Illustratie van:

Ford 7710 - Stopknop terug draaien om meer te laten roken

Wij hebben een ford 7710 maar die rookt niet zo veel, nu las ik op het forum hier ergens dat een van de leden zij dat je de stopknop moet terugschroeven, iemand enig idee hoe dit moet?

Mvg, robin

Deel dit topic

Reacties

+9
new holland koen
Het is weer zover🤣🍿
+3
dennisbouter
Een ford die niet rookt kan je het beste verkopen, meestal is daar iets mis mee
@dennisbouter zeg niet dat hij niet rookt, maar niet genoeg naar mijn zin
dennisbouter
@RobinFord7710gen1 iets minder door trekken in de toeren en iets vlugger opschakelen
+4
Gewoon orgineel houden blijft ie het best
+2
jammermaarhelaas
Misschien is die 7710 te groot voor het werk wat je er mee doet? Wanneer de trekker het werk maar net aan kan gaat ie vanzelf roken.
+2
new holland koen
@jammermaarhelaas Inderdaad, met een volle mengwagen er achter wil een 7710 wel roken😉

(klik om te vergroten)

+5
roscho
Deze vraag verschijnt steevast aan het begin van elke vakantie, als de schooljongens tijd hebben voor hun geknutsel/gepruts. Daarom toch nog eens de uitleg.

Je kunt roken op enkele manieren bereiken:
- Pomp meer brandstof naar binnen dan de motor kan verbranden. Een deel van de brandstof verdwijnt dan onverbrand door de uitlaat in de vorm van rook. Dat kan door de brandstofpomp meer te laten inspuiten, evt. door de koudstart te gebruiken. Ook bij (te) zware belasting wordt vaak iets te veel brandstof ingepompt, daarom rookt een motor soms als hij hard moet werken.
- Zorg dat er onvoldoende lucht naar binnen komt, zodat niet alle brandstof kan verbranden. Dit bereik je bijvoorbeeld met een verstopt/vervuild luchtfilter of met een kapotte turbo.
- Zorg dat de brandstof niet op het goede moment wordt ingespoten, zodat er binnen de cilinders onvoldoende tijd is om volledig te verbranden.
- Pomp iets wat extra rook veroorzaakt in de motor, bijvoorbeeld motorolie (bij in de brandstoftank). Hierdoor zal de motor flink vervuilen en de motorolie zal als rook uit de uitlaat komen.

Je geeft aan dat je trekker bijna niet rookt. Maar dat kun je vanaf de bestuurdersplaats eigenlijk niet goed zien. Je kijkt vlak boven de uitlaat maar door een straaltje rook van hooguit 5 cm breed. Sta je verder weg, dan zie je dat de wolk boven het dak van de trekker blijft hangen.

In alle genoemde gevallen gaat het om onvolledige verbranding: de motor loopt niet goed.
Wees blij dat je trekker op dit moment goed loopt en niet te veel rookt. Onvolledige verbranding van brandstof veroorzaakt vervuiling, defecten en extra verbruik (dus extra brandstofkosten).
Conclusie en mijn raad is dus: blijf ervan af!
dennisbouter
@roscho heb jij wel eens 4,5 ton supersport gekeken? 😂🙈
roscho
@dennisbouter Ja, bij tractorpulling komt veel rook vrij. De motoren worden tot het uiterste opgevoerd, ze moeten prestaties leveren waarvoor ze niet gemaakt zijn. Heel veel motoren halen het einde van de strijd dan ook niet.
dennisbouter
@roscho nou gaat op jaar basis een enkele motor op een hoop, dus valt allemaal wel mee
+4
Fendt926Driver
@roscho je kunt ook nog de handrem er voor 80% optrekken en dan gaan rijden....
Dan rookt die ook constant

Wel steeds iets strakker aantrekken in verband met afslijten.
Dan rookt die zelfs nog als je stopt
dennisbouter
Heb je een foto van hoe hij nu rookt?
+1
jasper01
Emmer afgelopen olie erover en aansteken(sorrie maar dit is zonde van zon goede trekker)
blauwe tractor
Je weet toch dat roken ongezond is domoor, je hebt zeker weer vakantie wijsneus en dan ga je gewoon ffn een tractor naar de gallemiezen helpen. Wat een verstand dat heb je zeker uit de strontput geschept, of lag het achter een koe die net gekalfd heeft, dat is nageboorte en daar heb je niets aan . Het beste is naar de legerplaats gaan en vragen hoe ze op een tank een rookmachine installeren misschien krijg je wel een schema mee hoe ze dat maken kun je mooi een paar weken knutselen.
+1
@blauwe tractor hou jij je grote grafsteen s ff dicht doe s normaal man nee ik heb geen vakantie wijsneus ik werk bij een mechanisatiebedrijf
+2
mf 6150
@RobinFord7710gen1
Gedraag je ff man. Hij heeft gewoon gelijk, dat gelul over roken slaat nergens op. Onnodig diesel verstoken en slecht voor het imago van de sectoren
+4
Rokus
@RobinFord7710gen1 werken bij een mechanisatie bedrijf en dan met deze vraag aankomen???
schluterman
@Rokus inderdaad zet hem voor de waterrem en schroeven maar
+2
Daanfordje
@Rokus Als ze daar het antwoord op deze simpele vraag al niet weten zou ik er niet teveel komen ! 😂
+3
kramer
@Daanfordje Misschien durf hij deze sullige vraag daar niet te stellen.
Daanfordje
Heb je een lijnpomp of roterende pomp?
+12
SJB533
🤦🏼‍♂️🤦🏼‍♂️
1. Een vraag die tot irritaties lijdt....
2. Een geïrriteerde persoonlijkheid, die een antwoord geeft, dat onder de leden hoofdschudden doet veroorzaken, maar wel een scheldkanonnade veroorzaakt....

Robin, jij krijgt nu al een officiële waarschuwing, aangezien je, net lid, geen fatsoenlijke bewoordingen wenst te gebruiken. Doe je niet nog eens, want ik twijfel niet om je de toegang te ontzeggen!

Jos, waarom moet je er altijd zo bovenop springen? Je verrekt het gewoon, om het te laten. Het is je al zo vaak vriendelijk gevraagd, om te stoppen...

En aangezien ik er bang voor ben, dat eea escaleren gaat 🔓

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 7710 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
25
DEELNEMERS
15
WEERGAVES
0