Hoe krijg ik de ingaande as van de Versnellings-bak eruit? MF65

Ik wil de keerringen van de ingaande as (dubbele) in de versnellingbak van een MF65 wisselen, maar om die as, met houder eruit te krijgen, da's nogal wat!
ik heb al eens gekeken op YT, maar daar kom je voornamelijk MF35 bakjes tegen, en die schijnen toch anders te zijn dan die van een 65.

ik heb de bovenste bouten al losgemaakt zodat ik die hele toet kan bewegen.
daarna heb ik de onderste schijf losgehaalt waar dat lager inzit, volgens die filmpjes zou je dan dat grote tandwiel op een verjonging moeten kunnen schuiven waardoor er ruimte vrijkomt om die toet met de twee spline assen eruit te kunnen schuiven.
bij mijn 65 is dat dus niet zo.
wie helpt mij hier uit de brand???
het is dus een simpele bak, niet die met de oliepomp. wel een dubbele koppeling.
Bert353

Reacties

FolkertMF
Het stuur huis moet er af en er moet wat tandwielen uit om die as er uit te halen
Bert353
@FolkertMF Het stuurhuis staat er bij mij nog steeds op,maar ik heb het onderste deksel eraf gehaald, daar de snapringen van de (onderste) as afgehaald, ook in het grote tandwiel, en toen de as zover vooruit getrokken dat het grote tandwiel zover gezakt was dat de stomp met de twee ingaande assen eruit genomen kon worden.
mijn vraag nu; bestaat de mogelijkheid dat er ergens aan die as naaldlagers zitten die er nu los liggen?
Pauls
@Bert353 Je hebt geen MP hé, ik heb een onderdelen tekening (van zijn opvolger 175) van zowel de standaard versnellingsbak als de MP, of in ieder geval alle onderdelen op de 2 assen. Best is om de bak geheel los te hebben, dus aan het koppelingshuis en achterbrug los,omdat als ik me goed herinner de bovenste as naar achter eruit moet (maar ben niet meer zeker, want bij mijn 175 had men de MP vastgelast, en kon er volgens mij niet anders uit) en de onderste naar voor. Maar das dan ook alweer 25 jaar geleden. Mss kan je er wat mee. Zal ze in PB zenden als ik ingescand krijg want het zijn al oude kopie's.
Bert353
@Pauls Ja, fijn, ik heb ze ontvangen, Merci.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!