New Holland TM 150 - Remolie vult zelf bij

Iemand die kan helpen? Bij onze tm150 zijn de remcilinders en rempompen allemaal vernieuwd, remcilinder nieuwe dichtingen en rempomp volledig nieuwe. Ook hebben we de wagenrem al afgesloten, dus kan het daar niet direct zijn. Echter hebben we nog altijd het probleem dat de remmen wegvallen onderweg. Bij thuiskomst na een halve minuut stilstand de motorkap open en hoor je in het remvloeistofpotje allemaal gebubbel van lucht, in combinatie met het potje die overgelopen heeft. Foto van de desbetreffende tractor en de stand van het rempotje vind je hieronder. Alle hulp is welkom!

Deel dit topic

kenji-huyghe

Reacties

kenji-huyghe
Dit zijn de tractor en de stand van de remolie

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

casejxu
Hoe zijn je remschijven inwendig? Is de enigste mogelijkheid nog bijna🤔
+1
kenji-huyghe
@casejxu hij is open geweest voor de remcilinderdichtingen en de schijf was nog in topstaat
iantx1500f
Loopt er geen rem aan?
Dan gaat het vanzelf borrelen door de hitte
Anders zit er ergens nog lucht
kenji-huyghe
@iantx1500f dat klein beetje lucht zal toch de remolie niet terug naar het potje duwen? En aanlopen zou je ook voelen tijdens het rijden. Het gaat tenslotte om allebij de remmen die wegvallen.
iantx1500f
@kenji-huyghe
Als er maar iets vocht bij zit
Gaat dit nogal snel koken
En als je dan weet dat 1liter water 1200liter stoom word
Kan die dus wel terug komen
kenji-huyghe
@iantx1500f is door het ontluchten al 3liter aan remolie erdoor gegaan, dus zou niet meer mogen zijn dat er vocht inzit hè
nhmonteur
En je weet zeker dat er geen kromme remplaat in zit?
Had je deze problemen ook al voor de reparatie?
Als je alles al hebt vervangen en het remventiel hebt afgesloten maar nog niet de schijven hebt vervangen. Dan kan het alleen maar in de schijven zitten.
kenji-huyghe
@nhmonteur normaal zijn de remplaten mooi recht, heb niks krom gezien eraan als ze eruit waren.
nhmonteur
@kenji-huyghe je krijgt de remmen wel goed ontlucht?
Als je het remolie niveau weer op normaal brengt als het gestegen is, en je gaat dan rijden/remmen. Stijgt het olieniveau dan weer?
Hoe heb je het aanhangwagenremventiel afgesloten?
kenji-huyghe
@nhmonteur remmen krijgen we als een blok mooi ontlucht, en iedere keer als er gereden word stijgt het niveau. Wagenrem hadden we de toevoer van losgekoppeld en afgestopt met bouten m12x1.25.
nhmonteur
@kenji-huyghe dus de remleidingen naar het aanhangwagenremventiel zijn er dus af?

Zaten er ook geen warmtescheurtjes in de remzuigers? Vaak zitten er dan donker vlekken in de zuiger, en daar in zitten dan hele kleine scheurtjes.
kenji-huyghe
@nhmonteur nee niks van gemerkt eigenlijk, alles zag er normaal uit, heb een foto van als alles eruit geweest is bijgevoegd

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

nhmonteur
@kenji-huyghe dat ziet er goed uit.

Maar nog even 1 keer.
Kreeg je deze problemen na de remreparatie of was het daarvoor al?

Als het aanhangwagenremventiel helemaal van het remsysteem is afgesloten, dan kan het alleen maar achter bij remmen iets gebeuren.
kenji-huyghe
@nhmonteur hadden we al voordien, maar dan vielen ze weg en door te pompen kwamen ze terug. Nu kunnen we blijven pompen maar rem komt niet terug
2850Johndeere6R
Alle remleidinkjes al langs gelopen op doorgerotte plekjes of een slangklemetje die niet vast zit? Dat ha dik namelijk bij m'n unimog.
kenji-huyghe
@2850Johndeere6R dan zou de remolie toch moeten zakken? En niet stijgen toch?
2850Johndeere6R
@kenji-huyghe dan zou die idd zakken ja, sorry had het verkeerd gelezen 🙈😬
+1
joop-same
@kenji-huyghe Geen druk in de achterbrug/versnellingbak door een verstopte ontluchting??
kenji-huyghe
@joop-same daar nog niet aan gedacht
flip1150
Vraag. Heeft deze trekker een hydraulisch aanhangwagen remventiel? Indien ja zou ik daar het probleem zoeken.
kenji-huyghe
@flip1150 heeft die inderdaad, maar het probleem was er ook als het ventiel uitgeschakeld werd, en er dus geen remolie daarheen kon
NH-Ford
Rijden en na verloop van tijd met infraroodmeter temperatuur van beide remschijven/astrompetten meten.
Meten = weten.
kenji-huyghe
@NH-Ford worden niet warm, aangezien de olie niet ruikt en mooi helder blijft
nhfendt fan
Heb je het rempedaal al eens losgekoppeld zodat je kan testen of die aan beide zeiden even goed remt ? Want ik heb alle antwoorden gelezen die hier staan en ook ik kom bij de schijven uit aangezien je alles vervangen hebt inclusief de rem olie , dus er valt zo veel af te strepen dat er niet veel anders over blijft
kenji-huyghe
@nhfendt fan inderdaad, rempedalen zijn altijd losgekoppeld voor het ontluchten, maar met kromme remschijven zouden we helemaal niet kunnen remmen, maar we starten altijd met mooie harde rem, naarmate we rijden gaat die weg.
nhfendt fan
@kenji-huyghe ja het gekke is dat uit jou verhaal blijkt dat de druk weg valt . Alleen als dat zo is perst die 9 van de 10 keer de rem olie zo de achterbrug in en dus niet terug het potje in . Ik hoop oprecht dat iemand de goude tip heeft voor je
kenji-huyghe
@nhfendt fan ja iedereen denkt ook eerst daaraan, tot we met het verhaal komen dat het potje overloopt na een rit. Dan loopt bij iedereen de wegen dicht.
nhfendt fan
@kenji-huyghe bij mij ook want heb zelf ook wel eens met een trekker gewerkt waar de druk weg viel en die olie verdween netjes in de achterbrug ipv terug . Was dat maar zo met de diesel dat de tank zichzelf steeds bij vult 😂
+1
kenji-huyghe
@nhfendt fan gratis diesel😂
GSCtrac
Mss een overbodige vraag maar zitten er bij deze tractor geen schijfremmen in de voorwielen? en zou het probleem hier kunnen zitten? Ik heb nl ooit een TM190 gezien waarvan de schijfremmen in de voorwielen helemaal krom stonden.
kenji-huyghe
@GSCtrac nee tm150 heeft geen remmen in vooras, maar we zijn nu aan het zoeken waar het verlies zou kunnen zitten
Hoofdremcilinders gaan ook vaak stuk. Bij deze trekkers al meerdere keren gehad.
kenji-huyghe
@MartijnvanHeerde nog maar nieuwe, maar we hebben nu op bijde zijden druk gezet, elk afzonderlijk en erop uit gekomen dat een kant toch nog doorlaat
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland TM 150 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!