Fendt 108 S - Ontluchting cav brandstofpomp fendt 108s

Hallo leden

Heeft 1 van jullie misschien een handleiding om een cav brandstofpomp te kunnen onluchten heb het gevoel dat de mijne niet op de goeie manier ontlucht is, trekker is een fendt 108s
Belie115

Reacties

+3
wim-same
Een roterende CAV pomp moet tot op de verstuivers ontluchten, anders krijg je hem bijna niet aan de gang.
+3
basia
Klopt wat @wim-same zegt ; eerst inspuitpomp 100 % ontluchten , daarna verstuiverleidingen losdraaien bij verstuivers en lucht eruit starten , pas als er diesel uitkomt vastdraaien , en dan starten , dan zal ie moeten aanslaan
akkermopet
@basia 1 leiding is genoeg bij de brandstofpomp!!
wim-same
@akkermopet Nou, daar ben ik het niet mee eens hoor. Eerst filter en brandstofpomp ontluchten, en daarna de verstuiver leidingen, en dan nog in veel gevallen voor gloeien met een vlamstarter, maar dit is weer afhankelijk van de compressiedruk.
JD3010
@wim-same Gewoon net zoveel leiding ontluchten totdat die loopt. 1 of 2 is bij mij vaak voldoende.
+2
akkermopet
@wim-same Nou dat snap ik niet.. want bij de David Brown als de tank leeg gereden had, dan was het eerst de tank vullen en daarna één van de verstuiver leidingen los draaien en dan starten.
De motor slaat na x aantal omwentelingen aan en loopt onregelmatig daarna verstuiver leidingen aandraaien en klaar is Klara.🤠
+1
wim-same
@akkermopet dit verschilt per motor, en zelfs per klepzitting. Bij Same wel tenminste.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 108 S en hebben de trefwoorden dieselpomp en cav geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!