251

Wat is jullie grootste ketser?

Ik heb zelf onze nieuwe schudder behoorlijk gemold. 7min. na in bedrijfstelling een hoogspanningsmast geraakt. Die stond er pas 40jr.
Totaal verkeken op de 15mtr. werkbreedte wat natuurlijk geen excuus is. Gruwelijk balen. Is 3jr. geleden gebeurt maar nog steeds zeer attent bij elke nieuwe schudbeurt. Eerste en enigste ketser tot nu toe in 22jr.
En bij jullie beste tractorfans????

Deel dit topic

Reacties

+1
Afgelopen zomer de windveer van een boerderij gereden met de pijp van de combine... 😣 Verder eigenlijk nog nooit grote dingen gehad... Pijp en windveer zijn uiteraard alweer hersteld
+5
4 jaar geleden ooit een keer met de voermengwagen op de mestrobot gezeten die net de voergang wou over steken, toen had ie een scheefgebid.
+2
@Marcsteffens6265 dat ken ik......
+1
@remco rooks o dacht echt dat ik de enigste was die dat is overkomen.
+1
@Marcsteffens6265 gebeurd heel vaak als je het zo hoort en 2x per jaar is er een piek🙈
@zettelmeyer die vat ik ff niet
+4
@Marcsteffens6265 Winter en zomertijd
@J asper oja logisch
+5
Hier een keer met de grote shovel op de kleine shovel gebotst, de grote shovel had gewonnen 🙈
+2
Ik skip dit topic even 😅
+1
@ronald-deutz-fahr dat zegt genoeg dus? 😂
+6
@rommert14 als je wil dat er niks misgaat moet je in bed blijven liggen. Tis allemaal te overzien maar ben niet schadevrij 😂
+1
@ronald-deutz-fahr dat is inderdaad waar, waar gehakt wordt vallen spaanders
+9
@ronald-deutz-fahr Zelfs daar wordt geketst.
+6
@radium45 met blijvende schade ?
@ronald-deutz-fahr dat kan aardig in de papieren lopen...
+2
Vorig jaar met de veldspuit op z'n kop in de sloot.
@PieterA

Das gek zat. Alle vloeistof in de spuit gebleven?
+2
@deutzisthebest Ja, ik had hem net gereinigd op het veld.

(klik om te vergroten)

Rau phoenix c-40 veldspuit
@PieterA

Best gelopen dan, de besturing stond nog aan zeker? Ik ken een vergelijkbaar verhaal zeg maar
@deutzisthebest Ja, dat klopt. Wielen schoon rijden in de berm.
+2
Met de kuilvoersnijder te ver ingetrokken(hydraulische topstang) omhoog en toen onder de spatborden gekomen. De spatbord verbreders compleet af gebroken.
@Johny power Precies, hier vooral ramen eruit😊
+3
Achteruit met de kieper tegen een niet meer in gebruik zijnde sleufsilowand met een grote scheur tot gevolg. Enkele jaren nog eens en toen lag de hele hoek er af👌 gaf een hoop ruimte met indraaien daarna
+11
Bij mijn baas jong en onwetend een hele aftakaskoppeling uit een dx weggestookt met een snipperkar, oke dit was de domste, de grootste: een gebarste slang onder de motorkap van de kraan in recreatiegebied vlietlanden, de olie lag 2 km verder aan de overkant van de plas een jaar later kreeg ik een brief of ik een andere verzekering wilde zoeken😂
@dennisbouter 🤣😂🤣😂 dat was dus een hele dure schoonmaak aktie..
@Fred4130 15000 ex ofzo, ja en ze konden niet gelijk aan de gang was met zo'n warme dag met vanaf 15:00 noodweer ze zijn tot 's nachts half 12 aan het varen geweest🤣
@dennisbouter had een bus dreft ook op kunnen lossen
+1
Met een draaiende 1 wiel dijker achter tegen een rechtstaande biels gereden. Total loss.
Een verkeerde borgpen bij een balenwagen gebruikt. Pen afgebroken, remleiding gebroken en spoot olie uit. Snel trekker uit en toen kwam de wagen tegen de hef tot stilstand. € 3000,- schade(verzekerd), niemand gewond maar wel flink balen.
+1
@JoramH heet niet voor niks een balen-wagen blijkbaar 🙈🙈
+1
Toecallig vandaag nog over gehad op TF.

Ladewagen mest het dissel omhoog de loods uitrijden. Met als gevolg dat het halve dak voor op de wagen lag🙈
@rickboer blija
Hier ook elke dag opletten met stalvoeren .. Komt nog wel een nieuwe deur in de stal, maar dan zo hoog dat we met klep open de stal in kunnen..
@grös hier de deur direct een halve meter hoger gemaakt
+2
Zelf nog nooit natuurlijk maar de schades die anderen hier op het bedrijf maken weet ik nog goed 😜
+1
@JoranK gelukkig heb je niet al te stevige rasterpalen
@dx11 maar hier zijn de silomuren wat sterker.
@JoranK reageer dan ook niet als je niks durft te zeggen. Hoppa vooruit met de geit.
@GerbertXL nou voorruit dan.
Jaar of 10 geleden met de trekker iets te hard door een kuil in het land waardoor de kuilsnijder uit de vergrendeling schoot en half tegen het dak van de trekker belande.
+1
@JoranK herkenbaar, bij mij viel die gelukkig opzij, net achter het spatbord op de band. Enige schade was een kromme topstang 😅

Daarna de vergrendeling van die koppelstang vast gelast zodat t niet nog een keer kan gebeuren 😆
+5
Ik heb helaas ook wel een lijstje. Ooit 2 velgen en banden compleet in stront gereden van de auto van mijn broer. Was met school kameraden een dag weg en had op de terugweg meer oog voor vrouwelijk schoon dan voor een verspringing in de trottoirbanden.
+1
@JoranK gek genoeg heeeeeeeel herkenbaar
Bij het mijn eerste keer maaien met een frontmaaier achter maaier combi bij m'n vakantie baantje. Net mooi de smaak te pakken.. lag een paal in het land, die kwam door de frontmaaier de cabine in. Maaide op handgas en had de rechter voet naar achter dus had niks 😅
+2
Grootste schade was met m’n eerste auto, daar was weinig meer van te maken nadat ik had geprobeerd een boomstronk eruit te beuken langs de weg. Ohja en met de enkele hark een paar weidepalen gerooid toen ik de bocht te kort nam 😩
Quote Reactie van @worteljcb:
enkele hark een paar weidepalen

Hier met de enkele hark het hekje van de gasunie 😅
+6
Jaren geleden , vergeten trekker op de hand rem te zetten. Gevolg was ,trekker en mixer verdwenen volledig onder de mest , in de nog volle mest lagoon ! ( mest vijver )
Trekker was a complete write off !!
+1
@Massey 2705 oooh das ook eeen hele zure!!!! Ik heb voor een jaar of 7/8 terug bij een nederlandse boer in Canada gewerkt. En daar moest ik ook altijd de mestwagen vol mest vd pinken lossen in de lagoon. De rem van die trekker werkte ook altijd niet zo heel fijn. Heb soms van die momenten gehad dat ik de trekker nauwelijks tot stilstond kon brengen en het idee had dat de mestwagen en trekker zo achterwaarts de lagoon in zouden verdwijnen. Maar het ging altijd nog goed. maar ik had mijn hart op dat moment wel in me keel zitten 😁 😬
@Baltus_steyr kan ik me goed voorstellen hoor. Die lagoons zijn behoorlijk diep !! Die van ons is ongeveer een meter of 5 diep. En zoals jij er achteruit naar toe. Je hoeft maar even te ver te gaan , en de waarschijnlijk ongeremde tank sleept het spul zo naar beneden !
@Massey 2705 ik weet niet of die zo diep was. was voor 120 melkkoeien bij bijbehorende jongvee. Stond een oude trekker voor dus dat zou nog niet zo heel erg zijn. Je moet er zelf dan ook nog snel genoeg uitkomen als die erin begint te rollen!! Was dus wel altijd een sensatie... 😅 😁
+1
@Massey 2705 dat is vast niet goed als je zo mee naar beneden gesleept word
Ik heb wel eens gehad dat er een bout van de gedwongen besturing geknapt was waardoor die naar binnen richting de dissel kon vouwen. Met de eerst beste bocht alles aan gort geduwd. Dissel krom, rails voor trekbek en k80 krom. Was ook geen leuk geintje
Tja waar zal ik beginnen.....
voorlader meerdere malen spontaan voor weg geknapt.
karter onder de auto weggereden, zat beton plaat los en tikte er net tegen aan...
Baal door de voorruit gehad van de shovel...
en de lulligste schade was dat de koppelingskabel van de trekker afbrak op stage met voeren en zo het robothokje binnen reed...
+1
Quote Reactie van @zettelmeyer:
karter onder de auto weggereden

Bij mijn vorige auto heb ik er 7x een nieuwe mogen aanhangen 🤣
@Fendttrisixfan 7X 😳, hoe krijg je dat voor elkaar?
+1
@rickboer blija hangde wat te laag bij de grond ten opzichte van mijn rijstijl 🤣
@Fendttrisixfan dat kan je op 2 manieren veranderen, of je rijstijl veranderen (wat mij persoonlijk heel moeilijk lijkt). Of een hogere auto kopen.
@rickboer blija auto is ondertussen al een eindje weg
@Fendttrisixfan dat probleem ook weer opgelost
+1
@zettelmeyer bist een rûghouwer 😉
Quote Reactie van @zettelmeyer:
voorlader meerdere malen spontaan voor weg geknapt.

Na de 3e keer een Zettelmeyer shovel aangeschaft ?
+11
Even een ploeg binnen gezet waar de cabine net onder de deuropening door ging. Ploeg afgekoppeld, trekker veerde uit de banden, naar buiten gereden, weg dak.... 😬
+1
- Met de MF 133 de sloot in gereden 🙈 klomp haakte tussen gaspedaal en stuurstang en zonder remmen stopte hij te laat. De ventilator klepperde door het water maar gelukkig niks kapot.
- Ooit de hele schudder afgebroken, had alleen de bok nog in de hef (was metaalmoeheid).
- Met de bemester het dak van de stal geraakt, windveer en asbestplaat kapot (voor asbestplaat saneren kregen we een fors bedrag van de verzekering maar is een nieuwe golfplaat van een paar tientjes op gekomen).
- De T5050 heeft inmiddels zijn 4e achterruit...Iets met kuilvoersnijder, kunstmestsilo en het raam nog open...
Quote Reactie van @DualPower:
Iets met kuilvoersnijder

Brak de topstang. Voetje van de kuilsnijder door de tm700 band
+2
Ik had een lekke bigbag kunstmest aan de heftruck hangen in een schuur, rij met gang naar buiten om weinig te knoeien...
Dat pastte dus niet, deurpost eruit, deel van de zijgevel, en wat delen uit het fatsoen. Bij repareren kwamen we erachter dat er aardig wat rot in het houtwerk zat dus een beetje extra werk erin gestoken. 1 of 2 jaar later heeft de baas die schuur vervangen 🙍
@GerbertXL Wij hebben ook soms kunstmest in 600kg zakken gehad. Eerder deden we lepels omdraaien aan het vorkenbord, zodat we hoger kwamen. Toen gleed de zak over de lepels en scheurde de lus en de rest kun jezelf invullen 💪🏻
+1
844 inmiddels 3e achteruit...
Maxxum 2e achteruit
Cilinders van de klep van de opraapwagen krom. Iets te hoog voor onder de spanten..
En nog een heel lijstje gelukkig niet allemaal op mijn naam😅
+2
Vorig jaar bleef hier de treeplank van de 6R hangen aan het muurtje van de vervallen stolp waar we toen de balen neer zetten. Was nog een aardig duur grapje en 2 weker ergernis van het over rechts in en uitstappen.
+1
Iets te ver achteruit gereden in de stal. Achterste paneeldeur er half uit...🙈🙈🙈
+1
Bemester verloren tijdens rijden op kavelpad en later een keer de gehele tank verloren op het kavelpad🙈
+1
Ik maak nooit fouten.....ik vergis me soms wel...🤣

Verkeerde koe gemerkt die aan het voerhek in de nek was gespoten en de buurvrouw leek vanachteren wel heel erg op haar.....de gevolgen toen laat zich wel raden....
+2
Case 5150 op de weg in tween gereden,gelukkig geen gewonden.
+1
Hier vorige jaar met nieuwe mengwagen achteruit over mestmixer gereden.
Zat er vast op....
Trekker met deur open voer aanschuiven,
De deur tegen voerhek,exit deur...
Met voorlader de complete dakgoot van stal gedrukt....
Trekker vatte vlam onder motorkap door stof en stro,maar stond naast diesel tank...
Is wonder boven wonder ook goed afgelopen...
Vast onder fietsbrug met kar stro die 1 laag te hoog was geladen ...
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
+2
@harke U heeft een avontuurlijk bestaan!
@pa ja verveel me niet.
Maar die brand vergeet ik niet gauw weer.
Je gaat bij een brand toch andere dingen doen dan moeten.
+4
Keer accu moersleutel kwijt
Paar dagen later gras op rapen, 1 grote knal wist ik ook ineens waar dat ding was gebleven😅
Ruit er uit getikt met de minikraan bij een kinder crèche. Had elke keer het het schuifblad aan de kant van de ruit.
Alleen die ene keer niet dus ik dacht rap achteruit te gaan, niet dus. En juf poosje druk met 20 huilende kinderen.
Keer blijven haken met zo'n (shit) quick cover achter een bouwhek met een gang van 40kmh. Voor ik eens stil stond had ik er ook al een stuk of 10 achter hangen.

En een hoop kleine dingen.
+1
@maikwolsink
Hier de oude luchtsleutel ook zo gesloopt, even de bodemketting laten lopen...
@grös Met ketting spannen bedoel je? Dat is hier ook keer met een luchtsleutel gebeurd😬
+2
Het neerklapbare afvoerbandje van de demo voermengwagen er afgereden. Mengwagen en offerte terug gebracht naar de dealer….
+1
@Edvof Had de dealer geen blije dag van?
@pa netjes afgehandeld, in samenspraak met de verzekering. Maar het nieuws werd niet heel warm onthaald.
+2
Poos gevoerd met kuilhapper aan hefmast, donderde de hele hefmast op de voerwagen, spreek je de buren ook nog eens 🙂
+1
Naar links uitwijken om takken te ontwijken op de baan en rechts in de beek schuiven. Mais kar op de zij…

Zoemer van de balenpers ‘bol is compleet’ verkeerd interpreteren en in 1 ruk de achterdeur opentrekken -zonder net dus-

Riempje van de stuurpomp verloren met de hakselaar, bij het uitkomen vd bocht plots geen sturing meer. Was even schrikken maar geen gevolg.

Enzo..
+3
Deur wat breder gemaakt, deur wat hoger gemaakt, repeat....
+1
Brandweer/beregenings slang oprollen met een frontmaaier. Ging ook niet helemaal goed. De eigenaar van de slang had hem na het beregenen helaas niet meer opgeruimd en kwam ik hem zodoende tegen. Verder nog wel wat stomme rare dingen helaas!
+1
Laatst met de voor ons nieuwe 4 meterse zaaimachine die we aangepast hebben op 3,60m voor twee bedden van 1,80m te zaaien.

Ding uitgeklapt op het land, bedacht ik me dat de buitenste pijpen nog dicht waren van de slootkant zaaien dus nu ook maar eerst de slootkant zaaien en daarna de pijpen open doen.
Ik moest alleen even langs de bus die op het kopeind stond en geen rekening houden met de uitgeklapte breedte... 🙈

Spatbord en bumper aan gort van de Transplofter.
De zaaimachine mankeerde hoegenaamd niks.
Gelukkig geen pijpen krom @JD3010 😅
+1
@DANOONTJE POWERR Ik heb er nog meer hoor, dus je mag ze best krom rijden. Ik heb ze ook die al krom zijn 😂
+16
Heb je even!!!
Maar de meest hilarische zal ik even vertellen.
Vele jaren geleden maakten wij nog oppertjes van hooi als het weer tegen zat
Toen het weer droogde ging ik met de acrobaat alles weer uit elkaar gooien.
Kwam er toch ineens een naakt stelletje achter een grote opper weg snellen.
+1
@Albert Altena En moet je raden wat ik toen deed?
Zo snel mogelijk van mijn eigen land af en pas weer terug gegaan toen de auto die aan de weg stond weg was.
Mijn vrouw en ik moeten altijd nog weer lachen als we op de bewuste plek langs komen.
+2
Dexta op de kop in de sloot terwijl ik het het hek dicht deed op de brug. Geen werkende handrem dus pas afstappen als je dacht dat ie wel bleef staan. Alleen die ene keer hoor ik steenslag achter mij knerpen en zie de Dexta aan de rol gaan, als een haas erachter aan , maar net niet snel genoeg. Ben je ook nog zo stom te denken hem tegen te kunnen houden door aan het spatbord te gaan hangen. Gelukkig geen diepe sloot , alleen de voorwielen en de neus kopje onder. Dezelfde dag de handrem toch maar gangbaar gemaakt 🤗
+5
Ik zal vast wel wat dingen zijn vergeten, mechanische mankementen doen voornamelijk alleen in de portemonnee pijn, maar wat bij mij nog duidelijk in het geheugen staat is misschien al wel 15 jaar geleden. 2e kerstochtend koeien voeren. Te strak achteruit langs het voerhek met de bovenlosser waardoor een koe die net te laat uit het hek ging met de neus tussen het hek en zo'n bord van de bovenlosser bleef haken. Hele lip en neus kapot. Dierenarts er direct bij. Poos werk gehad, maar uiteindelijk alles netjes weer aan elkaar genaaid. Koe heeft uiteindelijk nog wel 7 jaar probleemloos melk gegeven. Had er wel een scheef lipje aan overgehouden. Tot de dag van vandaag voel je je schuldig naar zo'n dier toe en blijf nu ook wel ver van het hek af
+1
@Herbert klopt hier ook keer gebeurd. Dat pa de pelikaanbak niet dicht had maar helemaal open.... bij koe dwars door de wang heen. Gelukkig ook goedgekomen...
Gemetselde achtergevel eruit gereden met de seko voermengwagen. Ging 4 jaar goed, maar dit keer schoof er voer mee met de band vooruit tot de drempel en de wagen ging toen even omhoog en nam pardoes de achtergevel mee. Toen eerst ma even een pilsje gedronken en ff prakaseren hoe we de zware latei het beste van de voerwagen af konden halen en de rest stutten.
+1
@Hendrik1983 een biertje doet wonderen...😜😂
+1
Dacht dat alleen bij ons wel eens knullig mis ging, maar het kan nog gekker merk ik al wel 😅
@worteljcb je maakt ons nu wel nieuwsgierig 😂
+1
@barteltie
Verreiker op z’n kant gegaan, verreiker 3x in de sloot gelegen op dezelfde weg, band van trekker kapot gereden op voerhek, losbandje van de mengwagen eraf gereden toen die achter de lantaarnpaal bleef hangen, lantaarnpaal begaf het overigens ook, ff rondjes slippen met de trekker in de sneeuw en de poort eruit beuken, giertank verloren omdat trekoog afbrak, ronde baal met bak en al in de mengwagen gekiept, paar balen door het damwand van de loods heen kieperen... Tjah zo kunnen we nog wel ff doorgaan 😅 Was het niet allemaal zelf gelukkig
+1
@barteltie deel je trekker in de brand verhaal ook ff. Schiet er nog steeds van in de lach😂😂
+16
@Herbert ja euh Deutz in brand, vaders roepen uit de melkstal. Komt aanrennen met blusser en blust Deutz. Grootste blooper in dit verhaal is dat de brandende Deutz en de gebluste Deutz 2 verschillende trekkers zijn.😅😂
@barteltie en de gebluste deutz kapot door de schuimblusser en de andere afgebrand?
+1
@dennisbouter brandende Deutz dashboard en kabelboom kapot maar is weer gerepareerd destijds, gebluste Deutz werkt niet erg veel meer van de originele elektrische installatie.
+1
@dennisbouter poederblusser denk ik
+1
Met de voer mengwagen een hoek van sleufsilo eraf gereden iets de krap om de hoek heen. Omdat ik ergens anders heen zat te kijken
+3
Vorig jaar m'n auto toevallig op een anders plekje geparkeerd als z'n standaard plek. Opzich niet zo n ramp, alleen ff niet aan gedacht toen ik de mengwagen achterwaarts richting de maiskuil reed😅. Resultaat laat zich raden💸😅
@barteltie mij ook overkomen. Hele achterkant van de golf in elkaar vorig jaar.
@barteltie
Jaar terug hier ook, ik zou de kar parkeren in het donker, maar dacht ik koppel hem morgen wel af, dus de auto stond op een vreemde plek en de volgende dag met de 956xl met een volle kipper achteruit, die kleine spiegeltjes kijk ik al bijna nooit in, nu ook niet, ineens glasgerinkel dus stop, was de koplamp, en het zijspatscherm in mekaar, motorkap was maar een millimeter geraakt, je ziet er niks van dus koplamp spatscherm zelf vervangen en weer wat geleert ..
+3
Bij iedereen gaat wel eens iets mis.

(klik om te vergroten)

Bij iedereen gaat wel eens iets mis.
+4
@Kouboer84 eerst eruitspringen voor de foto en daarna weer terug erin klimmen? Alles voor De foto zegmaar xD
Met racefiets boven op een ander geknald die voor mij reed ,en onderuit ging..uitwijken lukt niet als er maar halve mtr tussen zit (Jaren geleden)helm in tween...en wat schaafplekken,verder nix.
Dit is m'n fout die het meest pijn doet in m'n hoofd...

tractorfan.nl/picture/791024/…
+5
Met de atlas 1404 door een gemetselde duiker gezakt... om maar 1 ding te noemen,anders ben ik morgen nog aan het typen...🙈🙈
+4
@husky Schrijf maar rustig door, hier hebben de meeste tijd genoeg.👍
+3
@JD3010 nou paar snelle dan, kieper op kant, boom half op huis, shovel plat van achteren, dubbellucht van shovel gemold, stalrooster in klepelmaaier na niet opletten...
Ik ben twee keer met een wortelkar de sloot in gegleden, een keer met een kippertje op de kant en er sneuvelt wel eens wat glaswerk, laatste keer de voorruit tegen de voorlader, met kuilhapper voerladen ging het goed en toen het laatste met de grond erin gooien en dan wat verder omhoog en toen ging het mis.
@trean En meer als 5 jaar geleden nog een keer met een Fendt 933 vooruit een meertje ingereden, was aan het rollen met GPS en ik was aan het kloten met de telefoon.
+1
@trean rollen met fendt 933 ? Is dat geen trekker van 300 pk,?
@richard-de-wolff Klopt, maar de rol was ook een meter in door snede en 7 meter breed, hing toevallig nog dubbel lucht onder van het kuilvastrijden, was in oost Duitsland met buitenland stage HBO Dronten
+1
@trean poah das logica, de trekker die het zwaarste moet zijn op de kuil is dezelfde trekker als die minimale structuur schade maken moet..
@ronald-deutz-fahr Met rollen is het toch de bedoeling om de bovenlaag goed te verdichten?
+1
@PieterA rollen op bestaand grasland is voornamelijk egaliseren, poot afdrukken van de koeien vlak rollen (schade herstel😅) en het moment waarop je dat doet komt nogal precies, als het te nat is spoort de trekker in, als het te droog is doet de rol niks meer, dan hobbelt die wat over de bulten heen

We doen dat hier met een trekker van 2.5 of 3.5 ton, dan spoor je niet zo gauw in, met een half volle rol beginnen scheelt ook al een stuk in trekkracht als het wat vochtig is
+2
@ronald-deutz-fahr In de akkerbouw rollen we vooral om het zaad gelijkmatig aan te drukken en het land te egaliseren voor vervolgbewerkingen (graszaad maaien, tarwe dorsen)

(klik om te vergroten)

Gezaaide liatris aanrollen met tm 135
+1
@ronald-deutz-fahr Er zaten ook een paar serieuze spoortjes, dus die 4 x 710/??R42 achterop deden op die veenachtigegrond het grove vlak werk al, de driedelige rol deed de rest, moest natuurlijk wel vlak worden anders konden de dure fokpaarden hun poten breken of beschadigen, als ze dubbel lucht gehad hadden die aan een 724 of 720 paste had het ook wel gegaan. Met 100 pk zou ik niet ver gekomen zijn.
+2
Toen ik nog onderhoudsmonteur was bij een betoncentrale...
Druk druk druk op de zaak, even vlug tussen het sleutellen door een vrachtje beton wegbrengen met een oudere betonmixer. Wagen gestart, handrem eraf en wat gas erop om lucht te draaien. Komt een collega vragen of ik even kan komen kijken naar zijn mixer. Vlug uit de cabine, kijk achterom, begint me die wagen te rollen. Remsysteem was op druk gekomen. De losgoot van de wagen die er een paar meter voor geparkeerd stond, was door de grille in de radiateur geboord...
Spuitboom van een 33m veldspuit in een hoop grond gereden tijdens het spuiten.
Boom was totaal krom.

De boer waar ik wel eens hielp had net een nieuwe hark, heb toen met 1 element tegen een baal gras aangezeten, met als resultaat een element zo krom als een hoepel
+2
Na de mais tijd had ik nog niet de dubbellucht van de tractor afgehaald. En toen reed ik terug uit door de poort waar ik al 20 jaar door rij.... alleen toen bleef ik dus met een kant vol hangen aan de poort. Ik was zo boos op mezelf dat niemand meer iets hoefde te zeggen tegen mij😆
Zelfde dag nog heel de poort op nieuw gemaakt zodat niet te veel mensen er naar vroegen😅
+4
Aftakas stomp van de trekker afgebroken omdat ik de spitmachine te hoog optilde waardoor de aftakas uit elkaar schoof, en dat terwijl er nog gezegd was dat ik hem niet te hoog moest optillen

(klik om te vergroten)

@inter 745xl apart, bij onze spitmachine zit ie echt wel 50 cm in elkaar, anders zou de buis zo rond zijn met de krachten die er op komen
@weurding dat zal dan wel een spitmachine zijn die verder van de trekker af zit, deze zat er vrij kort op
@inter 745xl was blijkbaar ook niet de eerste stomp
Ohja nog 1.

Complete wand van een schip tussen de machinekamer en het laadruim krom gereden met de bobcat.
Inschattingsfout door veranderde situatie aan dek had ik niet in de gaten dat ik al bij de wand was met achteruit rijden
Dus met een rotklap er tegen aan.
Hele wand 10! Cm ontzet en de bumper van de bobcat krom.
In de machinekamer was al het gereedschap van de wand af geslagen volgens de schipper.
En ik een paar behandelingen bij de chiropractor om alles weer soepel te krijgen in de rug en nek.
@maikwolsink heb wel eens zon bak op het dak eraf gereden tegen zon balk halfweg een scheepsruim
+5
Tjah laat ik er maar niet veel van zeggen 😅
Was wel hooguit 5 minuten werk thuis met schoonmaken van de trekker.

(klik om te vergroten)

Iets met ploegvoor, 2wd en niet opletten
+1
@T6020 power
Komt het neusje ook wel eens omhoog met een volle bak of ?
+1
@Husqvarna De gewichten liggen in de schuur, maar hij is met volle bak wel heel licht van voren.
Paar honderd meter touw verloren met de grootpakpers.
Rijden met verreiker. Uit verveling spelen met hendels, o.a. snelvergrendeling. Valt de bak opeens op de grond.
+3
Wat een eerlijkheid hier allemaal. Maar ik zal niet alleen ijverig meelezen.

Achterom kijken tijdens het mestrooien naar een kromme meenemer of dat goed ging met de wals en vervolgens door een tuinhek heenrijden.
Baal van de wikkeltafel afgooien de sloot in.

Tijdens het mesten stoppen omdat ik een paal niet gezien had maar vergeten de afsluiters dicht te doen met resultaat een beste plas stront.

Oja ik doe mn klompen altijd uit in de trekker. En omdat ik alleen de aftakas even in wou schakelen liet ik ze beneden staan. Vervolgens bedacht ik dat ik hem toch nog even iets wou verzetten en rij dwars over m’n eigen zgan houten klompen heen.
@KlaasM kon je mooi op de sokken naar huis🤣🤣
Al meerdere malen vergeten de inlegbak van de kuilhapper te vergrendelen waardoor deze in de wagen belande.

Met de hark al eens tegen een stalen buis die al grenspaal diende gereden, resultaat een aantal tandarmen krom.

Even water halen om de mesttank door te spoelen, halverwege klapt de tank er achter weg, vergeten de kipperknobbel te vergrendelen. Gelukkig alleen een olieslang stuk en de ventielen op de achterbrug.
+2
Één van we beste topics van het jaar vind ik, ik ga nog een keer:

De trap van de oude 8070 maaidorser had een slotje dat maar half meer was. “Rij maar mee weg, gaat al jaren goed” zei de baas. ‘S avonds zonder trap terug gekomen, lag ergens in een beek.

De vicon balenpers: dissel gebroken op veld, dubbele as verloren op veld, wikkelplastic houder afgescheurd.

Grootpakkenpers rivierre casalis: ooit ingehaald door de politie om te melden dat ik een dorp terug een bol touw kwijt was geraakt. Het andere eind hing nog aan de pers..

Hooi balen halen, schoonbroer vond het niet nodig om ze vast te leggen. Het bekende “rij maar, tis niet ver”. Tot de volgende bocht. Zag ik een stapel 4 hoog naar rchts van de kar vallen. De laatste hooibaal schoof door tot net aan de bumper van een geparkeerde wagen.
+4
@Valtra man Bedankt voor het compliment als topicstarter.
Lees nu hier wel dat ik niet de enigste "brokkenpiloot " ben, hele geruststelling.
+1
Paar jaar geleden keek ik tijdens bemesten in spiegel en zag wat nevel, dacht te zien dat via gat in mestslang laatste lucht uit tank ging.
25 meter verder begaf het hydrolieksysteem,een olieslang was losgelopen.
Gevolg 100 liter olie op 25-meter land.
2 dagen later hier plensbui van 112 mm en nooit iets van enige schade kunnen zien.
+14
Over me koelbox heen gereden om 5 over 7 dat was echt een ramp
+1
Het achterraam vergeten dicht te doen met onze Wifo achterlander hydraulisch en ja de ramen van tegenwoordig zijn toch zo sterk niet 😂😂
+1
Op de boerderij in Frankrijk ruige mest rijden.
Heuvelafwaarts is de borging van de trekoog van de hagelnieuwe mestkar los gelopen (waren ze vergeten bij fabricage)
De mestkar kwam mij dus voorbij denderen dook door de bossages met een rotgans.
En kwam in een beek onder water tot stilstand.
+4
Paar weken terug, trekker mee naar huis genomen in het parkeervak gezet. Vervolgens gaan eten terug komen. Even afgeleid zijn door iets trekker starten in de versnelling en door de grote motorkap voor me een Renault Twingo over het hoofd zien. Twingo achteruit eruit achterklep krom dak krom en handremkabel gesprongen. Vervolgens de vraag krijgen van het buurmeisje heeft u ook schade😜
Als 13 jarige trekker op de kant in de sloot gelegd….
M’n broertje vind het nog steeds leuk om mij daarmee te confronteren 😂
Paar jaar geleden kieper op de kant gelegd bij een boer in de polder in het donker. Paar minuten daarvoor nog geklaagd dat ik geen fluit Zach in het donker… en hoppaaa
Schijnbaar zitten hier heel veel leden die niets durven zeggen....
Waar gewerkt word, worden fouten gemaakt. Wie niet werkt ( of reageer in dit topic) maakt de grootste fout😉
Maar ook wij maakten blunders...
Een keer met de case IH 745 XL met opraapwagen te dicht langs de sloot. Brak de slootkant een heel stuk af. En dan ga je terug sturen, dan duw je nog meer wal weg. Gevolg: combinatie in een sloot. Aardig scheef. Er was een loonwerker in de buurt bezig, die maar ff gevraagd of hij helpen wilde. Hele combinatie weer op de kant gekregen, zonder schade. Heb hem vriendelijk bedankt, en wagen vol gemaakt. ( hij was nog leeg, want we begonnen altijd achteraan met laden. Perceel was ongeveer 1 km lang). Maar toen ik terug kwam, stond mn baas al te wachten met de 633 en de kuilverdeler. Hij vroeg: gaat het per uur of per vracht😊. Heb hem maar ff verteld wat er geschied was.
Dit was nog in de tijd dat je geen foto's kon maken. Want je had niet zo'n rotding op zak...
Ook een keer de hefinrichting van de 745 niet hoog genoeg gedaan, toen met de giertank gedraaid. Gevolg: aftakas van trekker brak af😏😏
Toen ik jaar of 12 was, mocht ik giertank vullen. Ik slang eraan, aftakas aan en zuigen maar. Na 15 a 20 minuten nog niet vol. Wat bleek? De afsluiter zat nog dicht. Ik met alle geweld ding proberen open te krijgen.... kreeg hem op een gegeven moment open, maar de gevolgen waren geurig.... dan schiet de slang eraf, omdat er een grote onderdruk ontstaat. Ik van top tot teen onder de stront. En de rest is geschiedenis 😄
Bij mijn vorige werkgever met de heftruck zo snel mogelijk willen binnen rijden tijdens een stortbui, de lepels waren nog niet laag genoeg en de poort nog niet hoog genoeg met als gevolg 2 rechthoekige gaten in de poort...
Ook wel eens een hydroliek leiding van de hef van een agrimat tank erdoor gevlogen waardoor de schijvenbemester tegen 40 km per uur op het asfalt landde
verwijderd
@mlkvhoudr joh..., maar je niet druk, Nederland op zijn smalst
+3
Als 16 jarige op een Case 1394 synchro. Die had nogal een gat tussen 3 en 2. Bij transport met volle giertank teruggeschakeld van 3 naar 2 met eigenlijk nog teveel snelheid. Die giertank douwde wel door, dus toen ik koppeling opliet komen in de 2e vloog de motor in de toeren, wss plus3000rpm. Dat was teveel voor de gietijzeren koppeling, die explodeerde letterlijk onder mn voeten. Stukken gietijzer lagen achter de stoel. Sindsdien heb ik soort schrik van die 12duims Laycock drukgroepen.
+3
Bij het draaien met de heflat vast blijven zitten in een uitsparing van de dissel van de opraapwagen. Ik kon alleen nog een heel flauwe bocht maken, maar de dissel was wel krom en de wagen liep ongeveer een halve meter rechts van de trekker. Later met een ketting overdwars weer recht getrokken en een las gerepareerd. De wagen heeft daarna nog jaren goed gewerkt.
Denk ergens halverwege jaren 80, trekker en kuilsnijder stonden toen nog op voerpad, u snijder raam omhoog, komen s morgen in stal hadden koeien hek los gekregen,liepen en lagen op voergang 1 lag onder kuilsnijder, ging staan en je raadt het al😪 geloof jaar later werktuigenloods gebouwd
@weurding Daarom scherpe delen altijd omlaag...😳
+1
Laten we het daar maar niet over hebben😅
+1
Verkeerde kogel aan topstang van spitmachine, was van smalspoorhefarm. Gaat goed tot je met 50 over een hobbel gaat. Alle schoppen lagen eraf
+2
Ik ben met wikkelen op een smal perceel een keer met een vaart naar het kopeind gereden, daar lag nog een baal op. Niet aan gedacht dat de (Kuhn) wikkelaar rechts naast me liep, dus dat ding in de sloot. Door heel veel met de dissel te zwenken en te steken met de trekker het uiteindelijk voor elkaar gekregen er recht voor te komen en hem er zonder hulp uit te trekken.

En verder...
Trekker in de sloot omdat het me leuk leek de hond mee te nemen, die ging vlak voor het eind voor de koppeling zitten. Kunstmest uit de bak over de trekker heen in de sloot.
Te korte aftakas al draaiend uit elkaar geklapt aan de waterpomp, was gelukkig in de buurt.
Van een dubbele acrobaat het frame in tweeën gebroken.
Met de weidebloter rondom de boerderij meer dan eens weidepalen en gaas meegenomen.
Niemand is schadevrij😅
+1
@de-wit Die weidebloter met zo'n uitstekend naar rechts zijn kl×××tdingen.
Helemaal op de weg.
@achterhoeker2 Nee gewoon een Peecon. Maar hang ik met de stabilisatie meestal wat opzij. Het is een heel smal stukje zal ik maar zeggen🙈
+1
Wel eens een dingetje gehad, maar dit staat me nog het beste bij:

Als jongen van een jaar of 15 of 16 wilde ik snel de trekker met de dubbele montering en afschuifvork erachter in het hok parkeren. Het plan was om er met een bochtje achteruit in te rijden en dat met een beetje vaart.😜

Dat hok was een bioloods met van die rechthoekige betontegels in de muur. Natuurlijk net naast de deuropening twee van die betontegels doormidden geramd met een paar punten van de afschuifvork. Even niet bij stilgestaan dat je niet met een bochtje achteruit in kan parkeren omdat de afschuifvork behoorlijk uitsteekt...😅

(Later nog behoorlijk wat werk met die muur repareren. De rij tegels eruit halen en er goede voor in de plaats te schuiven....)
+7
Mijn grootst stommiteit was op 14 jarige leeftijd een tractorrijles te geven aan mijn zusje van 13, zij achter het stuur, ik ernaast op het spatbord (zonder kinderzitje). Met een lekker gangentje op het land zei ik dat ze moest remmen. Zij vol op de rem, ik duikelde er vooraf af en kwam met mijn benen onder het grote wiel en trekker stond stil (beste remmen), ik dacht nu ga ik dood. Van schrik liet mijn zusje de koppeling los en trekker ging met slippend wiel weer verder mij achterlatend. Zusje had de trekker verderop stil gekregen en kwam huilend aan lopen en schreeuwde (zonder te vragen hoe het met mij ging) dat ze nooit meer wilde trekker rijden. Ik had uiteindelijk alleen maar een paar schrammen en blauwe plekken op mijn bovenbeen. Kwam dus heel best af...

