International 744 - Waterlek door de o-ringen

We hebben nu de koppaking vervangen maar nog altijd een waterlek.
Dus waarschijnlijk gaan de o-ringen lek zijn.
Het water loopt er al door zonder hem te starten.
Nu is mijn vraag wat moet je doen om de o-ringen te vervangen moeten de bussen van de Pistons er dan uit of niet.
En hoe moet je de o-ringen vervangen.

Deel dit topic

Mathias744

Reacties

Corne S
De bussen moeten eruit, dus de kop moet er weer af.

Je kunt beter eerst de carterpan er onderuit pakken en het systeem op druk zetten. Dan kun je echt zien of het wel uit de o-ringen komt.

Heb je de kop zelf ook na laten kijken/ laten vlakken?
Mathias744
@Corne S nee de kop is niet gevlakt we hebben het zelf gedaan maar alles goed proper gemaakt.
Hoe moeten we het systeem dan onder druk zetten.
brauheist
@Mathias744 waarom heb je de kop niet gevlakt?
Mathias744
@brauheist we hebben er gwn vloeibare pakking mee tussen gedaan de kop zelf zag er nog goed uit en we waren ook niet zeker dat dat het probleem was
+3
stephan-inter
@Mathias744 vloeibare pakking als koppakking? Serieus?
+1
stephan-inter
@MulderDeutz1 echt he. Sommige mensen zijn het gewoon niet waard om een trekker te hebben en daar aan te sleutelen.
schluterman
@stephan-inter e en de oude koppakking er weer tussen
+1
stephan-inter
@schluterman vragen om problemen dus.
Waarschijnlijk ook gewoon vast gedraaid van links naar rechts
+1
brauheist
@stephan-inter ben er bang voor ja..
Corne S
@stephan-inter

Ik heb weleens vloeibare pakking om de o-ringen van de bussen gedaan als extra zekerheid.
stephan-inter
@Corne S oring onder de bus is anders als een koppakking.......
Corne S
@stephan-inter

Zeker. Ik was ook eigenwijs. Trekker was 5 jaar ervoor gereviseerd door derden. Nu lekte hij langs de O-ringen. Probeerde de zuigers eruit te halen, maar de bus kwam mee. Voor de trekker (585) waren vanaf een bepaald bouwjaar dunnere o-ringen. Zowel de dunne als de dikke geprobeerd. De dikke stonden me beter aan, ondanks dat ze er niet in hoorde. Beetje vloeibare pakking eraan gedaan om de oneffenheden in groef op te vangen. Het viel alleen niet mee om ze schoon erin te krijgen (zonder rotzooi van het blok), plakte nogal.
+1
brauheist
@Mathias744 je kunt vaak de kromming ook niet op het oog zien.
Wel op de juiste volgorde de kopbouten aangedraaid?
+1
schluterman
@Mathias744 altijd de kop laten controleren of vlakke en een nieuwe koppakking ertussen en dan meestal kruislings aandraaien meestal zit er een handleiding bij de koppakking en zoveel New tonmeter
+1
stephan-inter
@schluterman inderdaad kop altijd laten vlakken. Kost de wereld niet.
+1
Mathias744
@schluterman er zit een nieuwe pakkingen tussen en ze is in de juiste volgorde vast gezet
Yanmarthomas
Vloeibare pakking tussen de koppakking ja die ken ik, hebben ze bij mijn iseki tu 1500 ook ooit gedaan. Tot dat er allerlei sludge in het koelsysteem kwam en de boel begon heet te lopen, nieuwe koppakking ertussen en klaar
+2
roscho
Quote Reactie van @Yanmarthomas:
koeksysteem

Koeksysteem=bakkerij.... 🤣
Yanmarthomas
+1
Corne S
@Yanmarthomas

Vloeibare pakking en diesel gaat ook niet samen is mijn ervaring.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 744 en hebben de trefwoorden vervangen en international 744 geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!