International 844 S - Koelvloeistof in de olie

Ik heb een international 844 s. ik keek laatst naar mijn olie pijl en die stond hoog, dus draaide ik de bout in de carter pan er uit en daar liep koelvloeistof uit.

het is overnacht gebeurd toen de motor stil stond.

als er een scheur in had gezeten dan zou het er allen onderdruk doorheen kunnen, de motor heeft niet gedraaid toen het is gebeurd

de kop is vacuüm getest en gereinigd. koppakking is ook vervangen. heb hierna weer water in het reservoir gedaan en de dag er na lag er weer water onder

maar het probleem is er nog steeds. nu weet ik niet meer waar het aan kan liggen daarom vaag ik om jullie hulp.
met vriendelijke groet, krijn

Deel dit topic

Krijn walstra

Reacties

pa
Cylinder(s) lek vanwege cavitatie?
+1
IHCparts
De O-ringen aan de onderzijde van de cilinderbussen kunnen hard worden en gaan lekken. Dit is een vaker voorkomend probleem bij IHC’s met natte voeringen.
roscho
Is de motor flink warm geweest? Voor de mixer gestaan of zo? Dan is er grote kans dat de siliconenringen rond de cilinderbussen lek zijn.
Krijn walstra
@roscho wij hebben hem kort geleden gekocht. toen was dit probleem nog niet. wat de vorige eigenaar er mee gedaan heeft is onbekend heb hem niet gekocht van een boer ook niet van een handelaar. de man van wie ik hem gekocht heb zij dat hij er alleen met een grond dumper mee heeft gereden
+1
roscho
@Krijn walstra Kijk eens goed in de koelvloeistof. Misschien kun je zien of de motor (tijdelijk) dicht is gemaakt met Bar's Leaks o.i.d.. Dit zou nl. best eens de reden van de verkoop zijn geweest.
Mijn zwager had 2 844S'en en die hadden het allebei. Wat eraan moet gebeuren:
- verstuivers en leidingen demonteren
- koelvloeistof aftappen
- cilinderkop demonteren
- cilinderbussen eruit. Mocht dat niet willen, dan carterpan demonteren en bussen omhoog drukken.
- Mogelijk kom je hierbij nog extra rottigheid tegen zoals doorgeroeste bussen o.i.d.
- motorolie aftappen
- carter onderuit draaien
- krukaslagering controleren. Als de motor langere tijd op watersmering heeft gedraaid, kunnen daar groeven zijn ingesleten. Controleer ook de krukas op ingesleten groeven op de lagers.

Als je dit allemaal hebt gezien, dan weet je of het rendabel is om nog een flinke investering in deze trekker te doen. Zo ja, dan:

- kunststof ringen vervangen, ik dacht dat er 3 om elke bus zitten, daarvan ben ik niet zeker. Let op dat je ze niet meteen beschadigt als je de bus omlaag drukt. Eventueel ook de bussen vervangen (let op de correcte hoogte), indien nodig ook de krukaslagers (let op de correcte maat). Er is hier vast wel iemand die weet of het dan ook nodig is om de zuigerveren te vervangen.
- Nu ook weer de koppakking vervangen
- carter met nieuwe pakking afdichten en monteren en vullen met schone motorolie
- verstuivers en leidingen weer monteren
- ontluchten

Je kunt er heel veel zelf aan doen, maar voor sommige dingen heb je een specialist nodig. Misschien kun je zelf overdag e.e.a. doen en een afspraak maken met een monteur die in de avonduurtjes een beetje wil bijverdienen met specialistisch werk. Vooropgesteld dat je wel een fatsoenlijke werkplaats hebt en niet in de vrieskou hoeft te staan.
ArrowInterfan
Pittig probleem... Ik denk eerder aan een verzakte cilinderbus.... Of een lekkende cilinderbus... Als koppakking nieuw is en kop is vacuum getest lijkt mij dit de enige mogelijkheid... Of er moet in het onderblok een scheurtje van waterkanaal naar oliereservoir zijn...
CormickWillem
Waarschijnlijk O-ringen om de cilinder bussen lekt. Dat wordt een pittige klus
county854t
Hallo, wss n klein gaatje achter de O-ring door geroest en nu lek. Gebeurt wel vaker en is n vrij eenvoudige reparatie maar je motor moet er wel voor uit elkaar. Cilinderbussen alle 4 even dr uit alles goed schoonmaken, nieuwe O-ringen monteren. Cilinderbussen onderaan wat kopervet aanbrengen en met beleid terug monteren.
Succes
KeesStorm
Neem eens contakt op met Ruud van Baas 0610841638 doet veer in inters ook in ruil motoren.
Is echt betaalbaar ,ook al eens een complete motor weg gehaald en oude met zelfde plobleem in geruild
Corne S
Carter er onderuit pakken. Met een radiateurpompje druk er op zetten. En kijken waar het lekt. Doorgerotte bus kan ook. Wel koelvloeistof ingezeten / niet droog gestaan?

Hier ook weleens een blokje gekocht. Water zat in korte tijd bij de olie. Bleek een vriesplug i. De kop te zijn. Onder kleppendeksel.

Ook weleens een grotere hydrauliekpomp gemonteerd, waar het asje te lang van was. Duwde zich zo door distributiedeksel heen.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 844 S en hebben de trefwoorden olie , international , koelvloeistof , lekkage en international 844 geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!