(klik om te vergroten)

Co op MF 135 - 1975
+1
Zie buurjongen nog lopend terug komen... bij uitheffen op wendakker , de draad in de topstang versleten en 4 tanden van de rumptstadt culti in de banden en dubbellucht geboord, 4 achterbanden naar de kloten😅
+1
@weurding Hier ook meegemaakt, sindsdien een extra ketting er bij aan hangen.
@radium45 tegenwoordig zal het niet veel meer voorkomen denk ik, meesten zit een rol achter, maar die gele rumptstadt met 1 balk en gebogen tanden achter kantelt zo
+15
1.85mtr denk ik, blond
+2
Dubbellucht van poottrekker afbreken, midden int dorp, wiel haalt me in en gaat dwars weg over. Bij kledingwinkel de voorpui eruit. Toen had ik vlug schietbedje gedaan dat er niemand geraakt zou worden. Wat was ik blij mee verkeersbord, paar bloempotten en een groot winkelruit.
+1
@Kars bocht naar rechts met kieper zand, linkerachter wiel van kieper ging rechtdoor. op een haar na bovenop de 1 dag oude mondeo van de uitvoerder
+1
Ben trouwens ook een keer de dieplader met een rups voertuig van krap 30 ton erop verloren. Trekbek waarschijnlijk niet goed geborgd die was uit de rail geschoten tijdens het passeren van een vluchtheuvel, wonder boven wonder niemand gewond. Schade viel ook wel mee gelukkig, onderbroek was ook nog schoon maar dat wil ik niet nog eens meemaken.
+2
Wat ook fijn is, is als je een voertuig bijna klaar hebt na 4,5 jaar restaureren en je rijd je eerste kras in het plaatwerk, dit over kwam mij een maand geleden met mijn Kramer... Daarna even goed boel bij elkaar gescholden en niemand gesproken voor de rest van de avond, lekker jezelf opvreten. Achteraf viel het gelukkig nog mee, niks krom maar je baalt wel. Maarja, ik heb hem niet om in een glazen kastje te zetten.

Dan had een klant pasgeleden nog brand met een shovel, uit paniek naar mijn vader gebeld, die was er als eerste, het bleek om een uitlaatbrand te gaan, lekker laten branden zei mijn vader. De hele uitlaat was rood gloeiend en er stond een vlam op. Uitlaat was uitgebrand, en wie kwamen daar 5 minuten later aan met loeiende sirens?!?! Jahoor, de brandweer met maarliefst 2 wagens, hahaha. Waar is de brand riepen ze!! Alles was goed afgelopen, op wat verbrande isolatie na. Maar dat zijn wel mooie verhalen.
+1
Ook wel eens wat stukken gereden maar wat me nog er goed bijstaat, was dat ik een keer vastgereden ben voor de stortbak met aardappels laden. Ik draaide wat te haaks voor de stortbak voordat ik m terug wilde steken naar de bak. Door de nattigheid waren de sporen al diep en reed ik vast. Als gevolg moest het hele spel verzet gaan worden, omdat het helemaal rot gereden was voor de bak ( de kippers stonden te laag om in de bak te komen ) En dat op een zondagmiddag bij de laatste wagen net toen het donker begon te worden. De baas was not amused

Was op deze dag:

tractorfan.nl/picture/1393451/…
+4
In de loop der jaren genoeg gebeurd..
zelfrijdende voermengwagen met vlammem door het laden van stro met harde wind. Stro vliegt tegen de hete uitlaat. En ziiedaar de kerstboom.
Een paar honderd meter prikkeldraad opgerold met de frontmaaier bij een klant. De veehouder was het draad vergeten. Frontmaaiers vinden alles.
In de jaren 80 met de giertank toen nog handbediend, zo diep door de moddergaten dat de hendel door de achteruit klapt.
Met ploegen een dikke steen die trekker en al zo de sloot in zwengelt. Toen maar door de sloot de andere wal maar opgeklautert.
+17
Mest rijden bij de loonwerker, tank stond al klaar. Hadden ze de olieslang van de achterklep in het remventiel gedaan. Bij elke kruising drijfmest op de straat want bemesters bestonden toen nog niet.
+1
@geweldenaar Herkenbaar.. Of de slang van de poot van de silagewagen in het remventiel.
+3
@geweldenaar daar zit toch een andere koppeling op 🤷‍♂️
+1
@geweldenaar zo had de loonwerker hier de opraapwagen vol en op het verkeerde knopje gedrukt. Gevolg de losautomaat aangezet in het land.
Toen hij 50 meter op de weg was had hij het door😅
Gelukkig op een lekkere drukke rondweg want stel je voor dat niemand het ziet🤔
@hoest Dan heb je wel lekker bekijks ja
  • 🤪🤪🤪🤪🤪🤪
@cyrus-van-gelder ja en zo lekker geduldig dat ze dan ook zijn. Ik ben er snel met de voorlader trekker (inclusief de hark) heen gegaan om het op te ruimen. Ik moest eigenlijk nog 1 keer er over heen voor het laatste maar de auto's vlogen al om me heen dus ik had ook zoiets van zoek het uit🙄
@hoest dat snap ik ja . Dan redden ze zich maar hoor. Geduld ho maar dus. Je moet ook niet menen dat ze ook maar een poot uitsteken om je te helpen ofzo.
+2
Zelf heb ik een keertje met een greppelfrees in een oude ketting gezeten.
De buurman was vergeten dat hij wel eens een stiertje aan de ketting had lopen. Het stiertje was op een gegeven moment verkocht, maar de ketting was in het land blijven liggen. Cyrus had de ketting binnen 5 minuten terug gevonden hoor!!!!
.maar wel alles naar de klote natuurlijk.
Mocht ik nog blij wezen dat ik die ketting niet voor me snufferd kreeg(open trekker)
  • 🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴
+5
@cyrus-van-gelder maar je mocht de ketting wel houden?
@dennisbouter ik mocht em houden , dat wel. Toch is ie bij het oud ijzer terecht gekomen hoor
  • 🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪
+2
Wij hadden met ketsen toch wat anders in gedachten.
+3
@George Ook daar mag je je fouten van melden😇
+2
@weurding Ik klaag niet, maar als ik toen wist wat ik nu weet heb ik vroeger wel wat kansen laten liggen. 😂
+1
@George vertel....
@George Dat waren geen kansen maar dromen
+2
Quote Reactie van @weurding:
fouten

Meedoen is belangrijker dan winnen toch? 😁
Quote Reactie van @George:
met ketsen toch wat anders in gedachten

