Illustratie van:

Case International 1056 XL - 4 w d probleem

Beste,

Na een kapotte spoel gehad te hebben zijn de problemen met de 4wd begonnen.
Nieuwe spoel deze is gemodificeerd. niet meer een uit een geheel gegoten blokje meer maar een losse kern en een losse spoel.
Deze was te zwak en kon hem niet overwinnen als de 4wd uit moest.
Nu met een nieuwe spoel die sterker is overwint hij wel.
Maar sinds kort wilde de 4wd er niet meer op/aan.
Uitelkaar gehaad en het huisje iets opgeschuurd met waterproof fijn schuurpapier waar de schuif inzit ( hier zat een braampje aan )
Weer gemonteerd maar nu als de olie warm is de 4wd eral op als de tractor zachtjes rijd, onder de 1400 toeren zogezegd.
Als ik hem juist aan wil hebben duurt dit nu een paar seconden voor reactie.

Het lijkt erop of hij nu opeens lek heeft maar ik kan dit niet geloven. Nu weer uitelkaar gehaald maar het schuifje gaat soepel. Zonder speling natuurlijk.

In december druk gemeten deze was 16/17 bar.
Wel voor het opschuren.

Heeft iemand hier ervaring mee? of de perfecte oplossing zodat ik er weer van op aan kan.

Alvast bedankt!!

Groet Hans

Deel dit topic

Reacties

Sjorszetor
Heb je de druk wel er gemeten tussen de leiding naar de koppeling.
En de olie op temperatuur
casejxu115
@Sjorszetor nee dat niet, koppeling buiten gesloten.
rijkjd
Wat je ook even moet onthouden is dat je 4x4 automatisch aan gaat als je stil hebt gestaan.
casejxu115
@rijkjd klopt, maar nu gaat hij er al op als je hem uit laat rollen.
wessel8830
@casejxu115 met of zonder ingetrapte koppeling
casejxu115
@wessel8830 zonder ingetrapte koppeling
+1
Sjorszetor
Tussen de leiding meten.
Zuiger veren in de koppeling gaan ook wel eens lekken.
Maar eerst meten
remco rooks
Pomp druk nu nog wel goed, olie van de bak mooi schoon, geen vuil in de schuif? Dit zijn de meest voorkomende oorzaken van een niet goedwerkende 4wd, hier al meerdere ventielen in de oudijzerbak gegaan en vervangen door een van een sloper....
+1
casejxu115
@remco rooks zoiets is nieuw niet meer te krijgen of wel ?jij bedoelt gewoon het huis met oliefilter en al toch ?
+1
remco rooks
@casejxu115 ja het complete huis met schuif en al, hier ook wel eens van slopers afgehaald en dan kan het maar zo zijn dat het nog weer paar jaar vooruit gaat. Maar ook wel dat naar een paar maand weer steeds de schuif vast zat
sjuu
Is je aardedraad in orde?
casejxu115
@sjuu dank u, elektrisch is goed.
Caseih1056xlll
Voor op de motor zit ook een spoel . 20 cm onder het uitlaatspruitstuk geen idee of die ook met de 4wd temaken heeft maar toch. Tip. Remlichten schakelbaar maken zodat als je remt hij niet op de 4wd gaat (remlichten branden dan niet)
casejxu115
@Caseih1056xlll dat is voor senseodraulic. 4wd inschakelen bij remmen doen alleen de 40 bakken volgens mij.
Caseih1056xlll
@casejxu115 is het probleem inmiddels verholpen of heb je nog steeds dat de 4wd aangaat bij weinig toeren . Zoja denk ik dat de oliedruk wel goed is maar dat je lamellenpakket lek is . . Dit kun je 2e hands nog wel kopen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 1056 XL en hebben de trefwoorden druk en 4wd geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN