Illustratie van:

Liebherr 900 litronic - Hoge giering en vierwielaandrijving

Hallo, ik stel deze vraag voor een kennis, kan iemand mij vertellen hoe de hoog/laag giering van een liebherr A900 (1986) geschakeld wordt? Lucht leek mij zo. En heeft deze kraan een twee naar vierwiel schakeling, of is er wat mis in de tussenbak?

Hoor het graag, hartelijk dank.

Deel dit topic

Reacties

+1
robbin lamers
Kraan staat altijd in de 4wd kun je niet uit zetten, hoog laag schakelen is normaal bij een 900 met servo druk, electrisch aangestuurd (Het is geen atlas 😉 ) maar eentje uit 86 is geen litronic als het goed is. die van mij, (zie mijn profiel) is de eerste litronic, denk dat jij echt het oudere type hebt. en waarschijnlijk als je geen 4wd heb is er een eindaandrijving stuk, kun je controleren door over zei waards op te drukken en dan proberen een de wielen te draaien, dit zou dan niet moeten kunnen. wat vaak gebeurde dan is dat ze hem helemaal leeg trekken en de kast vol vet drukken. verder als je vragen hebt kun je me ook een pb sturen, weet wel het een en ander van zo'n kraan af.
groet robbin
+1
De MF man
Het is dan idd geen litronic maar hij schakelt de hoog laag op lucht, de kraan heeft wel drie verschillende lucht circuits, de laatste tank in de rij (het verst na voren in de kraan) is de tank voor het schakelen van de hooglaag
+1
robbin lamers
@De MF man Dan is het wel echt een hele oude 900, ook met enkele cilinder onder de giek? en heeft deze al wel servo dan? want ik ken alleen de 900 serie zonder lucht. (eentje ouder dan mijn 900)
+1
De MF man
@robbin lamers van 1989 een 902
Atlas135m
Bedankt voor de reacties, ben er zelf even mee bezig geweest, klopt continu vier wiel (net zoals de Atlas👌👌).

Maar bleek dat de luchtcilinder voor schakelen hoog/laag vast zat. Zat wat vocht in lucht systeem, daardoor oxidatie in cilindertje. Naar de laag ging nog wel dus maar naar hoog terug gaf ie het op🤗.
+1
roscho
Een tip voor permanente 4wd: zorg dat op beide assen exact dezelfde banden liggen. Verschil in omtrek kan je zo een kapotte steekas of differentieel opleveren. Zelfs rijden met ongelijk versleten banden kan dit veroorzaken.
+1
langeslagdiesel
@roscho hou ook je banden spanning gelijk.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Liebherr 900 litronic en hebben de trefwoorden liebherr , kennis en vierwielaandrijving geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
7
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
0