigt, of hij geeft niet voldoende volume, kan ik mij voorstellen dat de motor ook inhoudt.
ford3000case745

(klik om te vergroten)

Deze pomp
Klein Rot
@ford3000case745
Wat doet die Ty rap om de pomp. Als je de gasstang in het onderste gat zet zal de pomp rustiger reageren op veranderingen van het gaspedaal als je bv door een kuil rijdt
Jan mf6465
@Klein Rot
Dat is normaal de koudstart knop. Als je die indrukt geeft hij meer brandstof en start hij beter is mij altijd gezegd.
Favorit614
@Jan mf6465 En als je de tyrap er afhaalt, en de koud start normaal gebruikt. wat doet hij dan?
kan zijn dat de koudstart de regulateur tegenwerkt
Klein Rot
@Jan mf6465
Knip die tyrap er maar af de koudstart knop werkt alleen als de motor stil staat dan geeft hij de regelstang vrij voor meer brandstof bij starten loopt de motor eenmaal doet de koudstart niets meer
Jan mf6465
@Klein Rot
Ik had eens bij de 615 gekeken en bij mij hangt de trekstang van het gaspedaal ook in het onderste gat van de brandstofpomp.
fiatfan
@Jan mf6465 bij mijn 850's zitten ze ook in de onderste gat, maar bij de som 55 weer in het bovenste, maakt denk ik niet zoveel uit
ford3000case745
@Klein Rot dat maakt geen verschil. Dit was nog een oudere foto. Tywrap is er al vanaf.
fiatfan
Ja die ty rap eraf knippen. de koudstart moet er na het starten als je gas geeft weer terug uit komen, anders krijgt hij teveel diesel. dat kan zomaar het probleem zijn. en ze lopen maar rond de 2000 toeren hè....!
ford3000case745
@fiatfan klopt hij maakt haast geen toeren. Was ook nog een keer de bedoeling om hem de 2200 toeren te geven, dat is wat makkelijker met aftakas werk aangezien hij nu vol gas net de 540 aftakas toeren haalt

Maar eerst dit proberen oplossen, daarna daar maar is studie van maken
Klein Rot
@ford3000case745
Motor toerental en aftakas toeren tal is in de versnellingsbak met tandwielen op elkaar afgesteld dit is niet te wijzigen.
Jan mf6465
Zit er nog olie in de pomp?
joop-same
Zit er geen gebroken veer op de plunjers in de pomp.
De koudstart kan een verlate inspuiting hebben, heeft deze dat ook???
En zijn de klepveren sterk genoeg of 2 veren monteren als die er niet in zitten.
ford3000case745
@joop-same de inlaat klepveren?
Jpkd
Trekker stottert omdat er te weinig diesel aanvoer is de capaciteit van de opvoer pomp vergroten aanvoer leidingen met meer diesel inhoud installeren
ford3000case745
@Jpkd daar zit het hem niet in
Jpkd
Als er genoeg diesel aanvoer is zijn de verstuivers getest zie de fabrieks hand leiding zijn de inlaat en uitlaat kleppen perfect afgestemd volgens de fabriekshal handleiding wat zegt de handleiding over het nominale toerental fiat geeft zelf als Max toeren tal 2000 omw /min

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fiat 715 5L en hebben de trefwoorden pomp en brandstof geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
31
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN