Illustratie van:

John Deere 6830 - Opbouw load-sensing aansluitingen en isobus

Hallo,

Voor het poten van aardappelen hebben we een occassie grimme GL420 aardappelplanter met gitterrollen, granulaatbakken enzovoorts op aangekocht. Deze moet de oude Grüse aardappelplanter zonder aanaardkappen gaan vervangen. De machine werkt op load-sensing en heeft ook ISOBUS aansluiting nodig voor de granulaatbakken en rijpadenafsluiting. De John Deere 6830 die hier voor moet komen staan heeft wel een load-sensing pomp maar niet de aansluitingen, noch de isobus. Iemand die dit al heeft opgbouwd? Zijn er aftermarket kits beschikbaar?

Bedankt voor de hulp.

Deel dit topic

Reacties

JD 6110
Foto van de achterbrug? Kan zijn dat je er zo 3 olie koppelingen in kunt draaien. Of er moet nog een blokje bij naast. Isobus opbouwen geen ervaring mee
Ton_Deere
Als je geen isobus heb op de trekker denk ik niet dat je dit op kan bouwen. wel heb je 'redelijk' goedkope bedieningsterminals die isobus ondersteunen zegmaar
je hebt ze met verschillende uitvoeringen maten en merken.

(klik om te vergroten)

Isobus bedienings terminal
stannetje96
Voor de iso bus moet je gewoon met een losse isobus kast werken en een stekker bij de achterbrug maken. Is nog best prijzig. Wij gebruiken voor de spuit en kunstmest strooier een Müller touch 1200 scherm.

Load sense is denk gewoon kwestie van koppelingen monteren. Neem aan dat je dit wel bij de dealer kunt navragen
eicher4048driver
@stannetje96 Het trimble GFX-750 gps scherm dat we gebruiken is al isobus compatibel en wordt bij de ttv 630 gebruikt i.c.m. de dubex veldspuit voor automatisch en handmatige sectie-afsluiting. In principe, als er dus net zo'n ISOBUS-stekker aansluiting wordt gemaakt op de JD 6830 is het dus voldoende
stannetje96
@eicher4048driver ja dan kan je die kast inderdaad gebruiken.
+1
GerbertXL
Bij de 30 serie moet je een load sensing "plak" hebben. Die word eraan geschroefd zoals een gewoon ventiel. Kan best zijn dat je m hebt maar dan ie afgedopt is. Als je 4 ventielen hebt zul je er 1 moeten opofferen.
eicher4048driver
@GerbertXL Zo'n load-sensing ventielblok zit gewoon tegen de andere ventielblokken aan dan? Straks eens nader bekijken. De trekker heeft maar 3 dw dus dan is dat al geen probleem.
@GerbertXL heeft de 30 serie dat weer anders dan de 10 en 20?
GerbertXL
@Jelle Boerkamp6110 Ik meen dat het halverwege de 20 serie veranderd is. Het was prima dus hebben ze het veranderd...
@GerbertXL aha, wij hebben een 6620 met commonrail dus de "2de versie" deze heeft 3dw waarvan 1 onafhankelijk voor de fronthef. Verder gewoon aparte loadsensing waarvoor geen dw ventiel nodig is.
johndeere6910
@GerbertXL hoeft niet gelijk achter de pomp een voorangs ventiel zetten heb ik bij mn r serie ook gedaan. Werkt pefect en kost maar een paar tientjes en je hebt een veel beter werkende machine
GerbertXL
@johndeere6910 aha. ik vroeg me eigenlijk al af hoe het zit met 4 ventielen en af fabriek voorlader, dan kan het namelijk wel. Weer wat geleerd.
930triplemaaier
@GerbertXL je hoeft geen ventiel op te offeren als je 4 ventielen hebt. Je kunt de pers en retour gewoon van het moederblok af halen en de ls snuffelleiding met een speciale terslagklep aftakken. Is goedkoper nog goedkoper ook dan de loadsensingplak
Mauritsdb
In de onderkant van het middelste blok tussen hefventiel en 3e ventiel zitten 3 stoppen waar je pers retour en ls van kan pakken. De ls moet wel een terugslagklepje hebben zodat de trekker zijn eigen ls niet via het werktuig weglekt. Het is ook mogelijk om op de plaats van het 4e ventiel als je dat niet hebt een plak te plaatsen waar je zo de snelkoppelingen in kan schroeven idd.

Isobus naar de trimble lijkt me een dubbele voeding vanaf de accu naar isobus stopcontact en vandaar canbus naar de terminal.
eicher4048driver
@Mauritsdb Zo is het bij de 6920S met frontlader ook gedaan heb ik gezien. Hier lopen van dat middelste blok naar de ventielblok voor de voorlader de drukleiding, retourleiding en stuurleiding van de ls. Een terugslagklep heb ik er wel niet tussen gevonden. Hoe zit dit bij de de 6*30 serie? deze ventielblokken zijn iets anders. Welke stop is er voor de stuurleiding bij deze modellen, iemand een foto soms?
Mauritsdb

(klik om te vergroten)

O= pers
N retour
P ls
RobVolvo
Voor de ISOBUS kan je er gewoon zo'n losse Müller set opbouwen, die kan op elke trekker die geen ISOBUS heeft. 😉
spritzenteile.de/Device-Control/…
+2
eicher4048driver
Ik heb de retour rechtstreeks aangesloten onderin de bak en de rest midden onder het ventielblok. tractor staat klaar om de nieuwe planter eraan te bouwen

(klik om te vergroten)

BuvaM
Quote Reactie van @eicher4048driver:
retour rechtstreeks aangesloten onderin de bak

Hopelijk gaat die dan wel door het retourfilter
Fendttrisixfan
@BuvaM nee normaal niet, maar word wel veel gedaan
sjuu
Andere vraag, mijn 6830 loopt sinds kort stationair zeer onregelmatig. Heeft daarvoor groot onderhoud gehad bij de dealer. Dus aan verstopte filters of leidingen zal het niet liggen. Verder trekt hij nog als een beer?
+1
Fendttrisixfan
@sjuu veel kans dat injectoren beginnen te gaan
sjuu
[@Fendttrisixfan Zou kunnen, maar dat gaat meestal geleidelijk.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6830 en hebben de trefwoorden isobus en load sensing geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
24
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN