Water in transmissie olie mccormick D320
Bij controle van het olie nivo de transmissie olie van mijn mccormick D320 draaide ik de vul-niveau stop eruit. De olie vloeide rijkelijk uit het gaatje maar de de olie was koffie (mocca) kleurig. Duidelijk is dat er water in de olie zit en dat daaroor het olie nivieau in de bak is gestegen, anders zou er geen olie uit de stop mogen komen lijkt me.
Wellicht kan een van jullie me helpen met de volgende vragen.
- hoe kan er water in de transmissie bak komen?
- ik ga de bak aftappen, moet ik de bak nu ook spoelen?
- als spoelen nodig is hoe doe je dat dan en waarmee?
- wat is de beste voordelige olie waarmee je bak weer kan vullen?
Alvast dank voor jullie advies.
Leo
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Hebben de trefwoorden water , mccormick , versnellingsbak en transmissie olie. geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Als u de olie er af laat dan ook de aftap stop onder het differentieel verwijderen om alle olie weg te krijgen. 80W90 oliecrisis goed voor deze wisselbakken
- Is spoelen met bijvoorbeeld dieselolie niet nodig?
- het volgende probleem dient zich al weer aan, de voorste afstapplug krijg ik er niet uit, zijn daar tips voor?
Als de olie er rijkelijk uit vloeide, dan betekent dit dat de olie nu hoger staat dan hoe hij oorspronkelijk is gevuld. Ergens zal er dus water bij in komen. Ik denk, net als @mestyle in de eerste plaats aan condens, maar als de trekker langere tijd buiten heeft gestaan, lekt er misschien water naar binnen via versnellingspoken e.d. Ik heb ooit eens een kraan gezien die een schuim anti-smeer-ring om de dop van de tank had zitten. Door de regen kwam die ring vol water en door het dieselverbruik zoog de tank uit de ring het water naar binnen. Daar stond wel een cm of 3 water (sludgeprut) onderin de tank. Resultaat: kapotte brandstofpomp.
De olie inmiddels vervangen, de bak ook gespoeld en de olie is mooi helder nu. De bak hoort nu weer mooi rustig aan.
Ik vind wel dat als ik het koppelingspedaal laat opkomen dat het wat lawaaieriger wordt. Bij intrappen is dat niet zo. Druklager?? Heb de nippel achter het klepje goed gesmeerd
@Klein Rot Was een goeie tip:
Keurig losgemaakt op deze wijze.