Hatz 3 cil. diesel
die krijgt een 3 cilinder Hatz die op een generator staat niet gestart.
Hij heeft het erover dat er op iedere cilinder zijn eigen inspuitpomp staat, en bij starten met remmenreiniger in het luchtfilter loopt de motor even totdat de remmenreiniger verbruikt is, dan valt de motor ook weer stil.
Hij kent deze motor niet, maar heeft het idee dat misschien ergens de verbinding tussen gas hendel en het mechanisme (wat binnen de motor loopt) iets verbroken is?
5 jaar geleden is de motor nog gebruikt, en liep als een zonnetje.
door overlijden van de eigenaar weten we nu niet meer hoe het zou moeten werken.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Hebben de trefwoorden luchtfilter , mechanisme en 3 cilinder geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
- Als de brandstofkraan via een elektronische solenoid wordt geschakeld, gaat die wel open? Kijk dus eerst of er wel brandstof bij de brandstofpomp aankomt.
- Mogelijk zitten filtertjes of zeefjes dicht met smurrie, die in oude brandstof kan ontstaan. Ga de hele leiding langs. Controleer ook de eventuele zeefjes die in banjobouten kunnen zitten.
- Krijgt/krijgen de dieselpomp(en) wel brandstof, dan zou/zouden deze vast kunnen zitten (zie opmerking van @Sojaboontje ) . Controleer door verstuiverleidingen (iets) los te draaien en te kijken of daar brandstof uit spuit.
- Volgende stap: Komt er brandstof onder druk bij de verstuivers, dan zitten de verstuivers misschien vast. Daarvoor de verstuivers demonteren en los maken.
De laatste 2 stappen zijn misschien werk voor een specialist.
Hou er rekening mee dat na elke stap voor een startpoging het systeem weer vol met brandstof gepompt moet worden, dus volledig ontluchten (handpompje - daarna leidingen bij verstuivers los tot er diesel komt).
Tussendoor ook steeds de accu opladen, als de motor niet snel genoeg rondgaat, wordt het nooit wat.
we gaan verder kijken.Ik geef dit bericht door.
Bonjour landgenoot,ben er net geweest!Handgas ook gedeeltelijk open gezet omdat jij dacht dat dat het probleem ook kon zijn!Geen verschil!Toen riem gecontroleerd maar die zit er niet op!Dieselmotor drijft rechtstreeks het agregaat aan!Er komt diesel bij de verstuivers!
de motor loopt heel erg netjes,maar te langzaam en daarom slaat hij af!!!Dus naar mijn idee moeten we het niet in de hoek verstuivers zoeken,maar in het gasmechanisme!!!! En daarvan weet ik niet hoe het werkt want dat kun je zo niet zien en het lijkt of het 3 aparte pompjes aanstuurt.