Waar mag ik wel aan komen en waar niet om hem een beetje te opvoeren.
kan ik er een turbo op zetten zonder de kop eraf blaast?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
je kan der maximaal 137 pk uit halen fendt trekkers draaien van uit de fabriek maar op 90 procent vermogen
en 312 zit van uit de fabriek af op 116 pk
wij konden met een standaard pomp 137.5 pk uit halen maximaal
maar ik vin 137 pk mooi at uit een 312 ( wij hebben hem nu touwens op 130)
zijn hier stikte duur.
ik dacht meer aan een turbo erop bouwen dan heb ik ook genoeg vermogen.
hoogste toerental op de mijne is 2550 rpm.
maar ik wil em nog zuiniger maken dan ie al is.
hoort eigenlijk bij aan trekkers werken.
hij hoef geen trekkertrek te doen.
Gaat alles eraan.
Die truck hebben zo'n beetje alle loonwerkers al geprobeert.
Niet aan te raden.
Meer als 2400 omwentelingen van de motor is ook niet goed.
Koop dan een 612 of 614. Nagenoeg dezelfde motor, alleen een veel sterkere versnellingsbak en eindaandrijvingen.
Als je er een 2e hands wilt kopen moet je ook goed opletten hoe de trekker er aan toe is, niet alleen uiterlijk.
net als bij een huis eerst de fundering bekijken.
maare de trekker staat al in canada en wilde wat meer power erop hebben.
of in ieder geval een turbo om de motor zuiniger te laten lopen.
Volgens mij moet je dan ook 1 of 2 van die oliekoelringen bij het oliefilter ertussenschroeven. Om de motorolie te koelen.
En origineel zitten er ook 6 oliesproeiers onder ze zuigers om deze te koelen, is wel lastig opbouwen, ik denk niet dat die gaten in het blok zitten. Ook de motoroliedruk in de gaten houden. Zal bij een turbo motor ook wel anders geregeld zijn als bij een kale 6 cilinder.
dit is info waar ik echt iets aan heb.
Of heeft iemand het zonder die koeling gedaan en werkt dat toch goed???
En mocht je de turbo aan't draaien hebben, wordt je motorolie dan niet te warm? Is het dan nodig om die oliekoeler op te bouwen?
Vragen voor iemand met ervaring.....
als ioe over een jaar voor het zaaimachine komt te staan, gaat ie een 30 feet(8mtr) breede bougault trekken.