Illustratie van:

Atlas AB 1202 - Carterontluchting van deze kraan

Waar kunnen we de carterontluchting vinden van deze kraan/Deurz motor 3 cilinder der luchtgekoeld?

Waar bevinden zich de koelribben? Zijn dat deze onder de cilinders, of heeft deze nog ergens koelribben?

Dankjewel voor alle hulp!

Deel dit topic

Reacties

+3
Fendt926Driver
Fotos..

(klik om te vergroten)

Achter het deksel boven de brandstofpomp zitten de koelribben. En in die geval een olie koeler

(klik om te vergroten)

Vanaf de uitlaatkant zijn dit de koelribben.
Bij schoonspuiten (netjes met beleid) ook van deze kant uit proberen te reinigen

(klik om te vergroten)

Carter ontluchting zit bij de uitlaat kant het buisje wat van boven net onder het carter uit komt

(klik om te vergroten)

Hier zie je het begin van de carterontluchting.
Eerst bocht omhoog.
Soms met een potje ertussen met gaas in wat te reinigen is

(klik om te vergroten)

De kap boven de brandstofpomp waar de koelribben verder avhter zitten
DBRaymond
@Fendt926Driver Dit kan echt niet duidelijker. Super veel dank daarvoor. Nu is het de bedoeling dat ik dat boeltje opkuis. Ik wil zeker de carterventielatie proper. Ik denk dat deze verstopt zit. Omdat noch uit de oliestift noch uit de oliebijvuldop enige damp komt. Allemaal zeer goed natuurlijk, maar volgens mij zou er toch iets moeten uitkomen… Deze machine is immers niet nieuw. En precies daarom denk ik dus dat de carterventilatie verstopt is met smurrie. Heb je een goede tip hoe ik dit het beste zuiver maak?
+1
Fendt926Driver
@DBRaymond volgens mij is het carter ventilatie buisje gewoon geklemd in het blok.
Probeer het eens iets heen en weer te willen en iets optillen .
Als die eraf kan schoon maken met hogedrukspuit.
Liefst met heet water
Of met voldoende rem reiniger
Of in een bakje met diesel of petrolium leggen.
Ook weer terug spuiten met reinigen.
Dus vanuit waar het eruit kwam terug door de buis spuiten
+2
Jan mf6465
@DBRaymond
Als de carterventilatie verstopt is komt er juist veel meer damp uit de oliepeilstok omdat die zijn druk niet kwijt kan via de buis.
+1
willemk
@Fendt926Driver Als je naar foto 2 kijkt dan zou ik dat blik wat voor de cylinders geschroefd zit er eerst uithalen. Dit blik zorgt ervoor dat de lucht om de cylinder geblazen wordt, maar hierdoor zie je niet het vuil wat tussen de cylinders blijft hangen. Daarna niet vergeten om het weer terug te monteren.
DBRaymond
@willemk @Fendt926Driver @Jan mf6465 De kap voor en achteraan (blik?) gedemonteerd en het vuil met oerslechte en stofzuiger verwijderd en netjes terug gemonteerd. Eerlijk gezegd had ik meer vuil erin verwacht. Alvast bedankt aan iedereen hier voor de niet te onderschatten hulp!
DBRaymond
@Fendt926Driver @Jan mf6465 Hier een update. Het buisje welk naar de onderzijde van motorblok gaat is eraf. Er steekt slechts een 10 á 15cm uit blik. Daarom dat ik de carterontluchting ook niet kon vinden. Ik stuur een foto. Maar aangezien er dus totaal geen damp noch noch oliespuitje uit de olievuldop noch uit de oliepeilstok… Daarom denk ik dat de motor nog best ok is van deze machine. Vinden jullie het een goed idee om de beste oliecarter onder het blik uitvreten halen en te reinigen en een nieuwe dichting te plaatsen en de carter opnieuw aan blok te bevestigen? Ik hoor het wel wat jullie advies is.
blauwe tractor

Zoeken is heel simpel.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Atlas AB 1202 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
8
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN