Deutz D2505 - Motor vervangen 812 met of zonder S?
Ik heb een vraag namens een kameraad die een d2505 heeft met een kapot gelopen 812 S motor.
Nu kunnen we een ruilmotor kopen, maar dat blijkt een 812(zonder S) te zijn. Past dit fysiek? Of krijgen we die er nooit voor gesleuteld.
Ik begreep dat er een verschil in koeling was, maar als we de hele motor wisselen moet dan geen probleem zijn lijkt me, maarja we weten dus niet of alles aan elkaar past.
Alvast bedankt voor reactie!
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz D2505 en hebben de trefwoorden vervangen en Motor wisselen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
De verschillen die ik kan vinden zijn ; de 812 zat ingebouwd van 1964-1965 en had
22 PK bij 2100 rpm
De 812 S is van 1965 - 1968 en had 28 PK bij 2300-2400 rpm
Het kan zij dat de 812 koeling had vanaf een schoepenrad op vliegwiel en de 812S
koeling van een aanjager aangedreven door een V riem vanaf de krukas poelie;
maar dat weet ik niet zeker ; misschien een echte Deutz kenner hier