Illustratie van:

International 956 XL - Hoe opbrengst hydrauliekpomp vergroten

Hallo,

Wij zouden graag onze inter voor de wikkelaar kunnen zetten. Echter heeft n wikkelaar heel wat meer olie dan zo'n oude trekker levert. Wikkelaar heeft volgens het boekje 60L/min nodig en volgens mij levert de 956 35L.

Is er iets om voor een grotere hydrauliekopbrengst te zorgen? Zoals pomp van een grotere inter erop of een andere pomp? Alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt!

Deel dit topic

Reacties

fergusonnetje
@deJong Deze was ik nog helemaal niet tegengekomen! Zou de 11,5 x 8,3 liter betekenen dat deze pompen 95 liter geven bij 1000 tpm? Lijkt mij wat veel ineens eigenlijk.
+1
Pauls
@fergusonnetje ik denk dat dit 2 pompen zijn die apart 11 en 8 l geven bij 1000 tpm zoals ik kan lezen, dus bij volgas een 22 & 16 l, samen ongeveer 38 l. Een zwaardere pomp voorin steken is vaak probleem dat de tandjes op de tandwielen niet berekend zijn op deze extra kracht. Volgens mij is de oplossing al gegeven om via PTO pomp te werken de betere oplossing.
Dairy-Special
@Pauls Dat is volgens mij een typefout op de website. Het moeten CC´s zijn ipv liters.
Op jouw 956 zit ook al een 8+11 cc hydrauliekpomp. Dit is al de hydrauliekpomp met de meeste opbrengst die op deze internationals zijn geleverd.
De enigste mogelijkheid lijkt mij om via de aftakas een grotere hydrauliekpomp aan te drijven met een eigen hydraulieksysteem op de wikkelaar.
Pauls
@Dairy-Special ja leek mij ook al raar, normaal wordt er in cc per omwenteling gesproken, maar als je 8 cc aan 1000tpm rekent, kom je ook aan 8000 cc, wat dus 8 l is, enig wat ik niet zeker weet is of er in de tandwielaandrijving naar de olie pomp een groter toerental toekomt want deze pompen kunnen vaak tot 3500 a 4000 tpm draaien.
+2
redpower956xl
In jouw geval zou ik eerder kiezen voor en PTO powerpack 60ltr/min. want die 60 ltr/min via de trekker ga je mijn inziens niet halen.
Corne S
2 pompen bij elkaar (8+8) leveren zo'n beetje 60 liter bij volgas.
Je moet er rekening mee houden dat de leidingen bij een hogere flow meer tegenhouden en de olie warner wordt.
Ik zou denk ik eerder een hydraulieksysteem op de PTO maken.

Heeft jouw trekker sensodraulic?
goeiedag eem
@fergusonnetje Inderdaad wat @redpower956xl zegt zou ik doen, mooi op de aftakas een systeem bouwen of iets kopen van een maaikorf installatie of zo waar al een olie koeler bij op zit en dan mooi met 1000 a1200 motor toeren(als dat lukt) proberen te wikkelen, dan spaar je ook nog eens flink wat diesel uit vanwege het lage motor toeren, zodat je niet volgas hoeft om wat snelheid te houden op de wikkellaar
flip1150
Gewoon grotere pomp er op zetten. Niet vergeten dikkere leidingen te monteren en een ander vetielenblok met meer doorlaat. Voor de rest geen probleem zou ik zeggen.
+2
redpower956xl
De overbrenging van krukas naar oliepomp is ongeveer 1 op 1.73 dus bij 2000 rpm maakt de oliepomp 3460 rpm maal 11cc is 38l/min. Die 11+8 betekend 11cc alleen voor de hoofd hydraulik en de 8cc is alleen bestemd voor de stuurbekrachtiging. Als het uberhaupt mogelijk zou zijn om een zwaardere pomp te monteren waar ik mijn vraagtekens bij heb, en het is trouwens meer werk dan je denkt zeker als je nog dikkere olieleidingen wil gaan toepassen, dat zou ik nooit willen. Ook is het zo dat temp. van olie hoger gaat worden, en inderdaad ook de tandwielen van de distributie (aandrijving oliepomp) zwaarder belast zouden gaan worden, die daar waarschijnlijk niet op berekend zijn. dus hou het simpel en veilig ga een PTO powerpack gebruiken en hou je 956 origineel.
Corne S
@redpower956xl

Sommige 1455xls hebben toch drie pompen achter elkaar?

Ik denk inderdaad dat er van de stuurpomp ook niet vanuit wordt gegaan dat deze vol belast wordt qua druk.
fergusonnetje
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik denk inderdaad dat de beste keuze dan een pomp op de PTO is. Ik ga eens kijken naar de mogelijkheden hiervoor. En anders zullen we er mee moeten leven dat de Inter gewoon niet geschikt is voor dit werk haha
Fendt926Driver
@fergusonnetje ik heb op de 614 een schakelaar op het dashbord dat ik 2 pompen samen schakelen kan. En merk dan direct dat machines sneller werken.
Maar kan hier geen liters meten om te zeggen van hoeveel liter per minuut ik dan omhoog ga.
casejxu115
@Fendt926Driver Ja dat zou zo'n inter automatisch moeten doen zodra je niet stuurt dan komt de stuurpomp er bij.
casejxu115
@Corne S Dank u maar dan zit ik nog maar aan de 40 liter. Of ergens in die buurt. Voor veel machines heb je al minimaal 60 liter nodig.
Corne S
@casejxu115

Nope. 2x 8 cc geeft volgens mij 55 - 60 liter per minuut. Je zou eigenlijk het aantal tanden op de nokkenas / pomp moeten weten voor toerental exact.
casejxu115
@Corne S Oke als ik op konedata.net kijk staat er 45 Liter volgens mij is dit met stuurpomp erbij. Maar dat weet ik niet zeker. Slecht want ik heb 2 maanden geleden nog een nieuwe pomp erop gezet en getest. Ik krijg maar volgens mij maar 35 liter er uit want mijn spoel bij de hydrauliekfilters word niet bekrachtigd
Corne S
@casejxu115

Klopt. Volgens mij blijft de andere 18 liter van de pomp door het stuur heen gaan. Als het dan een 11+8 pomp is, heb je 35 liter. Met spoel krijg je er dan nog 12 liter bij.
goeiedag eem
@Corne S en dat zijn liters als de trekker op vol toeren of bv 2000 toeren draait?
@goeiedag eem

Ga er maar vanuit dat dit bij nominaal toeren is en maximale druk. Bij hydroplus heb je 11 plus 8 cc. Kom je op 19 x 1.65 x 2300 toeren op ongeveer 70 liter per minuut. Maar de stuurpomp werkt niet op dezelfde druk zover ik weet. Dus als je er een keer 50 liter bij maximale druk uit kan krijgen mag je blij zijn. Ik heb wel eens folders gezien van een 845 met hydroplus.. stond een grafiek in met en zonder hydroplus. Misschien heeft iemand die nog wel...
goeiedag eem
@case956powerrzzzzz wat ik dan zou doen als je toch aan passen moet, pomp op de aftakas, kan je met relatief laag toeren werken, en dat is met de huidige brandstof prijzen nog wel een keer terug verdiend
+1
casejxu115
@fergusonnetje wil je nog in de toekomst laten weten in dit topic hoe je dit opgelost hebt ?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 956 XL en hebben de trefwoorden hydrauliek en pomp geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
23
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN