RDW maakt zich zorgen over aantal trekkerkentekens
De RDW (Rijksdienst voor het Wegverkeer) constateert dat de registratie van (land)bouwvoertuigen in sommige provincies flink achterblijft. Drie op de tien (land)bouwvoertuigen is inmiddels geregistreerd.
Bron
Deel dit topic
Lees ook
De terugkeer van Big Bud
Wat zou jij willen zien in TractorFan 3.0?
Politie noteert 21 kentekens tijdens boerenactie bij Provinciehuis
Massey Ferguson 3650 - Welke maaier past het beste bij de trekker?
Hooby LC 80 Megatronic IV - Waar kan ik het werkplaatsboek voor een Hoberman-Halle Hobby LC80 IV krijgen
Werktuigen Voorlader - Kun je in plaats van een 3de functie ventiel ook de aansluitingen achterop gebruiken?
New Holland M 100 - Technisch hetzelfde als een nh m160?
Hoe moeilijk is het om een GPS systeen zelf te bouwen
Case International 1056 XL - Gloeien case 1056 1991
Deutz-Fahr DX 4.31 - Tandwielkast/versnellingsbak maakt een trillend geluid wat kan dit zijn?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ik denk dat wel meer boeren er zo over denken en die oude platte wagen die 2 x per jaar gebruikt wordt voor wat hooibalen echt niet meer op kenteken gaan zetten. Vaak zijn die oude karren ook niet geremd, er is niks meer van bekend van wie het gebouwd heeft, wat de aslasten en zo zijn, etc, etc. Zulk spul komt ook nooit meer door een apk als dat in toekomst verplicht gaat worden.
Ik heb een kleine zitmaaier waarmee ik de berm aan de wegkant bijhoudt. Was de zitmaaier breder dan 1.3 meter dan had ik 'm ook moeten registreren.
Aanhangers krijgen gewoon de nr plaat van de trekker waar hij (het vaakst) aanhangt. Zodat die mee verzekerd is, bij aankoop worden ze in verkeer gebracht dmv een éénmalige technische keuring.
Wil je straks sneller dan 43km/h, dan moet je jaarlijks naar de keuring met je trekker/aanhanger. Is beetje normaal toch? Je wil toch geen trekkers/aanhangers met defecte verlichting of remmen aan hoge snelheid door het verkeer?
Wat dat verzekeren betreft kunnen we in BE overigens wel een trekker die “geschrapt” is, even enn nummerplaat van een gekeurde trekker ophangen. Dan moet je de verzekeraar wel op de hoogte brengen dat je trekker defect is en deze even ter vervanging voorziet. De politie kan je nog steeds een bekeuring geven, maar zie dit vaak door de vingers als de staat v voertuig ok is.