Hallo,
Binnenkort ga ik mijn 3130 doormidden halen bij het aftakas pakket en de hi-lo.
Dit omdat de aftakas rem niet werkt en de priceas keerring lekt.
Zijn er nog meer: afdichtingen, lagers of slijtdelen waarvan de 3130 kenners zeggen dat ik deze beter preventief controleren of vervangen kan?
De hi-lo werkt nog goed, deze dan gewoon in elkaar laten zitten of toch de afdichtingen vervangen?
Ik ben namelijk best gek van sleutelen maar niet als iets voor de 2e keer moet. En wil de trekker nog een hele tijd houden dus wil het gewoon in 1 keer goed in orde maken.
Met vriendelijke groet,
Jasper
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 3130 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Drukverlies treedt op als de olievoerende as van de hi-lo versleten is. Dan worden de platen niet meer goed op elkaar gedrukt, gaan ze slippen en worden ze te heet. Overigens is het sowieso een goed idee een permanente drukmeter te monteren. Ik heb deze destijds in mijn dashboard gemonteerd op aanraden van Piet Everts in Winsum (die heeft ook alle onderdelen die je nodig hebt). Vooral loonwerkers monteerden vaak zo'n klokje, juist om op tijd gewaarschuwd te worden dat de oliedruk slechter werd.
En als je m dan toch uit elkaar hebt. Check ook even de remschijven. Vooral van trekkers die vaak voor zware dumpers hebben gestaan kunnen ze flink versleten zijn. Dat was bij mij de oorzaak van schade aan de hi-lo: door slijpsel in de olie raakte alles verstopt en viel de oliedruk weg. Was overigens duidelijk aan de olie te zien door een zilverachtige gloed.