International 423 - Splitsen nodig om carterpan te verwijderen om cylinderbus o-ringen te vervangen?

Laatst kwamen wij erachter dat het koelwater op was. Tijdens bijvullen kwam olie uit de carter-ventilatie buis. Na het verwijderen van de kop zag de koppakking er op zich prima uit. De volgende logische oorzaak is dan de o-ringen om de bus. Om deze te vervangen moeten de bussen en dus de cylinders eruit. Hiervoor is het nodig om de carterpan te verwijderen. Mijn vraag is of het nodig is om de trekker hiervoor te splitsen omdat het eruit ziet dat de carterpan een structureel onderdeel van de trekker is. En als dit idd nodig is of iemand daar wat handige tips voor heeft.

Alvast bedankt

Deel dit topic

Pilsbak

Reacties

+2
redeagle14
@Pilsbak hoeft niet gesplitst te worden. Maar wel de vooras drager er voor weg.
Yanmarthomas
@redeagle14 klopt
redeagle14
@Pilsbak nog een tip. Als de bussen er uit zijn goed kijken met een spiegel of camera hoe de o-ring groeven zijn. Ik heb er al 2 gehad waarbij het water tussen o-ring en blok doorging. Omdat de groef was ingerot.
Corne S
Eventueel kun je ook eerst de carterpan er onderuit halen en later pas de kop. Als je druk op het systeem zet (max 1 bar), kun je zien waar het lekt.

Ooit weleens een vriesdopje in de kop gehad die lek was.
+1
stephan-inter
@Corne S even kijken op je vulopening welke druk maximaal je systeem krijgt.
Verschilt van 0.5 tot 1.5 bar.
+1
mestyle
Mocht je hem uiteindelijk wel splitsen. Even aan beide kanten van de voor as een keg ertussen
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 423 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!