Illustratie van:

John Deere 6600 - Koppeling bediening vervangen of afstellen

Sinds wat langere tijd heb ik het probleem dat mijn koppeling pas op het laatste moment opkomt. er zit gewoon bijna geen proportie in. nu heb ik al met de dealer gebelt en die zij dat het niet de koppeling zelf was maar de aansturing dat die waarschijnlijk defect is.
opzich ben ik zelf wel handig en is de trekker niet elke dag nodig.
heeft iemand een idee waar precies het probleem zit en de eventueel oplossing en de eventueele kosten.

Deel dit topic

Reacties

OJPostma
Ik denk dat je binnenvoering van de bowdenkabel versleten is.
het is iig het proberen waard
Ton_Deere
@OJPostma heb ik ook aangedacht. maar het gaat niet zwaar. alleen de reactie van de koppeling naar t pedaal is gewoon heel kort
JD3010
@Ton_Deere Doe die dat altijd? Bijna bovenin en heel abrupt aangrijpen?
Ton_Deere
@JD3010 ja eigenlijk altijd ja
JD3010
@Ton_Deere achteruit ook?
Ton_Deere
@JD3010 ja achteruit ook. met alle versnellingen eigenlijk
JD3010
@Ton_Deere Oké, mijn 6320 deed het soms en alleen vooruit. Daar was een magneet spoel niet meer goed. Ik heb er een tijdje een drukmeter opgehad om te zien wat die doet, kan je ook is proberen. Onder de bak zit een plug
+2
Ton_Deere
@JD3010 ja die is al een heel stuk nieuwer. volgensmij heeft deze trekker geen magneet spoelen bij de koppeling. wat wel zo is dat er achterop een paar stelboutjes zitten. zelf heb ik eigenlijk geen idee wat dat precies doet.
zo is er 1 voor clutch press en ook 1 voor brake press
JD3010
@Ton_Deere die spoel was niet vd koppeling, maar ik dacht van de vooruit. Maar dat zal bij jou allemaal mechanisch zijn.
Wellicht de optie van @GerbertXL eens verder bekijken
JCfendt307lsa
@Ton_Deere Die boutjes zijn stopjes waar je meetnippels in kunt draaien. er zitten zo een stuk of 6 van die stopjes op de bak.
Ton_Deere
@JCfendt307lsa die achterop bij de herinrichting zitten ook?
hobbyboer
Quote Reactie van @Ton_Deere:
wat wel zo is dat er achterop een paar stelboutjes zitten. zelf heb ik eigenlijk geen idee wat dat precies doet.zo is er 1 voor clutch press en ook 1 voor brake press

