Illustratie van:

Case IH Puma 160 CVX - Vooruit achteruit op rijhendel

Als ik vooruit achteruit wil schakelen op de rijhendel van mijn puma kan dat alleen in combinatie met het knopje voorop de rijhendel. (Zie foto met pijl)
Het is net een kinderslot.
Als ik alleen op de knopjes met de pijltjes druk hoor ik een piepgeluid.
Volgens het boek moet het gewoon schakelen. Ik vind dit nogal omslachtig om elke keer 2 knoppen tegelijk in te drukken.
Weet iemand hoe ik dit kan resetten of in te stellen?
Mijn boek maakt mij niks wijzer

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Reacties

Koiter
Dit heeft onze Maxxum Multicontroller 125 ook, ik volg dit even. Maar denk dat het inderdaad een soort beveiliging is, onze Deutz kun je ook niet met 1 knop de richting veranderen, dat moet ook met 2. Maar misschien weet iemand hier meer over
Ronijn
Denk niet dat je dat aan kunt passen. Zal toch enige veiligheid op moeten zitten, dat je niet opeens van rijrichting veranderd als je terug wilt schakelen maar het verkeerde knopje in drukt.
Bij Deutz werk dit inderdaad op dezelfde manier
+5
Stier69
Klinkt alles bijmekaar nog steeds makkelijker dan remmen,koppeling indrukken,pook in de R zetten en koppeling weer op laten komen.Ik zeg luxeprobleem.
sybren
@Stier69 ik heb vroeger genoeg dat pedaal ingedrukt. Mijn knieën zijn nu op.
Stier69
@sybren Ik geloof je meteen.Er zaten wat stugge rotzakken tussen ja.
Siete
Ga er idd maar vanuit dat dat een veiligheid is. De MF 7726 waar ik bij Bijlsma mee werkte kon je nog wisselen met 1 handeling idd, maar begreep dat dat bij de nieuwere ook niet meer kon. Volgens mij was dat ivm Europese regelgeving ofzo. Zal vast te omzeilen zijn, maar of een mechanisatiebedrijf zich daar aan wil branden betwijfel ik ivm aansprakelijkheid bij ongelukken.
+1
rickboer blija
@Siete klopt helemaal, onze trekker moet je ook achterop eerst een knop indrukken voordat je de rijrichting kan wijzigen
@Siete klopt, 7726 waar ik weleens mee rijd moet je knopje achterop ook gebruiken.
+1
Eite62
Is een ingebouwde veiligheid volgens mij. Bij mijn vorige werkgever hadden ze wat van die steyrs en die hadden het ook. Vind het misselijk werken.
Rokus
Weet niet van welk jaar hij is? Bij onze eerste steyrs moest je inderdaad 2 knopjes indrukken, maar bij de modellen die we tegenwoordig hebben kan het volgens mij alleen met een druk op het pijltje.
sybren
@Rokus ik heb vanmiddag een cvx150 bekeken, die kwam uit 2018 en die had die veiligheid niet meer.
Andre150
@sybren heeft te maken met software, onze maxxum kon eerst zo zonder het knopje achterop, nu update gehad en nu moet je wel beide knopjes gebruiken en dat is zeer irritant
Rokus
Zijn er na een aantal jaar ook achter gekomen dat als je het pijltje vooruit in gedrukt houdt en je gaat remmen dan remt alleen de aanhanger.
+1
GerbertXL
Dat had de puma 130 powercommand op m'n werk ook. Eerst zonder extra knopje en na een software update moest je het knopje indrukken, kan wel zijn dat het met zakken van de lift ook zo was. Dealer heeft het weer veranderd later maar hoe weet ik niet.
DeutzD40L
Is een uit te schakelen optie, maar daarvoor moet de laptop eraan.
+1
sybren
@DeutzD40L dan ga ik morgen de dealer maar eens bellen.
Bedankt voor de info!
+1
Andre150
@DeutzD40L @Dairy-Special lees je ff mee😅
MulderDeutz1
Moet bij fendt ook, knop op rechts indrukken en dan de pook naar links
Valtra man
@MulderDeutz1 logisch, je wisselt door de joystick te bewegen. Denk dat je dat wel makkelijker onbedoeld doet dan op een knopje te drukken.
TTolner
Onze puma 185 kan gewoon vooruit/achteruit schakelen zonder die knop aan de achterkant te gebruiken, dus het zou vast wel uitgezet kunnen worden.
+1
sybren
@TTolner ik maak morgen een afspraak om hem aan de laptop te hangen.
Robinvdl
Dit kan zeker. Het is een configuratie die je kan instellen met de laptop. Je kan dus kiezen om met of zonder de extra knop aan de achterkant te schakelen ism het pijltje voor/achteruit
leonardvdm
Hier net nieuwe Deutz hier moet ne de knop indrukken om te kopelen van voor naar achteruit maar kan ook nogsteeds met de handle naast het stuur😉

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case IH Puma 160 CVX en hebben de trefwoorden case ih , knopje en schakelen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
23
DEELNEMERS
17
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN