Prijs van gebruikte traktoren vergeleken met 5 jaar geleden
Ik ben aan het overwegen om er een 50/60 pk trekker erbij te kopen. Net iets meer dan de Ferguson Tef en iets minder dan de Ford 8210. Als ik dan op Marktplaats, maar ook hier in Dld kleinanzeigen, kijk dan heb ik het gevoel dat de prijzen voor gebruikte traktoren de afgelopen jaren heel fors zijn gestegen. Ik heb het idee dat traktoren waar je voor een paar jaar geleden 3/4/5 duizend euro voor betaalde, tegenwoordig 5/6/7 duizend euro kosten. Ik vraag me af waardoor dat komt en of anderen dat idee ook hebben.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Hebben de trefwoorden trekker , ford 8210 en ferguson geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
De international 845's blijven onverminderd populair hier in de regio bijvoorbeeld, kan prima volstaan als trekker voor de voerwagen, mestmixer en schudder.
En met al die emissie technieken zijn ze vast niet zuiniger geworden, en kan er alleen maar meer stuk.
Daarom lijken mij die kale mf's, sames en deutzen voorbij ziet komen mooie trekkers voor erbij.
@contitour heeft het over tractoren die een paar jaar geleden 3/4/5 duizend euro kostten. Dat waren toen al geen tractoren die boeren (uitgezonderd enkele rijke hobbyboer) kochten voor het uitvoeren van hun hoofdwerkzaamheden. Het is dus eigenlijk duur oud ijzer met emotionele waarde, een geliefd hebbedingetje door toenemend aantal van bijvoorbeeld forumleden van Tractorfan e.a. Het lijkt wel dat steeds meer mensen de ambitie hebben om trekkerhandelaar te worden en zijn daardoor nooit en te nimmer van plan hun aankoop voor minder aan te bieden als waarvoor zij ze gekocht hebben. Misschien een beetje poetsen, even met de verfspuit er overheen, sommigen duwen nieuwe zuigers in de motor (wat ze omschrijven als motorrevisie) of verzinnen nog iets anders. En hup, de prijs moet dus omhoog. Men kijkt op internet en doet daar liever nog een schepje bovenop.
Trekkerliefhebbers van deze prijsklassen stuwen dus zelf hun prijzen op.
- Tractoren van pakweg half jaren 80 tot begin 2000 zijn onderhoudbaar zonder dat je een laptop of specialistische kennis benodigd heb. Met een tie-wrap, een o-ringetje en een slangklemmetje kan je een trekker uit die periode vaak rijdbaar houden. Een grote groep gebruikers kan die eigenschap zeer waarderen en hebben daar meer geld voor over.
- Ook zijn tractoren uit die periode niet voorzien van roetfilter/EGR/Adblue wat niets bijdraagt aan het functioneren van de trekker maar wel stuk kan gaan. Een simpele NA-4cil met een mechanische CAV-DPA brandstofpomp is zo ongeveer het meest onverwoestbare wat er bestaat.
- Er zijn ook mensen die dergelijke tractoren als soort beleggingsobject zien, dus speculeren op hogere waarde . De inter 1455 is daar in mijn optiek een notoir voorbeeld van.
- Ook zijn er dan weer handelaren die hier op inspringen met dollartekens in de ogen. Halen in Zuid Frankrijk een aantal barrels op en dan hier voor goud geld proberen te verslijten. Van die prijsopdrijvers zeg maar.
Onze international 724 heeft ongeveer 4 duizend euro gekost, maar je moet er dan nog wel wat aan doen sommige dingen waren niet goed maar alsnog heb je een trekker van goede kwaliteit en goedkoop, ga dus specifiek zoeken kwa motorisch.