Zijn die niet van de aftakas?
deeremeneer
@hobbyboer ja dat klopt.
2850Johndeere6R
Koppeling vloeistof (dot 4) al ververst? En het koppelings cilindertje al gecheckt? Bij het pedaal zeg maar.
+2
JD3010
@2850Johndeere6R Bij een 6600??? Die hebben dat niet.
2850Johndeere6R
@JD3010 Ai dan heb ik de verkeerde voor me 🙈😅😅
GerbertXL
Die koppelingen gaan praktisch nooit kapot bij normaal gebruik. De veren willen nog weleens breken in de transmissie, er zijn er een stel die je van buiten kunt vervangen en bij anderen moet het deksel eraf. De koppelingsschuiven zitten geloof ik voor, aan de kop. Ik had dit ook bij m'n 6400 maar toen heb ik 'm maar ingeruild, hij slipte namelijk ook maar dat lag denk ik aan de transmissie zelf.
Als je op jdparts.com kijkt kun je de geëxplodeerde tekeningen vinden, daar word je misschien wat wijzer van.
Ik heb regelmatig zelf geholpen bij de dealer met reparaties, misschien staat jouw dealer daar wel open voor. Maar als je de transmissie uit elkaar gaat trekken dan is een paar duizend euro niet veel.
Ton_Deere
@GerbertXL ja de koppeling slipt niet. maar het aangrijpen gaat niet lekker soepel zoals het hoort. ik ben niet van plan om die transmissie uitmekaar te trekken. het is meer als t voor niet te veel opgelost kan worden dan werkt t een heel stuk prettiger.
JD 6110
@Ton_Deere onze 7700 heeft dat ook een beetje.... volg.....
+3
deeremeneer
Voelt het pedaal normaal aan? Niet zoals al eerder gesuggereerd dat de kabel zwaar gaat? Als de koppeling normaal aanvoelt dan denk ik dat je koppelingsschuif kapot is. Dat zijn twee delen die in elkaar schuiven en de binnenste schuurt wel eens door de buitenste waardoor je jouw klachten krijgt. Om dit te kunnen repareren moet wel de voorkant van de powerquad eraf.
Ton_Deere
@deeremeneer het pedaal gaat niet zwaarder. Het is juist dat de koppeling wel aangrijpt maar het is een beetje alles of niks. Zit heel weinig proportie in om weg te rijden
deeremeneer
@Ton_Deere dan denk ik dat die schuif kapot is. Kunt nog even druk meten hoe snel die opbouwt.
Ton_Deere
@deeremeneer ik zal binnekort kijken. Nu staat de trekker bij het mechanisatie bedrijf wegens een lekke slang waarvoor de cabine gekantelt moet worden....
Die schuif is dat de kant van het pedaal of bij de bak zelf?
+1
JD3010
@Ton_Deere Kunnen daar dan niet ook meteen naar kijken?
Ton_Deere
@JD3010 ja nouja opzich wel. Maar die kosten 70eu t uur. We zijn toe aan een vervanger voor deze trekker maar t geld is er niet. Ik wil m liever zelf eff oplappen zodat ie de komende tijd als je m pakt weer een beetje knap rijd
2850Johndeere6R
@Ton_Deere Bij wie breng je hem dan? Er zijn bij jullie ook wel een aantal ZZP monteurs in de buurt actief je zou ook samen met zo een aan het sleutelen kunnen gaan.
+1
Mauritsdb
@Ton_Deere Als de cabine toch al gekanteld is laat ze dan ook gelijk even de voorkant van je transmissie eraf halen zou ik zeggen. Aan de de hevel die door de koppelingskabel bedient word zit in dat deksel op een as met een spanstift. Deze wil weleens breken of de veer van de schuif de daar weer achter zit mankeert iets. Dat zouden ze in max 10 uurtjes extra wel moeten kunnen fixen.
Ton_Deere
@Mauritsdb je zegt het alsof het niks is😂
Maareh klinkt nogal veel werk en effe die voorkant eraf halen kost al dus gouw weer 2duizend eu kan t geld beter in andere trekker stoppen...

(klik om te vergroten)

