Illustratie van:

Massey Ferguson 135 - DIAMETER BINNENDRAAD OLIELEIDINGEN

Beste Massey ferguson 135 gebruikers,
ik zou willen olieleidingen plaatsen op deze MF135 , en blijkbaar, links onder de zetel zijn er 2 mogelijke aansluitpunten, maar blijkbaar is dit qua binnendraad niet identisch aan de klassieke binnendraad van bijvoorbeeld waterleiding, maar eerder engelse draad of iets dergelijks . Is er iemand die weet welke diameter dit is , en hoe ik dit moet aanvragen aan bijvorobeeld 'hydrauliek 24' om de juist passende draad-maat te hebben

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Hier zie je over welke ingang op het blok ik het juist heb. Er zijn zowel bovenaan als op de zijkant in totaal 2 mogelijke connecties voor het koppelen van een retour olieleiding, maar wat is hierbij de juiste diameter die ik moet opgeven aan de leverancier voor hydraulische leidingen en koppelingen?

Reacties

+1
Hannesman
Die leiding die je daar aangeeft is een DRUK leiding. De zogenaamde kieper aansluiting. Als je het hefquadrant naar heffen beweegt komt daar druk op te staan
+1
Hannesman
@Hannesman zie in rood de aansluiting voor drukloos retour

(klik om te vergroten)

Hannesman
@Hannesman de aansluiting in rood is 1/2" BSP
redeagle14
@Hannesman 3/8" BSP het allemaal 3/8" BSP.
patrick vda
Beste iedereen, ik heb ondertussen ook ergens een handboekje kunnen downloaden, en daar spreekt men inderdaad over drukleiding/ afname druk... ik heb ook geprobeerd om de aanduiding in een rood cirkeltje (zie aanduiding Hannesman) , om dit met een inbussleutel los te krijgen, maar blikjbaar is hier in het verleden al aan "gesleuteld geweest ; maw de inbussleutel draait hierin rond en heeft geen grip om dit los te krijgen. De aansluiting onder die bocht heb ik wel losgekregen met een passende inbussleutel , en dit zou ik blijkbaar als drukleiding kunnen bezigen, maar voor de retourleiding zie ik enkel nog de mogelijkheid om de vulopening van de versnellingsbak te bezigen, .... dit blijkt dan weer geen gekende klassieke binnen draad te zijn, en ik heb wel wat schrik om die vuldop te gaan openboren en te gaan voorzien van een opening waar ik een retour zou kunnen doen op aansluiten,....

Zijn er MF135 gebruikers die een oplossing zien voor mij?
+1
Pauls
Quote Reactie van @patrick vda:
maw de inbussleutel draait hierin rond en heeft geen grip om dit los te krijgen.

Mss met een linkse tap die zet zich vast in het inbus gat en bij het losdraaien wil die tap vaster en vaster komen en zo kan je de inbus loskrijgen. kijk naar volgend filmpje
Noodoplossing is om een bout vast te lassen aan de inbus, en zo los te maken, koppel dan wel batterij los voor het lassen.
Hannesman
@patrick vda Inderdaad gewoon een linkse tap er in draaien. Of als je die niet bezit, de passende inbus sleutel er in tikken en er een scherpe platte schroevendraaier bij in tikken. Soms net genoeg om hem los te draaien
patrick vda
Beste iedereen,

ik heb geprobeerd om met een linkse tap de dop open te krijgen, maar dit lukt niet. de dop lijkt koperkleurig te zijn, en de linkse tap krijgt maar geen grip hierin. Nu heb ik een oude vuldop van naast de versnellingsbak op te kop kunnen tikken, en nu vroeg ik mij af je galvanisee waterleidingstukken kan lassen met een halfautomaat, en of ik op deze vuldop kan lassen met een halfautomaat lasser, want dan zou ik daar een stuk waterleiding buis op proberen te lassen om daar de retourleiding op te monteren..

zou dit lukken ?
KMMF
@patrick vda Een gat middenin boren en draad in tappen. Dan kun je ook het bestaande zeskant blijven gebruiken om de dop er af te draaien om olie bij te vullen
Bert353
@patrick vda die stukken moet je niet lassen, maar brazeren, met brons of messing.
lassen vergiftig jezelf mee (verbrand zink) en daardoor krijg je nooit mooie lassen.
Beste iedereen,
ik heb een retourleiding gemaakt ( laten lassen ) op de vuldop naast de versnellingen.
ik maak gebruik van de drukleiding die zich op de zijkant bevint onder de kniekoppeling van de reeds doorgestuurde foto. , om een zuiger te bedienen met een dubbelwerkend ventiel.

klopt het dat ik bij gebruik van deze drukleiding de driepuntshef niet meer kan bezigen? ook niet met aparte instellingen op de hydrant , op de zijkant ,rechts van de zetel?

of betekent dat , " het één of het andere, maar niet beiden "? want dan moet ik een kraan monteren op de druklijn om alsnog apart de driepuntshef te kunnen gebruiken ... Ben ik correct met deze gedachtengang?
KMMF
@patrick-van-den-abeele Ja dat klopt. eigenlijk moet je een ventielblok 0012497U91 monteren, dan kun je kiezen tussen of hefinrichting, of buitenwerkende hydrauliek, maar niet gelijktijdig

(klik om te vergroten)

Nr 18 is het ventielblok
patrick vda
Dus ... als ik geen ventielblok plaats maar als ik wel een kraan monteer en opendraai aan de druklijn ( =inbusaansluiting onder die knie-koppeling ) dan kan ik een zuiger bedienen met een dubbelwerkend ventiel. maar dan werkt de driepunts hef niet... en als ik die kraan dichtdraai op de druklijn dan werkt enkel de driepuntshef..

ben ik juist ????
Pauls
@patrick vda olie kiest weg van de minste weerstand, dus als je tussen de pomp en hef geen ventiel plaatst zal de olie eerst de hef omhoog doen, en daarna verder druk opbouwen door de open gedraaide kraan door dubbelwerkend ventiel naar zuiger. Je moet het zo zien : de aansluiting bovenop is rechtstreeks verbonden met de hefcilinder alsook de 2 aansluiten links en rechts waar de inbusbouten inzitten. De olie van de pomp wordt onderin de bak geregeld met de hef te bedienen en zal dan olie geven langs het buisje (bovenstaande tekening waar nr 8 & 14 opzit) .
patrick vda
Sorry ... maar ik ken er te weinig van , en weet ondertussen dat hier op het forum meer MF135 gebruikers zijn die dit onderwerp goed kennen en die mij kunnen antwoorden ..

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 135 en hebben de trefwoorden massey ferguson , massey ferguson 135 en aanvragen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
0