Vraagje over 3-assige karren

Ik heb een vraagje over gestuurde 3-assers
mijn vraag was als je achter uit rijdt met een gestuurde 3-asser of die assen dan mee lopen of ni en of het moeilijk is om er mee achter uit te rijden?

Deel dit topic

Reacties

maikwolsink
Licht er aan hoe ze gestuurt zijn meestal is het wel handig maar het vergt wel wat oefening
deutzfancrissie
Nouw is veel makkelijker achter uit rijde!!!
deutzfancrissie
En de asse sturen mee natuurlijk!!
fendtfan4life
Ja als ze niet te gevoellig stuurt is het makkelijker maar het is wel een grote aanpassing
Loonwerker_Erwin
Ongestuurd draai je de assen dr onderuit of de straat dr uit
RemcoPower
Een 3asser is byna nooit naloopassen meestal gedwongen gestuurt
Mengeledriver
Vroeger hadden kippers nog wel eens een meelopend gestuurde achteras, die zette je hydraulisch vast voordat je achteruit ging rijden. Tegenwoordig is bijna alles gedwongen bestuurd. Voordeel van vaste assen is dat je veel sneller achteruit kan rijden omdat de lengte tussen trekpen en achterste vaste as groter is als bij gedwongen besturing. Maar als je het echt wilt weten moet je eff naar de plaatselijke loonwerker voor een proefritje lijkt me.
jeroen13
Ja gedwongen gestuurd ik heb geen verstand van 3-assers
jeroen13
Maar bij ons in de buurt(in Belgie)is er geen loonwerker met een 3-asser graaken niet boven in de bergen
een gedwogen kar rijdt toch veel mooier dan een 3-asser met vaste asse? en is beter voor u banden?
maartendankers
3asser met vaste assen is zowat onmogelijk

dat gaan in bochten wringen als een gek
Loonwerker_Erwin
En als je 25 tot 30 ton op je 3 assen heb en starre assen heb duw je um de bocht niet om, de wagen stuurt dan eerder de trekker
Haha, ik wou net zeggen dan trek je alles kapot jah 😉
Machineman
Snelverkeer trailers hebben vaak 3 x 9 tons assen en dan enkel de laatste gestuurd. Wordt veel in Duitsland toegepast. De drie-assige haakarm waar ik veel mee heb gereden (10, 12 en 14 tons as) loopt veel mooier voor en achteruit als een tandem, mits goed uitgelijnd.
Loonwerker_Erwin
Die snelverkeer trailers hebben laatste as als meeloopas ja
fendtfan4life
Welke streek is dat rond neerijse jeroen? iemand moet daar toch een 3-asser hebben
MaartenMandemaker
Een 3 asser stuurt heel mooi, als de besturing helemaal inorde is tenminste. Gilibert heeft een meelopend gestuurde 3 asser (of ze hem nu nog bouwen weet ik niet) daar zaten de spoorstangen vast aan het frame en konden de assen verschuiven in kokerbalken
Machineman
@ Loonwerker Erwin.. kan meeloop maar vaker gedwongen. Waar ik werk maken we meeloop enkel voor Israel. Duitsers, Polen en Russen veel twee star en achterste gedwongen gestuurd. Nederland een star en twee gestuurde 10 tons assen ivm met maximaal gewicht van 50 ton wat verders in Europa niet voorkomt...
Machineman
'Landbouw' 3-assers heb je ook in verschillende configuraties... voorste twee sturen, voorste en achterste of de twee achterste. Voor elk is wel een argument voor of tegen te bedenken maar meeste zie je toch de voorste en achterste as gedwongen gestuurd.
jeroen13
Deelgemeente van Huldenberg in Vlaams-Brabant
Het beste is om alle assen gedwongen gestuurd te hebben. Maar het vergt enkele seizoenen ervaring. Ik heb deze tank alweer 8 jaar en van de week een nieuwe opgehaald. Ga terug van 3 asser naar 2 asser. En van 28 kuub naar 20 kuub. Ook mooi werk.
caseih1056xl
Het is net zo makkelijk als vooruit.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
10