Rijp voor export als er een ander is
Johny power
@Ton_Deere Heeft deze trekker veel buiten gestaan als je het uiterlijk bekijkt. Over het algemeen houden deze trekkers het lang vol. Ik ken een John Deere 6610 met 13000 uur. Maar dat is toch de favoriete trekker naast een John Deere 6155r en 6630.
+1
Ton_Deere
@Johny power hij staat idd de laatste 5 jaar amoer binnen ja. Maar toen deze trekker is heel snel dof geworden ondanks dat hij toen heel vaak binnenstond
Johny power
@Ton_Deere Wat zou dan de eventuele vervanger zijn? Waar kijken jullie zoal naar
+1
Ton_Deere
@Johny power ja het liefst een fendt vario. Van 300 tot 700 serie. Hoeft niet nieuw te zijn maar daar hebben we er al 1 van en die bevalt goed. Als je 2 dezelfde heb is ook makkelijk met onderhoud en aanbouwdelen
+1
Johny power
@Ton_Deere Zeker kwa comfort zou dat een hele voor uitgang
prairie
@Ton_Deere wil niet vervelend zijn maar komt deze tractor oorspronkelijk uit Engeland? Heb een keer bij Koopvanderwal gekeken. Die haalt ze uit Engeland. Grootste rotzooi die ik ooit heb gezien. Dat zoiets nog verkocht wordt.
GerbertXL
@prairie ik heb ooit bij koopvanderwal gekeken dus alles uit Engeland is rotzooi. Wat een redenatie 😄
Ton_Deere
@prairie nee komt hij niet. Was van een kasboer geweest. Wij hebben hem sinds 2001 van hem gekocht. Deze trekker stond bij hem buiten toen zn schuur in de fik vloog. Daarom was ie er nog😂
Achteraf had ie beter in die schuur kunnen staan😝
Noudster6400
@prairie 2 beetjes kort door de bocht. We hebben een 6610 uit UK. Nog steeds prima trekker. Enige verschil vooruit achteruit niet aan het stuur.
+1
deeremeneer
@Ton_Deere Ja die schuif zit aan dezelfde kant als het pedaal. maar zoals sommigen al zeggen als de cabine nu al gekanteld is waarom dan niet meteen laten maken? Dat kost echt geen €2000,00. Het meeste werk is al gedaan nu.
Ton_Deere
@deeremeneer het is al een hele dure trekker. is 4 jaar geleden gereviseerd voor een bedrag met 4 nullen achter de 1. het draait op het moment 400 uur per jaar. optisch ziet ie er niet uit en qua vermogen mist ie ook een groot deel op het moment. ik denk zelf dat dat in de brandstof pomp zit. maar om alles te laten doen is gewoon te duur. andere trekker is goedkoper uiteindelijk
deeremeneer
@Ton_Deere hoeveel uur heeft ie? Ja het is jouw trekker. Ik zou dit nu maken want als dit het is is het simpel te maken.
Ton_Deere
@deeremeneer 11.500 uur had ie revisie ongeveer. staat nu rond 13.350
achter zijn spatborden helemaal kapot(waar hef knoppen opzitten) dakluik is iets lek, uitlaat heeft geen dichte kant meer. en hij komt gewoon groot deel van vermogen tekort. reed vorige week naar mechanisatie bedrijf voor lekke slang waarvoor nu de cabine gekanteld word. kwam niet eens boven 2300rpm uit terwijl die 2500rpm hoort te maken om 40kmu te rijden
trekkerdockter
@Ton_Deere Dat zou wel eens een smerig brandstof filter kunnen zijn of een defect opvoerpompje (of een combi van beide).
deeremeneer
@Ton_Deere nou dan verkoop je hem toch aan mij.
Ton_Deere
@deeremeneer als je genoeg geeft... zodat ik een vervangen kan kopen prima!!
+1
deeremeneer
@Ton_Deere ja voor het geld dat je voor deze krijgt koop je natuurlijk geen goede vervanger.
Ton_Deere
@deeremeneer nee idd. daarom moet ie het nog effe uithouden hier
+1
JCfendt307lsa
@Ton_Deere dan is het toch beter om m gewoon te (laten) repareren?
Ton_Deere
@JCfendt307lsa ja dat kan wel maar dat kost best veel geld en hij heeft paar jaar terug al heel veel geld gekost door een revisie....
Noudster6400
@Ton_Deere Indien mogelijk beetje tijd investeren. Makkelijke trekkers om aan te sleutelen. Onderdelen nog goed te krijgen. Vallen de kosten wel mee, het loont om even verder te kijken dan dealer. 😀
Recent mijn 6400 opgeknapt.
+1
Ton_Deere
@Noudster6400 misschien een project voor t najaar of volgende winter. heb de komende maanden niet echt tijd er voor, vorige week heb ik de trekker even een beurtje gegeven met alle filtertjes, olie verversd en kleppen gesteld. op het moment heb ik vanaf de turbo geen uitlaat er meer op zitten omdat ongeveer alles na de demper lek was. nieuwe stukken uitlaat zijn besteld alla 600 euro. de pijp zelf zal ik weer terug lassen omdat die nog goed is alleen is hij van de mof af gescheurd. hierna ga ik de achterspatbord verlengers vervangen( de groene delen waar de hefknop in zit) omdat deze helemaal krokant en stuk zijn.
Noudster6400
@Ton_Deere Even een tip! De groene delen spatbord heb ik uiteindelijk bij de dealer gehaald. Had imitatie maar paste voor geen meter.
GerbertXL
@Noudster6400 Ik heb ze de laatste keer uit engeland gehaald voor de helft van het geld. Maar nu met invoer gedoe niet meer te doen.
+1
JCfendt307lsa
Misschien is het ook niet onverstandig om gewoon eens een meetrapport te maken. systeemdruk en druk op de pakketten e.d. kun je al een hoop over zeggen voordat je begint te sleutelen.
+2
GerbertXL
Ik heb pas een 6610 ingeruild. Misschien wat voor jou. Iets van 9000 uur en technisch heel netjes, net overgespoten. Bij schippermechanisatie.nl maar staat nog niet op de website
Ton_Deere
Quote Reactie van @GerbertXL:
schippermechanisatie.nl

heb je misschien fotos? en wat zat er allemaal op qua opties ed? ook qua fronhef en airco enz
ik heb nu quicke voorlader op deze (oude type) maar die past op de hele 6000 reeks dus dat komt wel goed.
GerbertXL
@Ton_Deere Op m'n profiel staan wel een stel foto's. Fronthef en aftakas, airco, voorasvering, 3 dw ventielen.
JCfendt307lsa
@Ton_Deere de oude trekker van gerbert staat inderdaad gespoten en wel bij mn baas aan de weg. hele mooie trekker. er komt ook nog een 6510. allebei wel trekkers die denk ik heel wat meer moeten kosten dan jou trekker nu waard is. dus als je goedkoop uit wil zijn zou ik m lekker laten repareren.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6600 en hebben de trefwoorden versnellingsbak en koppeling geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
57
DEELNEMERS
14
WEERGAVES
0