Illustratie van:

Renault 1451-4 - Trekker met koppelingsbekrachtiger kan dat?

Hallo. ik ben aan het kijken naar manieren om mijn trekker zo comfortabel mogelijk te laten rijden. nou vroeg ik mij af of er hier al iemand ervaring heeft met het installeren van een koppelingsbekrachtiger op een trekker. MVG Reinder

Deel dit topic

Reacties

Fendt926Driver
Hoe koppeld een renault 1451-4 ?
Hydraulisch of mechanisch?
Reinder renting
@Fendt926Driver mechanisch , ligt eenzelfde bak in als de ihc '46 serie en eicher heeft ze ook gehad
Fendt926Driver
@Reinder renting je kunt het armpje wat de bak in gaat een cm of 4 verlengen.
Dan kun je hem al een stuk makkelijker koppelen.
Heb ik ook ooit gedaan bij mijn 7807c.
Koppelde fijner.
Stukje hoekijzer van 40 40 met de hoek bovenover het armpje en een gat erin op de oude plek en met een bout borgen.
En 3 of 4 cm verderop een nieuw gat boren om de stang vanaf de koppeling weer aan te koppelen.
Werkte hier prima.
Het afstellen van de vrije slag moet wel secuur worden afgesteld
Reinder renting
@Fendt926Driver zit je dan niet met de slag? dat die dan te klein is?. dat je evt de koppeling niet goed kunt ontkoppelen als je hem intrapt en niet goed loslaat als je het pedaal loslaat? hij is namelijk eigenlijk alle slag wel nodig wat hij nu heeft
Fendt926Driver
@Reinder renting dat moet jij bepalen met de ijzers die je maakt.
Ik had er 3 gemaakt met 2 3 en 4 cm verdere hefboom werking.
En die met 3cm verder is het bij mij geworden.
Reinder renting
@Fendt926Driver ik zal het eens overwegen. bedankt voor de reactie!
Fendt926Driver
@Reinder renting hoe had jij de koppelings bekrachtiger in gedachten dan?
Kan er zo geen voorstelling bij maken.
Er bestaat wel zoiets als clutch mate.
Maar dat koppeld zelf en hoef je dus niet te trappen
Reinder renting
@Fendt926Driver ik weet dat sommige vrachtwagens hierover beschikken. en ik heb geen idee hoe het op een trekker zou moeten daarom vroeg ik het hier 😉
Fendt926Driver
@Reinder renting ok. Ik blijf het volgen of iemand anders het weet
+2
Sjon
Jazeker kan dat.
Vele jaren geleden hadden alle trekkers een droge plaat koppeling, bij het slootvegen een ware aanslag op je linkerbeen. Daarvoor werd er toen de clutchmate gemonteerd.
Schakelaar op de versnellingspook om de koppeling te bedienen.
Iets vergelijkbaars nu nog te koop.
amproducts.eu/easydrive/landbouw/
+1
MF 2725
@Sjon Dat klopt. De loonwerker die bij onsde sloten uitmaaid, had dat 40 jaar geleden al op z'n Ford 9700.
ken-adams
Bedoel je zoiets? Als ik me niet vergis is het bij onze 540 zo, maar weet niet hoe dat dan ook werkelijk ineen zit.

Dat idee zou ook perfect kunnen op een mechanische koppeling, maar of dat daarvoor bestaat weet ik niet.

(klik om te vergroten)

geweldenaar
Zoiets is ook door Trima ooit leverbaar geweest.
tractorfan.nl/picture/442533/
varken
Origineel houden! 🤠
+4
Eurotrac
Ga eens te raden bij mensen ,bedrijven die auto’s aan passen voor gehandicapten
KlaasM
Bij onze 4.30 zijn we bezig de koppeling te reviseren omdat die ook veel te zwaar ging.
En als je dan savonds onder het genot van een pilsje nog is naast je klus zit dan begin je wel is te fantaseren.
Wij hadden 2 dingen bedacht. Of je zet er 2 cilinders tussen zoals bij zwaardere trekkers. Ik heb het is gezien bij een dx 6.50. Dan moet je nog wel zelf trappen maar dan zal het vast lichter gaan.
Of je moet iets met elektrisch. Zoals Valtra dat heeft. Bij de eerste Valtras schoot het pedaal ook weg. En bij de latere Fors 40 series ook dacht ik. Zoiets zou je ook van de sloop kunnen halen misschien?
Al heb ik geen idee hoe het exact werkt
RobVolvo
@KlaasM Zoiets zou je kunnen maken met een dikke trekmagneet/stopmagneet, die je dan schakelt met een voetschakelaar of een schakelaar die je aan de versnellingspook maakt. Zo'n magneet zie je ook wel eens op oudere trekkers met mechanische brandstofpomp die een beveiliging voor de beregeningspomp hebben. Die trekken dan elektrisch de stophevel om, ipv. normaal met de kabel. Alleen moet je wel een vrij sterke/zware hebben om de drukgroep te kunnen bedienen.. 😅
de Leeuw IH
Ik heb het op mijn international 956 xl met herder ook gemaakt elektro hydraulisch op 1 dw ventiel. Werkt super

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Renault 1451-4 en hebben de trefwoorden renault , trekker en ervaring geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
18
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN