Illustratie van:

Volvo L50C - Is traag in de vooruit

Hallo,

Vandaag hebben wij onze nieuwe shovel opgehaald, een volvo l50c hydrostaat. Nu wil hij slecht/traag vooruit terwijl de achteruit wel goed is. Heeft iemand hier ervaring mee?

Mvg
Sjoerd

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

Fast Eddy
Zit er ook een hoog en lage versnelling op?
+1
SjoerdHylke
@Fast Eddy klopt, 2 versnellingen maar in beide versnellingen erg traag. Kracht is er wel bij veel touren
stephan-inter
Misschien druk van de pomp niet goed.
Of hij staat niet goed meer in het midden door inwendige slijtage.
Heeft hij nog wel kracht? Lees kan hij een bak zand goed vol drukken.
SjoerdHylke
@stephan-inter kracht is er wel, alleen bij hoge toeren
schluterman
Is dit een hydrostaat? En geen powershift bak. Hoeveel versnellingen heeft hij waarschijnlijk 4 net als de l70 en l90
SjoerdHylke
@schluterman jaa een hydrostaat, 2 versnellingen vooruit en 2 versnellingen achteruit
+1
lucas712
@schluterman volgens mij is een volvo idd geen hydrostaat maar versnellingsbak met koppelomvormer
+1
dennisbouter
@lucas712 • Hydrostatic transmission HST 75
Siete
@lucas712
De groteren wel idd. Klopt.
Deze types zijn hydrostaat. Zie je ook niet heel vreselijk veel heb ik het idee
+1
dennisbouter
@Siete vroeger wel meer, toen nog niet iedereen een ahlmann kocht in het straatwerk, aannemer hier in de buurt had vroeger 2x L50A
+2
JohnDeere5085
Quote Reactie van @schluterman:
volvo l50c

heeft variabele pomp en rijmotor en tweetraps powershift
+1
Ton_Deere
Transmissie olie en filters verversen. ik zou daar mee beginnen. miss ook oliekoeler uitblazen (houd de olie een stuk koeler en rijd beter)
+1
SjoerdHylke
@Ton_Deere dat zou toch niet moeten verklaren dat hij achteruit wel goed werkt?
rommert14
Hier al eens een Volvo bij de lmb zien staan die niet meer wou rijden, stond helemaal uitelkaar.
+1
stephan-inter
Ik zou het in de overdruk van de pomp zoeken.
SjoerdHylke
@stephan-inter die heb ik al gewisseld met voor/achteruit maar maakt geen verschil
+7
Kees2030
Versleten pomp. Wellicht de stuurdruk te laag waardoor het plunjerblok niet geheel om gezwenkt wordt.
Alle drukken dus meten.

Aangezien een shovel 90% van de tijd vooruit moet werken, kan er dus dit slijtage beeld ontstaan.

Niet geprobeerd bij de aanschaf?
SjoerdHylke
@Kees2030 deze druk kan bovenop de pomp gemeten worden?
SjoerdHylke
@SjoerdHylke daar zit tenminste een testnippel op. Is deze dan voor de stuurdruk?
+1
sallander
@Kees2030 Dat is volgens mij ook één van de eerste dingen die je test bij aanschaf, of ze voor- en achteruit ongeveer hetzelfde reageren
+2
Kees2030
Ik weet niet welke nippel waar voor is.
Maar je moet de volgende drukken kunnen meten.
-max druk vooruit
-max druk achteruit
-vuldruk hoofdpomp
-stuurdruk vooruit
-stuurdruk achteruit.

Dan kan wellicht ook nog de rijmotor niet meer goed zijn of niet goed meer staan afgesteld.

Meten meten meten. Anders weet je niets.
En wel als hij goed warm is.

Je kan beter een keer een monteur laten kijken die er verstand van heeft en weet wat de drukken moeten zijn.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Volvo L50C ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN