Illustratie van:

Ford 2000 - Aansluiting voor externe hydrauliek

Hallo iedereen,
bedankt voor alle reacties op het slecht starten. Een en ander is in onderzoek.

Ik heb een nieuwe vraag. Ik wil een kiepkar aansluiten die beschikt over een enkelvoudig werking hefcylinder (dus zakt terug op zijn eigen gewicht).

Als ik de handleiding goed heb begrepen is de selecteer knop degene die op bijgevoegde foto zichtbaar is.
Kunnen jullie mij bevestigen dat de in de rode ovaal aanwezige aansluiting de aansluiting voor de externe hydrauliek is?
Zo ja, weet iemand dan ook aan te geven welke "schroefdraad maat" dit waarschijnlijk is?
Mocht dit niet de aansluting zijn, waar vind ik die dan wel. Misschien kan iemand dat met een foto tonen?

Zijn er nog speciale zaken waarop je moet letten bij het aansluiten van de externe hydrauliek? Alle tips zijn welkom.

Alvast wederom bedankt,
Ron

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Selectie knop voor hydrauliek
In de ovaal de aansluiting?

Reacties

+1
Fred4130
Inderdaad , dit is je aanvoer cq drukaansluiting

(klik om te vergroten)

Hydrauliekaansluiting
ratooren
Hallo Fred4130, bedankt voor jouw bevestiging.
Zie ik het nu goed dat jij op jouw model gewoon een leiding in koper naar achteren hebt aangelegd? Zou je mij met een foto kunnen tonen welke aansluting achterop je hebt gemaakt? Tevens de vraag of de aansluting op de huidige foto inderdaad een banjo-koppeling is?
Alvast bedankt,
Ron
Fred4130
Is inderdaad een banjokoppeling , maar zou als ik je was gewoon een knietje gebruiken. Een banjo is niet optimaal, maar werkt wel. Dit is even tijdelijk omdat ik niks anders had liggen en trouwens op de Fordson Dexta, maar het blokje is van een 3600/3000 vanwege lekkage van het originele dexta hydrauliekblok. De leiding is gewoon van staal , koper kan de druk niet aan met knelkoppelingen. Zoals op de foto van de Dexta zit het ook op de 3600 van mijn broer die hier staat.

(klik om te vergroten)

Hydrauliekkoppeling
ratooren
Hallo, wederom bedankt voor de reactie. Ik ga hier in Frankrijk op zoek naar de een setje koppelingen, want zoals je op mijn foto ziet is mijn "blok" slechts voorzien van een knie die is afgedopt. De leiding naar achter moet ik dus nog maken.
Aan de kar zit een soort grote koppeling met schroefdraad (vrouwelijk) en ik zou graag is hebben me een soort "snelkopellingen" . Ik neem aan dat dit vanaf het blokje ook gewoon een slang mag zijn?

Ron
+1
Fred4130
@ratooren ja , ik heb op de 5600 ook gewoon slangen met snelkoppelingen. Alleen wat lastiger vast te maken, zul je dan direct achter de koppelingen moeten doen, de koppelingen tussen een plaat ijzer moeten klemmen. Zoals je ziet op mijn laatste foto zit de steun van de ijzeren leiding verder naar voren.

(klik om te vergroten)

+1
wilbertkw
@ratooren om te zoeken naar de koppelingen kun je bij Kramp.com kijken in het Nederlands en als je weet wat je hebben wilt op de Franse vlag klikken zodat je weet hoe dit n het Frans heet is misschien makkelijker zoeken

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 2000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
6
DEELNEMERS
3
WEERGAVES
0