Brommers kieken?
+7
Maar om echt antwoord te geven op je vraag.
Mijn grootste ketser was 1.82 3 cm kleiner dan ik......
+1
Tijdens stagelopen , trekker schoonmaken en iets te fanatiek met de borstel de velg schoonmaken en het ventieltje afbreken..
voor de rest een Paar glazen deuren kapot
+1
Oooh waar zal ik beginnen.
Met de shovel en bak eens tegen de dwarsligger van een lage stal gezeten. Dak stond op instorten daarna. Lag een pak voordroog in de weg dus ik dacht eventjes opheffen oeps tegen het dak 😃
Op voetbalstadion van KV Oostende een putdeksel gevuld met aarde en grasmatten om erna met de trekker over te rijden en door te zakken over putdeksel die ik 5 minuten geleden zelf gelegd had 😃
Bij achteruit rijden met de ploeg werd er gefilmd door een boze buurtbewoner door dat ze filmde concentratie weg, door de afsluiting van een weide van de buurman
@tractortje Dan heb jij je dus laten afleiden door de buurvrouw he?
  • 😉😉😉😉😉😉
+1
@cyrus-van-gelder had ze nauw knap en jong geweest was het nog een meevaller... Maar was een oude dame en schoonheid had ze ook niet meegekregen 😛 😛
@tractortje Dan had je in dit geval pech , vriend
  • 😉😉😉😉😉😉😉
+4
Ik heb zelf ook nog wel eens een geintje gehad met een Case inter van 190 pk. Even wat boomstronken eruit vrezen.
Toen dat klaar was even een bakje koffie bij de mensen drinken. Waar ik helemaal geen erg in had, de kinderen van die boer hadden eventjes een ketting opgezocht. (Ik heb wat met kettingen schijnbaar). Hadden ze stiekem de trekker aan het voer hek van de Jong vee stal vast gemaakt.
De hele zooi uit de beton getrokken, de boel verbogen enzo.flinke puinzooi dus.
En blij dat die boer was!!!! Nou nou.
Wat heeft ie gescholden zeg!!!
  • 🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴
+2
@cyrus-van-gelder toch wel op die kinderen mag ik hopen, ik vind het opzich wel een leuk geintje
+1
@dennisbouter die boer vond het geen leuk geintje dus. Die kinderen dachten dat de trekker wel uit zou slaan. Niet dus.
Die vent vond mij dus ook een zak dat ik het niet gezien had.
+2
@cyrus-van-gelder tjaa het waren wel zijn kinderen
+1
@dennisbouter moeten jullie dat van die boom ook nog weten. Of hebben jullie al genoeg van de miskleunen genoten
+1
@cyrus-van-gelder ik heb wel stemmen in m'n hoofd maar heb geen gespleten persoonlijkheid dus zeg maar gewoon jij🤣
+1
@dennisbouter is wel een goeie
  • 🤪🤪🤪🤪🤪🤪
    Ik mag dit soort humor wel
    • 👍👍👍👍👍👍
+1
@cyrus-van-gelder tja zijn bloedjes van kinderen waren natuurlijk onschuldig. Voordat je weg rijdt bekijk je toch altijd even of er niemand een ketting eraan vast heeft gemaakt😅

Je had vroeger echt meer tekenfilms moeten kijken hoor
@hoest dan moet ik dat in het vervolg maar doen ja
  • 😉😉😉😉😉🙄🤔🤔🤔🤔🤔
+1
tractorfan.nl/picture/892695/…

En een citroen c1van achteren inelkaar aan het einde van het seizoen als grootste blunders...
+1
Eventjes in me geheugen graven. Weet nog wel een paar akkefietjes hoor. Dikke boom op een woning laten vallen bijvoorbeeld. Maar daar was ik alleen maar bij, ik was de dader niet!!!
Wel een keer keer de auto van de baas los getrokken toen ie vast zat met dat ding.
Ketting (alweer een Ketting, zucht)op het front van de trekker want ik had een maaimachine in de hef.
De trekker het werk laten doen zei ik nog tegen em. Nee hoor ,toch in de versnelling en flink gas geven. Toen kreeg de auto ineens grip he. Je raad het al: boven op de trekker natuurlijk. Flinke schade, en een hoop gescheld en gevloek
+2
@cyrus-van-gelder ha ik ook zoiets met een vw caddy van een postbezorger. Ff ketting vanaf frontblok nasr zijn trekhaak. Ik zeg nog niets doen alleen je stuur rechthouden. Nou daar kwam die hoor. Vol gas in zijn achteruit. Frontblokken zaten een meter in de auto. Plezierige dag gewenst en toedeledokie. Maar kan hoop gezeik opleveren. Nadien wat voorzichtiger met mensen helpen.
+2
@Weidezicht tegenligger uit een tunneltje waar je je met scherpe bocht in moest sturen. Om ruimte te maken voor de tegenligger, ff 3 meter achteruit. Reed ineens beetje zwaar achteruit. Stond blijkbaar auto heeeeel kort achter de kipper. Die was ook niet klaar met een 2 koplampen, bumper en radiateur😪
@Weidezicht zo ging het bij mij dus exact zo !!!!
+19
Nog eentje dan, de eerst keer dat ik met een vacuümtank werkte stond mijn vader boven de stalen grupstalroosters te kijken of het niveau al daalde. Hij zuigt niet riep hij. Dus ik een ruk aan het hydrauliekventiel. Komt er een vloekende bruine gremlin naar buiten rennen 😂 de pomp stond dus op blazen.
+4
Quote Reactie van @spotmelker:
vloekende bruine gremlin

🤣🤣🤣 Je vader na dit voorval?

(klik om te vergroten)

