Fendt 816 - Waar op te letten bij bezichtiging?
Ik weet een fendt 816 te koop staan waar ik wil gaan kijken.
De trekker is afkomstig uit het buitenland en heeft al de nodige uren gelopen, van buiten (en cabine idem)gezien nog wel heel netjes.
Zijn er zaken waar ik specifiek op moet letten bij een 816?
Hoe kan ik de staat van de koppeling controleren?
Als er verder nog dingen zijn waar ik op moet letten dan hoor ik dat graag.
Alvast bedankt voor de tips!
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 816 en hebben de trefwoorden motor en versnellingsbak geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Een ding om dit te testen is je hand op het vulkapje van de olie te leggen spuit de olie er uit of is er veel druk is het foute boel en moet je een motor revisie, ook blauwe rook kan hiervan een symptoom zijn vooral bij koude start en een minuut daarna is dit erg goed merkbaar
controleer dan gelijk ook even of er nog genoeg olie in zit en welke kleur de olie is
Daarnaast kijken of de versnellingsbak nog goed is dus of de powershift nog goed schakelt en niet gek klapt.
daarna moet je zonder koppelen ook even de versnellingspook in elke versnelling lichtjes naar voren duwen.
gaat de tractor dan een beetje rijden/ rollen zonder een gek geluid dan is dit een goed teken.
een favorit serie heeft koppelings bekrachtiging dus als je instapt en de koppeling indrukt voordat je de tractor gestart hebt zal deze erg zwaar gaan.
deze hoef je dan ook niet in te drukken voor het starten.
De koppeling kon je volgens mij redelijk testen door een hoge versnelling te rijden en dan de rem steeds verder in te drukken terwijl je gas geeft hier zou dit hem dan doorheen moeten trekken.
maar misschien weet iemand dit preciezer
Test dan ook gelijk even de remmen uit
De 816 is wel de lichtste uit de serie met ook een andere brandstof pomp dan de 822 en 824
verder kijken of die ergens olie lekt en de rest uit testen.
Ik hoop dat je daar alvast wat mee kunt en als je verder nog vragen hebt hoor ik het wel