Hoi!
Ik heb een iseki geas 21, alleen daar wil ik hydrauliek op bouwen. Nu heb ik al een ventielenblok met 2 ventielen. Er liepen twee slangen op de achterbrug die aan elkaar verbonden waren. Deze heb ik op mijn ventielen blok aangesloten. Echter werkt dit niet optimaal. Ik heb een bedieningspaneel met elektrische schakelaars, als ik daar aan draai krijg ik druk met pulsen. Ook zit er nog een drukknop, bij indrukken kan ik mijn ventielen juist bedienen. Alleen dit is een knop die veerretour gaat. Heeft iemand ervaring met deze tractors? De tekens zijn allemaal Chinees wat best vervelend is voor mij.
Alvast bedankt voor de genomen moeite.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Makkelijkste om hydraulische functies te monteren is om de stalen leiding vanaf pomp naast transmissie door te halen (zit waarschijnlijk verbinding) dan met slang naar je hydr. blok en de retour weer naar de leiding, deze gaat je herinrichting stuurblok in.
Let dan wel erop dat je een hydr blok hebt met drie aansluitingen, dus je moet ook een extra retour aanbrengen. Anders kan je olie van een functie niet retour als je hef bediend.
(klik om te vergroten)
Moet die dunne, persleiding ergens loshalen/doorhalen, die naar je hydr. blok als pers, de retour van je hydr blok weer op andere eind persleiding die verder gaat naar je hef.
Dan weet je ongeveer wat het is.
En dan onthouden of met een labelwriter de tekst erbij zetten
Daarom moet er een derde retourslang aan als je alles in serie zet.
Deze kan ergens op een loos punt of aftapplug bijv.
Je moet even weten hoe je hydr. blok is uitgevoerd, wellicht op artikelnummer wel een schema te vinden.
Of staan er codes bij aansluitingen? Zoals P, T, of R of NA
Je schets is getekend dichtbij de pomp, makkelijker is verder naar achteren, in buurt van achterwiel.
Is een 15 mm leiding, kun je zo met knelkoppeling wat op maken.
Nu kan ik op het ene blok twee bouten uit halen maar dat gaat dan niet goed qua druk toch? Dan moet ik de stoel er af halen, om te kijken hoe het daar zit, wat het cirkeltje moet rond. (Geen probleem alleen wat extra werk ivm hef bediening) dan zou ik alleen nog met een extra retour zitten van het ventielenblok? De T waarschijnlijk. Hierbij wat foto’s. Hopelijk is het wat duidelijkheid. Zelf helaas geen ervaring met hydrauliek opbouwen.
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Blok met ventielen op tweede foto zal je hef ventiel zijn.
Die leiding van voorransgventiel naar hefventiel zul je ergens door kunnen halen en je hydr. blok tussen zetten.
Met je huidige blok kan het wel, alleen krijg je altijd iets retourdruk, kan werking van functies die je ermee bediend wel beïnvloeden.