Gremlin
+2
@spotmelker Of op het land het spruitstuk verstopt en de klem los gooien.
Ik heb de loonwerker zien weg drijven.
+9
Zal het verhaal van de boom ook eventjes vertellen. Het is 1991, m,n collega en ik worden erop uit gestuurd een boom om te zagen die dus in de weg stond. Het bleek een flinke populier te zijn die scheef over het woonhuis groeide. Vol in het blad en de wind ook nog in de verkeerde richting. M,n Collega en ik zeiden : dat gaat niet. De boom moet gesloopt worden van boven af. Er moet dus een hoog werker bij. De situatie was ook niet echt geschikt door de te harde wind.
De eigenaar van de boerderij was zo,n randstedeling, knap eigenwijs ventje.
Wij waren dus waardeloze figuren, dus kwam er een loonbedrijf. M,n collega had de baas al gebeld dat wij het niet gingen doen.
In ieder geval een trekker van 100 pk aan de andere kant van de sloot, flink stuk touw ( geen ketting dit keer
  • 🤪🤪🤪🤪) aan de boom . En die andere loonwerker zagen .
    Trapt op een gegeven moment die trekker chauffeur de koppeling in
    Toen kwam die boom weer achteruit he(what a surprise) , de trekker werd van achter opgetild. Dus die had niks meer te zeggen. De boom was dwars door het dak gedonderd. De trekker lag in de sloot, met alleen de uitlaat nog boven water.
    Onze baas was blij dat wij het niet gedaan hadden. Anders zijn we nu failliet jongens.
    Hij was blij met onze beslissing het niet te doen dus.
    Het is 30 jaar geleden maar het blijft je wel bij hoor.
+3
@cyrus-van-gelder Moet hier stiekem toch wel echt om gniffelen 🤭
+2
@worteljcb en een puinzooi !!!! Het hele gebeuren leek wel een tekenfilm
  • 🤪🤪🤪🤪🤪🤪
+1
@cyrus-van-gelder Dit overkwam Erik Hulzebosch ook
Met een hijskraan zorgen dat de boom niet op een boerderij viel.
Echter was de boom te zwaar en samen met hijskraan op de boerderij
+1
@Albert Altena Dat geloof ik meteen hoor. Niet dat ik Erik Hulzebosch zo iets gun hoor. Heb niks tegen de man.
Maar uit ervaring weet ik dat een boom vaak toch zwaarder is dan je denkt. Zo,n boom heeft ook nog eens een flink hefboom effect. Dan heb je het zo voor elkaar dat het goed misgaat
@cyrus-van-gelder beste is een douwgie met de sorteergrijper de goeie kant op
+2
@dennisbouter kan je ook nog eens tegenvallen hoor. Zwaar hout moet vaak omgelierd worden. Stuurlijn er bij. En dan ook gebruik maken van zgn velwiggen.
Met een velhevel ( soort hefboom) doe je met zwaar hout ook al niks meer .als de dikte halverwege de lengte meer dan 21 cm is , valt het al onder zwaar hout
+1
@cyrus-van-gelder ik heb ook wel is met zaagers gewerkt die zeiden hier leg ik hem neer en daar lag hij dan ook
@dennisbouter ja dat is echt wel precies werk . Goeie zagers kunnen zo,n boom precies goed neerleggen. Inderdaad.
+1
Eigen hond onder de trekker dood gereden. Was wel oud en doof maar wat wel ontzettend k*t....
+1
@schoppenboer oh, wat erg!! Heb ooit onze hond onder het voorwiel gehad maar die heeft het overleefd.
@schoppenboer niet leuk nee.
+1
@schoppenboer Heeft m'n oom vroeger ook gehad met de 5m³ mest tank over de hond heen. 2 jaar terug collega van m'n broer met de kuil verder met aan druk wals over de hond heen, hond was aan plakken. Hij was achter de wals in de schaduw gaan liggen en Tim ging zo achter uit de bult op. Die had echt een klote dag
+2
@2850Johndeere6R ja kerel, je hebt zo maar wat. Je komt altijd ogen te kort..
Daarom wil ik ook nooit geen kinderen in de buurt hebben . Je ziet ze over het hoofd met dat soort werkzaamheden. Zoals ik al eerder zei : van dicht bij mee gemaakt. Liever nooit weer.
@cyrus-van-gelder Kinders in huis of in de cabine(s) das het veiligst
+1
@2850Johndeere6R geheel met je eens
+1
Vind het nog veel erger als er persoonlijke ongelukken gebeuren. Vooral als er kinderen bij betrokken zijn. Van dichtbij mee gemaakt.
+1
@cyrus-van-gelder brr' krijg ik rillingen van. Materiële schade kun je nadien nog eens mee lachen, lichamelijke schade niet.
@Zoete inderdaad ja. Dan heb ik liever materiële schade.
+3
Loonwerker belde of ik tijd had om met veenhuis 3 wieler nog even te gaan bemesten bij een klant. Stond op spuitplaats. Dus ik denk... starten en lucht draaien, bakkie koffie pakken en weg. Ding gestart, ben ik bijna bij de kantine........pffffffffff, ding schakelt op lucht, en stond blijkbaar niet in zn vrij....... Reed da ding zo de volle werktuigenberging in. Gelukkig alleen materiele schade, astie andersom klaargestaan had was ie zo een provinciale weg overgestoken.
+1
@Jobo1 Die dingen werkten met een koppelomvormer? Tenminste dat is mij al eens verteld door iemand. Diegene had de machine bij de put gereden en vergeten hem in zijn vrij te zetten, alleen iets op de handrem, slang eraan en je kon gas geven bij de aflsuiter geloof ik en daar ging hij heen 😂
@radium45 in feite hetzelfde idee als de vloeistof koppeling van fendt. Automaten zitten ze ook in.
@deJong ik ken het, een omvormer heeft er nog een stator bij inzitten.
+2
@Jobo1 Poe, dan kijk je wel even vreemd. Dan is een stoelschakelaar die neutraal schakelt nog niet zo gek.
+5
@CaseCS130 inderdaad, aan den lijve ondervonden deze herfst met de autotraction op de valtra. Handgas stond net ietsje onder inschakelpunt vh toerental. Stap af om iets te regelen ad ploeg. De hef tilt nog ietsje bij en door het wegvallen van de druk in dit circuit springt de motor iets in toeren op. Reden genoeg voor de Valtra om weg te springen. Gelukkig in open veld.. snel terug die stoelschakelaar aangesloten.
+5
Trekker met volle kieper maïs door de schuur van de buurman 50 meter verderop. Handremkabel defect🙈
Laatst met die storm schade aan me hok.
Ik zou dus de trekker naar binnen rijden. Waait de deur op het laatste moment toch dicht. Had em toch op de haak gezet, maar die hield het niet. Er zit nu een nieuwe deur in. Trekker heeft geen schade.
+1
Vorig jaar met de Mengele LW490 het achterlicht eraf gereden met achteruit steken in een weide met fruitboompjes. Zat er net een week nieuw op.
De Deutz Fahr hark in (verborgen) prikkeldraad gereden, drie armen krom/kaduk.
Verder 2x de achterruit van mijn Ford gemold met de hefmast/hydraulische topstang toen ik hem open had staan.......
+1
@contitour je bent lang niet de eerste en ook nog niet de laatste die een achteruit molt met een hefmast
+4
Quote Reactie van @caseboy:
achteruit molt met een hefmast

Dan schakel je te bruusk 😜
+12
20 jaar geleden werkte ik bij een loonwerker. We moesten een afrastering maken. Met palen van dik 2 meter lang. Gat boren en toen nog handmatig even een paar tikken op de kop geven met de voorhamer.
Helaas konden we er niet bij. We hadden een splinternieuwe nissan kincab bij ons. Paar planken over de laadbak. Konden we mooi opstaan om die palen erin te rossen.
🙈 sla ik 1 x mis.... pok!!
Was dus de 1e dut in de auto.
Als jong broekie voel je je dan mooi bedretten🤭
+1
Ik heb per ongeluk de kat van de buren gemold
  • ☹☹☹☹ik reed jaren in een Opel kadett B. Die hebben veel ruimte onder de motorkap, je kunt overal makkelijk bij.
    De kat had altijd de neiging om van onder af op de motor te klimmen ( lekker warm denk ik) ik had daar geen erg in en start de motor. Omdat bij dat soort auto's de koelvin via een v snaar op de krukas poelie meteen mee draait was het gelijk raak
    Het diertje heeft het niet gered

+1
@cyrus-van-gelder je moet ook altijd eerst een inspection doen , !!!! 😅😅😅😅😅
+1
@Massey 2705 Dat is ook zo. Maar je verwacht dat niet he
  • 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
+6
@cyrus-van-gelder Dat kan wonderlijk gaan. Heb ik een paar maanden geleden nog gehad met een jonge kat van onszelf. Ik reed bij mijn ouders weg, de kat ging ervandoor maar kwam helaas voor het wiel terecht. Ik ben uitgestapt en heb de kat aan de kant gelegd, toen ik thuiskwam belde mijn moeder en zei dat de andere ook kwijt was. Dus ik trek thuis de motorkap omhoog, ja hoor daar zat de ander nog! Keek mij doodgemoedereerd aan van 'wat heb je, mag ik hier niet zitten ofzo' 😅

(klik om te vergroten)

+3
@DualPower Dat kan inderdaad heel wonderlijk gaan ja.
Katten kruipen overal in.
Even een verhaaltje : wij stookten vroeger ook al op hout.
M,n Opa had ook nog wat klaar gezet, en dat kon wel met ons mee in de auto.
Zit ik s,avonds laat met m,n moeder in die auto naar huis, word dat mensje panisch.
Moest ik haar bevrijden van een enge rat ofzo die in de panty vast zat met z,n nagels.
Dat bleek dus ook een jong katje te zijn .
We hebben het diertje 21 jaar gehad.
  • 😸😸😸😸😸😸😸😸
@DualPower Ik een keer de auto gestart, schoot er een kat onder vandaan, we hadden twee jonge katten. Ik gaf nog even stationair gas voor het geval er nog een onder zat, maar dat was niet. Dus ik reed weg, de dijk op. Hoor ik na een meter of 300 (ik reed al 60) ineens een klap onder mn auto. Eerst zag ik niks, maar toen zag ik iets weg schieten van straat. Zat dat ene katje langs de dijk in het gras, die was dus toch ergens in de auto blijven zitten. Ik heb hem gauw teruggebracht en behalve een schrammetje op zijn neus heeft hij er niks aan over gehouden. Het blijft me verbazen maar gelukkig liep het zo af😅
+1
Vroeger een van de eerste keren op een shovel, moest ik achter de stal schoonmaken waar de koeien hadden gelopen, de mest zat tot aan de stal dus dacht dan rij ik de shovel tot aan de schuur en kan ik zo de mest in de bak schuiven, had ik alleen niet het oogje gezien van waar ze de deur aan vast zette van de stal, daarna een hele scheur in de muur 😂
Voorover te water met de frees/spit combi, verder al 25 jaar schadeloos.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden vastgereden en bloopers geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
251
DEELNEMERS
110
WEERGAVES
0
ONDERWERPEN