Illustratie van:

International 633 - International 633 trekkertrek

Hall aleen ik wil over een paar week voor het eerst meedoen met de trekkertrek met de 633 maar vind het nog wel een beetje spannend hebben jullie nog tipe wara op te leteen en wat voor geqichtaklassen verstandig is de trekker heeft in het verldeden al eens eerder met mijn vader trekkertrek gedaan en heeft een paar pk toe bij gekregen
Mvg wybren

Deel dit topic

Reacties

stephan-inter
633 zal in de 2.8 of 3.5 ton mee kunnen doen. Afhankelijk wat hij nu weegt.
Verder dubbellucht.
Trekhaak goed voor elkaar hebben. Een d sluiting in de ondertrekhaak staat bijna gelijk aan laatste plek.
Wybren de vries
@stephan-inter nee is geen ntto wedstrijd maar ja hoe ook neit verplicht een FP te halen naar ald je in de klasse een beetje bij de grotere jongens kam meekomen trekker staat nog op de 36 inch bande en dubbelucht is weer zo duur en ga heus niet elke keer of zo rijden maar zat wel te denken aan de 2,5 ton
+2
henri-arissen
@Wybren de vries ik vindt dit nogal een uitspraak. om met de grote jongens die al jarenlang ervaring hebben . proberen met je eerste wedstrijd in de buurt te komen ? dat zal nog niet meevallen denk ik maar zo eens . ik zeg ga het gewoon proberen maar zonder ervaring wordt het toch nog wel een dingetje denk ik.
Wybren de vries
@henri-arissen npu ik bedoelde niet perse de grotere jongen kwa ervaring maar de iets zwaardere trekkers in mijn klasse ilen denk dat ik in de 2,5 ton mee gaa doe om te beginnen
henri-arissen
@Wybren de vries ze mogen allemaal 2.5 ton wegen dus daar zal het verschil niet zitten? maar de ervaren rijder heeft veel meer ervaring en kan daar veel beter mee omgaan .met onder andere waar eventueel gewichten extra neer te hangen als dat mogelijk is in de 2.5 tons klasse? trekhaak afstelling en versnellingskeuze en bandenspanning is ook nog wel een dingetje .maar ik wens je heel veel succes met je eerste wedstrijd.
+2
valmet6400power
Heb je al bij je vader geïnformeerd naar zijn ervaringen? Daar word je waarschijnlijk wijzer van dan onze schoten in het duister..
jan4072
Als het de trekker is op de foto dan zijn dat geen 36" banden. Lijkt mij eerder 14"X30"of zo. En bij deze breedte van de banden zou ik in de 2,6ton zeker geen dubbellucht doen. De totale banden breedte en gewicht en vermogen moet wel een beetje in overeenstemming zijn.
Wybren de vries

(klik om te vergroten)

Ja dit is de trekker er zit 340/85 R36 om
stephan-inter
@jan4072 dubbellucht ben je echt wel nodig!
Zonder kom je nergens.
Wybren de vries
@stephan-inter ja dst is waar maar het is meer een trekkertrek voor de gezellig heid maar wil ook neit gelijk nar 2 meter stil staan
de-wit
@stephan-inter Ligt een beetje aan de baan, op klei moet het kunnen denk ik. Ken ook iemand die met 13,6 op zand best goed mee kwam. Want zo te zien heeft Wybren geen dubbellucht en ook geen aansluiting daarvoor
Wybren de vries
Hall9 allen ben bezig naar het kijken naar voorbeelden voor een trekhaak en kwam dit tegen of TF maar hoe zit dat vast aan het frame van de zwaailat met een dikke as of gewoon met de bouten die daar zitten

