Wij hebben een ford 7710 maar die rookt niet zo veel, nu las ik op het forum hier ergens dat een van de leden zij dat je de stopknop moet terugschroeven, iemand enig idee hoe dit moet?
Mvg, robin
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 7710 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Je kunt roken op enkele manieren bereiken:
- Pomp meer brandstof naar binnen dan de motor kan verbranden. Een deel van de brandstof verdwijnt dan onverbrand door de uitlaat in de vorm van rook. Dat kan door de brandstofpomp meer te laten inspuiten, evt. door de koudstart te gebruiken. Ook bij (te) zware belasting wordt vaak iets te veel brandstof ingepompt, daarom rookt een motor soms als hij hard moet werken.
- Zorg dat er onvoldoende lucht naar binnen komt, zodat niet alle brandstof kan verbranden. Dit bereik je bijvoorbeeld met een verstopt/vervuild luchtfilter of met een kapotte turbo.
- Zorg dat de brandstof niet op het goede moment wordt ingespoten, zodat er binnen de cilinders onvoldoende tijd is om volledig te verbranden.
- Pomp iets wat extra rook veroorzaakt in de motor, bijvoorbeeld motorolie (bij in de brandstoftank). Hierdoor zal de motor flink vervuilen en de motorolie zal als rook uit de uitlaat komen.
Je geeft aan dat je trekker bijna niet rookt. Maar dat kun je vanaf de bestuurdersplaats eigenlijk niet goed zien. Je kijkt vlak boven de uitlaat maar door een straaltje rook van hooguit 5 cm breed. Sta je verder weg, dan zie je dat de wolk boven het dak van de trekker blijft hangen.
In alle genoemde gevallen gaat het om onvolledige verbranding: de motor loopt niet goed.
Wees blij dat je trekker op dit moment goed loopt en niet te veel rookt. Onvolledige verbranding van brandstof veroorzaakt vervuiling, defecten en extra verbruik (dus extra brandstofkosten).
Conclusie en mijn raad is dus: blijf ervan af!
1. Een vraag die tot irritaties lijdt....
2. Een geïrriteerde persoonlijkheid, die een antwoord geeft, dat onder de leden hoofdschudden doet veroorzaken, maar wel een scheldkanonnade veroorzaakt....
Robin, jij krijgt nu al een officiële waarschuwing, aangezien je, net lid, geen fatsoenlijke bewoordingen wenst te gebruiken. Doe je niet nog eens, want ik twijfel niet om je de toegang te ontzeggen!
Jos, waarom moet je er altijd zo bovenop springen? Je verrekt het gewoon, om het te laten. Het is je al zo vaak vriendelijk gevraagd, om te stoppen...
En aangezien ik er bang voor ben, dat eea escaleren gaat