Na even rondgekeken te hebben naar diverse tractoren heb ik vandaag een MF35 aangekocht, chassisnummer TEF 301xxx, als project.
Heb ik het goed voor dat het hier gaat om een 4 cilinder en geen 3-pitter?
Ook volgens de site wordt de eerste grijs/rode uitvoering pas gebouwd in november 1957, kan het hier dan gaan om een "goudbuik"?
Let ook op de constructie aan de linkerzijde, om één of ander werktuig aan vast te maken ofzo?
Ook de achterbrug lijkt me atypisch, alsof er een stuk op gelast is om een aanhanger te kunnen koppelen. Alle info welkom
Oude MF35 aangekocht: identificatie?
Deel dit topic
Bijlages
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
annatefka.com/mf_historie/doc_onder61.htm/
(klik om te vergroten)
Ik dacht het serienummer te moeten lezen als "30168" en dat de 1 aan het eind het type aangaf (1-2-3 of 4)
(klik om te vergroten)
Gefeliciteerd met je aankoop!
(klik om te vergroten)
Hij start nog, en ook hydraulisch enz werkt alles nog btw.
Blijft enkel nog de vraag waar die rare constructie aan de linkerzijde voor dient.
Moet er eigenlijk vanaf omdat je de topstang nu niet kunt gebruiken.
De stellage links kan zijn voor een zij lier die in druiven teelt en op hellingen gebruikt wordt.
Maar een echt duidelijke foto heb je er niet van geplaatst.
Hydrauliek werkt zeg je.
Maar extra hydrauliek zit er zo te zien niet op
Nu met een nieuwe batterij slaat de motor maar niet aan, de gloeibougie voelt warm aan dus dat werkt al. Ik zou deze graag nog 1 keer draaiend krijgen zodat ik em kan parkeren in de schuur om eea na te zien en te sleutelen.
Kan ik dan ook gewoon aanslepen en hem zo starten?
Stopknop lijkt vlot heen en weer te gaan, dus lijkt uitgesloten.
Alles staat in neutraal, koppeling ingetrapt, handgas vol open, en een 15tal seconden voorgegloeid en erna doordraaien.
Eens proberen met startpilot of remmenreiniger, benieuwd of dit wat doet.
Ik probeer eens langer voor te gloeien, al dan niet in combinatie met remmenreiniger/ start pilot.
Oliedruk staat bij een koude motor bovenaan het groen, op de rand van het rood.
Bij een warme motor stond deze dinsdag, stationair, onderaan het groen, op de grens met onderste rood. Toen was er ook caterdruk en rookte de carterontluchting/ kwamen druppels olie uit. Dat had ik nu op het eerste zicht (nog) niet met een opwarmende motor.
Aan het kleppendeksel ook veel olieverlies, ik zie er zelfs een stukje pakking uitkomen. Misschien ooit de oude herbruikt.
Schakelen gaat prima en zeer soepel, de bak lijkt me nog zeer goed.
Hef werkt ook prima, maar de schakelaar heeft de neiging heeel langzaam naar beneden te schuiven. De aftakas moet ik nog testen, niet aan gedacht.
Nu het blok eens volledig proper maken om de oorzaken van het lek/ lekken beter te kunnen achterhalen. De accukabels, en eigenlijk ook de rest van de kabels, zijn aan vervanging toe.
Probeer de trekker even netjes als dat kan.
Want ik neem aan dat je de motorolie gaat verversen.
Dan zou je een iets dikkere motorolie kunnen nemen dat de druk iets meer in het groene blijft.
De hef hendel die langzaam zakt kun je onderaan het moertje iets strakker draaien (iets....)
Ook tips naar een werkplaatshandboek (met de Standard 23c 4cil motorblok) zijn welkom. Op annatefka vind ik niet meteen iets terug.
Iets zoals een I&T Shop manual of de Haynes workshop manual, maar ik heb geen idee in dewelke de 23c motorblok besproken wordt.