Slangen aansluiten voor accumulator pot johndeere 6230

Hallo allemaal.

Ik heb een gebruikte front hef gekocht met sauter front hef en 1 accumulatorpot
maar nu veert die niet echt of minimaal
De rechtse kogel kraan is de toevoer en staat dicht met een gewicht blok er in. Het blauwe trekbandje is de slang die naar de onderkant van de cilinders gaat. Het gele trekbandje is de slang naar de accumulatorpot. Nu is mijn vraag of het goed zit zo

Mvg Edwin

Deel dit topic

Reacties

JD 6110
Quote:

(klik om te vergroten)

casejxu115
Beste.

Accumulator zit dus verbonden met de cilinder. Dan zit dit goed. Een ding weet ik even niet. De olie aan de andere kant van de zuiger kan nergens heen dus dan kan hij al nooit veren. Misschien weet iemand anders dit. Het zou ook kunnen zijn dat de accumulator lek is of niet de juiste druk ingesteld is. Voor het 100 procent lek te controleren kan je deze er af schroeven en met een schroeven draaier in het gat duwen. Daar zit een metalen hoedje die je niet in mag kunnen duwen. ( wel eerst drukloos zetten voordat je hem eraf schroeft). Mocht hij niet lek zijn kan je de druk aan laten passen bij een mechanisatie bedrijf. Die hebben daar die vul set voor. Maaarr ik zelf snap nog niet helemaal waar de olie heen moet andere kant zuiger.
JD 6110
@casejxu115 er komt wel olie / schuim uit de andere kant. Dat zal gas moeten zijn denk ik
casejxu115
@JD 6110 ho die inbus 5 mag je niet losdraaien he. Dat is het 'stopje' waar het stikstofgas achter zit. Ik bedoel de opening waar de slang aanzit.
JD 6110
@casejxu115 daar komt dus geen gas uit. Olie schuim dus. Zo'n vermoeden had ik al iets komt nu een nieuwe bol op.
hobbyboer
Quote Reactie van @casejxu115:
Maaarr ik zelf snap nog niet helemaal waar de olie heen moet andere kant zuiger.

Zorgt dat kranenblokje daar niet voor?

Ik weet ook nog niet precies wat daar inzit, soms zie je weleens een vijfde slang eraan zitten die naar de drukloze retour van de trekker gaat.

Ik weet (helaas uit ervaring) wel dat je de H en S niet moet verwisselen.
Heb ooit een 'handige' collega gehad die even de slangen bij de cilinders verwisseld had omdat ze vonden dat de fronthef verkeerd om werkte.
Stond ik later tijdens de drukke voorjaarswerkzaamheden in het veld ver van huis met een frontgewicht die met geen mogelijkheid omhoog bleef omdat ik achter alle ventielen nodig had.
Lekker gehaast in het veld in het stof met olie kliederen onder de trekker met minimaal gereedschap en zonder poetsdoeken... altijd leuk.

Ik weet nog steeds niet waarom ik de fronthef toen niet kon blokkeren.
Zit misschien ook nog een terugslagklepje in ofzo?
Mijn plan is nog steeds om me daar nog eens in te verdiepen, als ik me verveel....
Dan begrijp ik misschien ook waarom er bij sommige wel een vijfde (retour) slang aan zit en bij sommige niet.
(Die van het voorbeeld die ik noemde had geen vijfde slang, btw)
mdoornekamp
Wat noem jij de onderkant van de cilinder? Heffen is intrekken vd cilinder

En altijd stukje drukloos laten zakken. Zodat er geen druk/olie aan de andere kant vd cilinder staat.
JD 6110
@mdoornekamp de koppeling die ter hoogte van stikstof bal zit Aan het cilinder huis

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
9
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN