Vicon Fanex 1103 C - Schudder op wielstel, Kenteken registratie verwisselbare getrokken voertuigen

Goeiedag,

Ik zit te twijfelen of ik een vicon fanex 10 elements schudder op wielstel ga registreren met gele kentekenplaat of dat ik hem niet registreer en gebruik ga maken van de witte kenteken plaat. ( Volgplaat, zelfde als de trekker)

Volgens mij mag je met zo'n schudder gewoon gebruik maken van een witte kenteken plaat, je mag dan alleen niet harder dan 25 km/h rijden. Maar ja officiëel mag je nu met een trekker ook niet harder dan 25 km/ h, maar iedereen rijdt nu ook gewoon 40 km/h. Dus ik denk dat je daar niet veel problemen mee krijgt, want ik ben nu ook nooit aangehouden/ bekeurt omdat ik sneller rij dan 25...

Straks moet je misschien elke machine met gele plaat verzekeren of eventueel met de tijd apk. Daar zit ik niet echt op te wachten

Een 10 elements schudder in de hef hoef je niet te registreren met geel kenteken.. de zelfde schudder, maar dan zonder 2 wielen er onder.

Ik heb het hier over een schudder, maar met harken kiepertjes enz net zo..

Hoe pakken de andere tractorfans dit aan??
BoerdeBoer

Reacties

+2
Fast Eddy
Verlies nemen en een kenteken aanvragen. Het kost nu €18,- in 2022 gaat het veel meer kosten. Misschien als je de machine inruilt kan je misschien nog net iets meer voor krijgen. Dat je nu niet aangehouden wordt betekent niet dat het straks ook niet gebeurd. Ze hoeven je kenteken maar te noteren/op te vragen en ze weten precies van wie hij is en waar een eventuele bekeuring naartoe kan.
Aanhangers en alles wat achter in de hef hangt is meeverzekerd met de trekker. En APK op een hooimachine? Ik wens ze veel sterkte.
+4
casejxu
Altijd doen. Mochten ze ooit met apk oid komen kan je altijd nog schorsen
+1
sjonnies
Doen. Ook voor de inruilwaarde is kenteken met kenteken beter dan is die 30 euro zo terug verdiend
+4
NH-Ford
Verwacht je een Apk voor bestaande, getrokken werktuigen dan zie je wel heeeel veel beren op de weg.
Ieder oom agent wordt onderhand ook bijgespijkerd, dus harder rijden dan 25 km/h kan best eens rap bekeurd worden.
Registeren en plaat, 30 euro ben je klaar, verdere kosten zullen er niet gauw komen verwacht ik.
+2
bartjuh
Oud kiepertje, kunstmeststrooier op wielen doen wij ook niet. Tegen die tijd dat ie weg gaan is 't oud ijzer... Hoeven dan ook niks te schorsen/opgeven of wat dan ook
deufi
Gewoon alles registreren, nu is het nog eenvoudig en relatief goedkoop.
+2
Kosk123
Ik zou alles registeren waar je van verwacht dat je het nog eens gaat inruilen. De €18 die je nu kwijt bent krijg je dan zeker wel terug of het moet echt een sloper zijn
+2
RooieRood
Als je zin hebt om straks 25 te rijden en stuk inruilwaarde te missen dan niet registreren, wil je 40 rijden en heb je een bedrijf om er een inkomen aan over te houden dan is die 18 euro bij de RDW een prima investering.
+1
robotboer
Toevallig van de week een agent gesproken, 40 word gedoogd tot 1 januari als er geen kenteken op zit. Met kenteken voeren ze 'm ff in in 't systeem en dan weten ze hoe hard je mag. Ook had hij het er over dat mocht een ander een ongeluk veroorzaken en je rijd te hard voor je opgegeven km 's je dan de sjaak bent
+1
RooieRood
@robotboer precies, iedereen met witte platen die denkt dat de politie toch nergens naar kijkt kan het nog wel is tegen gaan vallen
sjuu
@RooieRood Alles controleren valt toch niet mee, heb je al die kentekens als zien rondrijden. Ze hebben er straks een dagtaak aan.
+1
RooieRood
Moah, zo moeilijk is het ja niet. Witte plaat op aanhanger is max 25, dat kunnen ze vast wel onthouden
sjuu
Vanaf 1 jan 2022 mag je toch 40 km rijden met kenteken der op.
RooieRood
@sjuu je mag nu al 40kmh met kenteken.
+1
sjuu
@RooieRood Ook goed, rij gewoon 53.
RooieRood
@sjuu ja kan ook, hoop dat je hem ook met die snelheid geregistreerd hebt bij de rdw. Anders krijg je naast de snelheidsboete ook nog een WOK melding.
+1
sjuu
@RooieRood staan op 50 km geregistreerd.
varken
Quote Reactie van @RooieRood:
WOK

Hoezo zou je wok krijgen?
Fendt926Driver
@varken rijden met een machine die voor 25kmh zonder kenteken 40 rijdt.
Dan komt er een wok status op (wacht op keuren) omdaf die niet goedgekeurd is voor 40kmh
+1
NH-Ford
@varken Wanneer je gepakt wordt met een snelheid die hoger is dan wat op je kentekenbewijs staat.
Oftewel, je trekker staat voor maximale constructiesnelheid 40 km/h geregistreerd, maar je rijdt 50.
Dan is er dus fraude in het spel, krijg je WOK status (wacht op keuring). Mag je niet meer rijden en moet je voor keuring naar RDW.

Te hard met een aanhangwagen zal net als bij autoaanhanger bekeurd worden op snelheid (als het niet harder ging dan geregistreerde max van trekkend voertuig)
varken
@NH-Ford @Fendt926Driver
Als je geflitst wordt niet, enkel bij een staande houding misschien
Fendt926Driver
@varken gewoon uitproberen volgend jaar en je weet het....
varken
@Fendt926Driver
Boete is binnen, wok niet 😉 met 'n kraan
Fendt926Driver
@varken oeps. Dat was natuurlijk niet de bedoeling...
Waar kreeg hij de boete voor?
varken
@Fendt926Driver 60 km/uur
+1
Fendt926Driver
@varken dat is ook best wel hard.
Wist ook niet dat kranen zo hard konden
Sjon
Een paar dagen geleden reed ik achter een trekker met grote haakarm kipper en achterop een witte volgplaat. Die ging dik over de 40km/u, die snapt waarschijnlijk de regels nog nie.
+1
@Sjon heeft niet de carrier een gele plaat en de bakken allemaal een witte plaat? Dan mag het namelijk weer wel..
+2
DualPower
Altijd registreren! Anders is hij bij inruil onverkoopbaar. Die € 18,- is dan zo terugverdiend, ook al wil jij er 25 mee rijden. Wij hebben alles geregistreerd, behalve een paar machines die we toch zelf af gaan rijden tot ze een keer de geest geven.

Ik hoor wel meer mensen achterdochtig over een toekomstige APK, maar dat gaat voor bestaande machines echt niet gebeuren. Hooguit dat het een keer voor nieuwe machines zou kunnen gaan gelden, maar die worden toch al volgens de typegoedkeuring en met kenteken geleverd. Daar valt ten eerste al niet aan te ontsnappen, en ten tweede is het dan alleen zorgen dat de technische staat goed blijft, net als we dat bij een auto heel normaal vinden.
+1
NH-Ford
@DualPower En bestaande getrokken machines al helemaal niet.
Je hoeft je autoaanhanger met kenteken toch ook niet te keuren.
mfrijder
Wat dacht je van het gewicht?
Het maximale totaal gewicht bij aanhangers met witte plaat is 751kg.
Fritske1978
@mfrijder niet helemaal waar.. als je onder de 25km/h blijft, dan hoeft ie niet geregistreert te worden, onafhankelijk van gewicht. Als je boven de 25km/h wil rijden, en weegt minder dan 750 kg, dan hoeft je ook niet te registreren. Als je boven 25km/h, en meer als 750 kg, dan inderdaad wel registreren. ( bron: lis.rdw.nl/)
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Vicon Fanex 1103 C ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!