Op mijn david brown 885 selective met voorlader, op de voorlader zit een mestklem met cilinder welke volgens mij dubbelwerkend is, is mijn vraag kan ik op mijn ventielblok van deze mestklem de 2 slangen omleiden naar achteren zodat ik daar een dubbelwerkend ventiel kan creëren zodat ik een klepelmaaier met sideshift kan gaan gebruiken? of is er een makkelijkere goedkope manier?
Heb een 2e vraag/probleem ik heb last van stuurspeling moet een kwartslag draaien voordat ik kan beginnen met sturen, de meeste speling zit volgens mij bij de 1e fuseepen noem je het geloof ik komend vanaf het stuurhuis op de lange stuurstang aan de linkerkant, ik vind genoeg fuseepennen op de sites maar vele verschillende soorten geen idee welke de juiste is kunnen jullie helpen?
En heb ik nog een vraag over de aftakas ik heb de versie met aparte hendel maar om de aftakas te activeren moet ik hem nu voor mijn gevoel in de draaiende tandwielen duwen met een hoop geknars dus is dit de manier? of mis ik wat?
David Brown 885 - Een dw ventiel aansluiten via de voorlader
Deel dit topic
Bijlages

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de David Brown 885 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
En anders zou je de slangen voor de voorlader ook los kunnen schroeven, weg hangen en er slangen in draaien die naar de klepelmaaier gaan (wel de losse slangen afdoppen tegen lekkage en vuil)
Wat betreft de fuseekogels, volgens mij moet elke dealer die met kramp werkt wel aan onderdelen kunnen komen als jij hun het type geeft
kramp.com/shop-nl/nl/… volgens mij staat hier het onderdeel wat jij zoekt wel tussen
1)
Ik heb begrepen dat je op de aansluiting van de mest klem 2 slangen naar achteren wil leggen, om daar op een ventiel aan te sluiten, waar een klepelmaaier mee bediend wordt? Is de hydrauliek nodig voor aandrijving klepelmaaier of alleen voor de side shift?
Hoeveel functies heeft het ventiel van de klepelmaaier?
Als je olie naar het ventiel klepelmaaier stuurt, dien je dan het ventiel voor de mest klem continu te bedienen?
Je dient er rekening mee te houden dat de retour olie onderbroken mag worden, maar niet continu, omdat de retour ook wordt gebruikt om de versnellingsbak te smeren.
Je hebt dus in iedergeval een ventiel nodig met open middenstand (bij niet bedient vloeit olie van drukzijde weer naar de retour).
2)
De stuurspeling heb ik ook gehad (1/3) blijkt dat het stuurhuis gescheurd was, een probleem wat vaker voorkomt bij david brown 780 en 885 serie, oorzaak was bij mij dat er grotere achterbanden op gelegd waren, en de voorbanden niet vergroot waren waardoor de tractor voorover stond, dit is slecht voor de stuur in richting en geeft onnodig veel spanning in het stuur systeem.
Is dit bij jou ook het geval?
3) De aftakas bestaat uit twee delen, koppeling en transmissie. De transmissie zit achter de bestuurdersstoel rechts, daar bedien te heb ook.
De koppeling zit onder het koppelingspedaal of je moet een aparte handel hebben.
Met koppelingspedaal moet je het pedaal geheel indrukken, het eerste deel van de slag is voor het rijden, laatste gedeelte voor aftakas.
Bediening, aftakas ontkoppelen met pedaal of handel, dan aftak as transmissie inschakelen, dan koppeling op laten komen.
Als de aftak as transmissie bij ontkoppelde aftak as kraakt of ratelt bij het inschakelen, komt de koppeling waarschijnlijk niet of onvoldoende vrij.
Succes