International 423 - Druklager aftakas draait terwijl ik hem niet gebruik

Hi

ik heb nog een vraagje over mijn 423. Ik hoor soms als ik hem uit zet een rollend geluidje nu ben ik er achter gekomen dat dat het grote druklager van de aftakas koppeling is ik denk dat deze soms de drukvingers raakt terwijl ik de handkoppeling helemaal niet gebruikt heb, beweegt deze ook iets mee als ik de rijkoppeling gebruik? Hij staat ver genoeg van de drukvingers af zoals ik dat kan zien door het inspectie gat, hoort dit?

Jan
Inter644fan

Reacties

Corne S
Het zijn onafhankelijke koppelingen. Maar de druklagers glijden in lengterichting tov elkaar op een bus. Het verschil in hoogte van de drukvingers van de 2 koppelingen kan te groot worden. De ene koppeling is helemaal uitgesteld en de andere bijvoorbeeld niet.

Bij m'n 624 zag ik bijvoorbeeld de voetpedaal naar beneden gaan als ik de handkoppeling bediende. Voetkoppeling was op. Bijstellen van de stangetjes heeft geen zin, hooguit de drukvingers zelf.

Geen idee of het hoort. Zie je de drukvingers ook bewegen?
+1
Inter644fan
@Corne S de koppeling is er pas compleet nieuw ingekomen. Kan me niet voorstellen dat hij nu al versleten is?
cyrus-van-gelder
@Corne S bij mijn 644 zag ik de handkoppeling bewegen als ik de voetkoppeling intrapte. Toen ik met de vetspuit genoeg vet erin gejaagd had werd het wel veel beter. Er zit bij de 644 een vetnippel vlak bij het rempedaal, op het lijf van de trekker..deze nippel is voor de handkoppeling.
+1
Inter644fan
@cyrus-van-gelder ik heb hem volop gesmeerd vandaag maar maakt geen verschil,
cyrus-van-gelder
@Inter644fan dat is dan wel apart dan. Je zou dan zeggen dat dat wat uitmaakt. Misschien heeft iemand anders nog een idee wat het kan zijn
+1
Inter644fan
@cyrus-van-gelder we wachten af,
cyrus-van-gelder
@Inter644fan ja dat is dan ook de enige optie dan, vast wel iemand die het weet
  • πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ˜‰πŸ˜‰πŸ˜‰πŸ˜‰
Corne S
@cyrus-van-gelder

Bijna waar. Dit smeert de bussen tov elkaar. Niet teveel vet in doen, wij hebben wel eens een opmerking gekregen daarover van de lmb.

Waarschijnlijk lopen de bussen te zwaar over elkaar.
Zie je de gaffel van de handkoppeling ook bewegen als je de voetkoppeling intrapt?

Anders er onder liggen en even de voetkoppeling intrappen, zie je het zoπŸ˜‰
cyrus-van-gelder
@Corne S Dankje Corne.hier hebben we wat aan.Het is een logische verklaring die je geeft. Dan zal ik 'm,n zoon even vragen of hij de koppeling wil intrappen. Dan kijk ik eronder
  • πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Inter644fan
@Corne S als ik de voetkoppeling gebruik staat het druklager voor de aftakas gewoon stil, andersom idem dito,
Inter644fan
@Corne S en al zou het toch zo zijn dat ze de zwaar over elkaar lopen hoe is dit op te lossen?
Inter644fan
@Corne S ik had abuis. Als ik de voetkoppeling gebruik gaat ook de aftakas druklager op en neer niet heel veel maar hij beweegt wel, hoe is dit op te lossen?
Corne S
@Inter644fan

Kan ik geen reden voor geven. Waarschijnlijk gaan ze te zwaar. Schoonmaken en weer invetten. Kijken waar er teveel spelling in zit etc.
Maar als je er aan stoort, zal je hem toch moeten splitsen.

Staan de druklagers in rust ongeveer wel even ver weg tov drukgroep?
Inter644fan
@Corne S ik stoor me er niet aan, Maar ik ben bang dat de drukgroep binnen de kortste keren weer kapot is omdat hij hem elke keer aan tikt, of valt dat wel mee?
+1
Corne S
@Inter644fan

Dat zal wel vallen. Zolang de drukvingers niet ingedrukt worden (en al zou het wel zonder ingeschakelde aftakas) is er volgens mij niets aan de hand.
Jpkd
Nieuwe drukgroepmonteren
+1
Inter644fan
@Jpkd zit er net 140 uur in,
cyrus-van-gelder
@Inter644fan dan zou die van snijkoek gemaakt zijn idd. Met 140 uur lijkt me niet logisch dat het nu al stuk is
+1
Jpkd
@Inter644fan met behulp van een medewerker deze klus oplossen altijd trekker laten lopen . Bedrijfstemperatuur onderdelen die gecontroleerd moeten worden en omgeving goed schoonmaken en een helder licht installeren medewewerker bedient het pedaal en volgt jouw instructies . Jij kijkt wat aftakas druklager doet bij stilstaande motor en draaiende motor en let op eigen veiligheid.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 423 en hebben de trefwoorden koppeling en Druklager geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!