International 844 S - Achterste krukaskeerring blijft lekken
Goedemorgen liefhebbers,Ik ben enkele maanden geleden begonnen aan het vervangen van de koppeling, en het oplossen van een kleine lekkage vanaf de krukaskeerring. Die was keihard geworden en was ingesleten in het keervlak. Dus een speedi-sleeve gemonteerd, nieuwe (originele) keerring erop en de boel weer dicht.
1,5 uur later erger lekken dan ooit.
Vervolgens tot 3 keer toe de boel los gehad en vervangen, omdat de keerringen steeds verbrandde en bleven lekken. Vervolgens besloten de motor te reviseren, omdat er nogal wat radiale speling op de krukas zat.
De motor is volledig uit elkaar geweest, en de krukas is opgefrist door een bedrijf welke regelmatig zelf ook motoren reviseert. Keervlak netjes opgespoten en terug gedraaid naar de originele maat. Verder is alles er nieuw in gegaan, behalve de drijfstangen en de krukas.
De motor loopt inmiddels als een tiet, zo mooi. Maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Intussen is de trekker al weer een keer gesplitst geweest, en een Corteco keerring vervangen door weer een originele keerring, maar ook nu ligt er weer olie onder de trekker. De keerring was nu overigens niet verbrand.
Een aantal dingen uitsluiten:
Voor zover ik kon zien:
- de vriesdop van de nokkenas is het niet
- de rubberen driehoekjes op de carterpan zijn dicht
- de orbitrol is droog
- de price-assen droog
- zeefje van de carterontluchting er even uitgehad. Leek even opgelost te zijn, maar even later kwam er opnieuw olie uit het koppelingshuis
- kleppendeksel lijkt ook dicht te zijn
- Aluminium huisje heeft wel een scheurtje, maar dat zit aan de buitenkant. Ook komt de olie niet in de buurt van dit scheurtje vandaan.
Meer info:
- Olie 10w40
- hoofdlagertappen waren een honderdste onder de maat, maar volgens motorspecialisten en het revisiebedrijf was dit geen ramp.
- voorste krukaskeerring ook vervangen, die blijft netjes dicht
- laatste keer de keerring door een monteur laten plaatsen met een speciaal origineel montagegereedschap.
- de olie die eronder uitkomt is zwart (In het blok blanke olie)
Intussen ben ik de boel rustig gezegd een beetje zat aan het worden. Ook mechanisatiebedrijven tasten in het duister. Nu kreeg ik de tip om de trekker opnieuw te delen en de motor los te starten, om te kijken of het daadwerkelijk uit de keerring komt. Alles lijkt daar wel op, dus ik ga er deze week maar weer aan beginnen. Zoals ik zei is de achterkant droog,
Mijn vraag, voor ik hem opnieuw door de helft haal: Heeft iemand een grandioos idee? Wat doe ik verkeerd? Wat kan het nog meer zijn? Of iemand tips om te checken wat het is?
Met vriendelijke groet,
Jacco
Deel dit topic
Bijlages

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 844 S en hebben de trefwoorden olie en krukaskeerring geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
- Machines ›
- International ›
- 844 S ›
- Vragen
International 844 S
Er zijn tientallen leden die ervaring blijken te hebben met de International 844 S.
79
177.523
235
Laatste
Reacties
Misschien is het een scheur in de krukas, lagerhuis
Dat aluminium huis bedoel je denk ik met lagerhuis? Kan daar sowieso wel een nieuwe in zetten. Denk alleen niet dat dat het euvel is
En hoeveel spelling zit er in de lengte richting?