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

stephan-inter
@Wybren de vries er zit een dikke as aan het eind.
Die 2 bouten die je ziet zijn om de hoogte te verstellen. Daarmee zit hij niet vast.
DANOONTJE POWERR
@Wybren de vries bedenk wel als je iets maakt dat dit reglementair niet mag.
Zal niet overal op gecontroleerd worden maar de trekhaak mag niet meer dan 10 graden omhoog of omlaag staan.
+1
Wybren de vries
@DANOONTJE POWERR nee dat klop daar houd ik ook rekening mee
+1
IHCparts
@Wybren de vries Dit weekend zag ik een filmpje van iemand met een IHC453 die met een vergelijkbare constructie zijn achterbrug in twee stukken trok. De 453 en 633 achterbruggen zijn vergelijkbaar. Normaal zitten aan deze as alleen de kettingen van de hefstangen, dit deel is niet bedoeld om aan te trekken. Als je iets maken wilt, maak dan gebruik van het trekpunt midden onder de achterbrug waar de zwaaihaak aan bevestigd zit.
stephan-inter
@IHCparts klopt die staat ook op de ihc Facebook pagina.
Wybren de vries
@IHCparts maar wij heebn die garen van de foto en die kettingen niet maar zat dan zelf te denken om bel een beetje hetzelfde principe mar dan waar de bevestigings pennen van het frame van de zwaailat zit daaat die as door en dan de trek haak tussen de 2 strippen van de zwaailat en dat daar met 3 a 4 m16 bouten ook borgen zal anders van middag even een foto maken van de zaailat want die van ons is vast gelast en verstevigd aan de zijkanten voor de blokken wagen dus die pennen zitten er los in
tone29
@IHCparts dat kwam waarschijnlijk niet door de trekhaak... maar door het stuk lopen van zn diff
Wybren de vries
Ja oke maar wat zou dat een beetje een mooie zijn ik zie ook mensen die met een slede hem hebben of draad eindenn maarja mijn vaer zij je mag het mrgbruiken maar er mag niks aab gelast of kapot gaan want ik moet en eerdt ook nog gebtuiken om te voeren

Ps zouden jullie eens een likje kunnen sturen van die facebook pagina
Wybren de vries
Nou ben er over uit hoe ik het ga maken
Het wod ongeveer het zelfde soort frame als van de zwaailat de gene die er op zit met zwaailat gaat eraf en dan miik ik de trek haak zo dat trek oog onder de aftakas stomp komt zodat hij de meeste kracht kan overbrengen en minder gouw gaat steigeren ook wil ik het moeder gewocht er fa gaan halen
stephan-inter
@Wybren de vries
Je wilt dat hij minder gaat steigeren.
Waarom haal je dan in vredesnaam het moedergewicht er af.......
Ook snap ik je trekhaak idee niet.
Je hebt enkele eisen waar je aan moet voldoen.
Minimaal 45cm uit hart achteras. En 60 cm van de grond maximaal.
Wybren de vries
@stephan-inter dat moeder gewicht haal ik er af omdat het gewicht dan bij de snuit vandaan gaat en ik doe al het gewich net voor de achterwielen bij de trap zodat alle druk om de achterbanden komt want voor het ik toch niks aan maar ik wil proberne om hem zo laat mogelijk te laten steigeren dat hij niet bij de 30 meter al omhoog gaat
stephan-inter
@Wybren de vries ik denk dat je te veel moeite uit haalt om niets.
Maar het is jou feestje natuurlijk.
Zie eerst maar dat je banden en trekhaak goed voor elkaar hebt.
henri-arissen
@Wybren de vries maar ben je niet bang omdat je vooraan geen gewicht meer heb.
dat die niet eerder gaat steigeren ?want ik heb het idee dat die zonder gewicht voor toch eerder los komt.
DANOONTJE POWERR
Quote Reactie van @stephan-inter:
60 cm

In zijn klasse komt ie niet hoger dan 50
+1
stephan-inter
@DANOONTJE POWERR is ook zo. Is weer even geleden dat ik met klein spul reed.
IHCparts
@Wybren de vries zoals eerder aangegeven zijn deze montagepunten niet bedoeld om aan te trekken (zie filmpje 453). Aangezien jouw vader de trekker graag heel wil houden, zou ik toch wat anders bedenken.
Wybren de vries
@IHCparts zou u mij eens ene link dan fan het filpmje via pb kunnen sturen
+1
IHCparts
@Wybren de vries

Ik heb geen FB, heb het bij iemand anders gezien.
+1
stephan-inter
@Wybren de vries
Ga zelf even op Facebook kijken naar de ihc pagina.
Verder haal je allemaal moeite uit die niet gaan werken.
Maar als je vooral eigenwijs wil blijven ga je gang!
Wybren de vries
@stephan-inter ja stephan ik heb al gezocht maar er staan heel veel ihc groepen maar welke is de goede groep of pagina
+6
1046
Geweldigggggg, heb al 🍿en 🍻 gepakt
Ronijn
@1046 Denk wel dat je snel moet drinken dan 🤣
+1
1046
@Ronijn valt wel mee . Gwoon genieten😊🤣

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 633 en hebben de trefwoorden trekkertrek en international 633 geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
35
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
0