DAF motor - Cav brandstofpomp begrenst op toeren?
Thuis heb ik nog een Daf motor staan volgens mij een 575 afkomstig van een aggregaat.
Nu heb ik hem een hobby aan sleutelen en van niets iets maken.
Dus ik had het idee om de motor te gaan gebruiken met een beregeningspomp er achter met een versnellingsbak er tussen. Maar omdat er een aggregaat achter heeft gezeten is de brandstofpomp op een vast toerental gezet, en nu is mijn vraag hoe kan ik dit aanpassen zo dat ik iets kan schuiven met de toeren? Mvg Jim
Deel dit topic
Bijlages
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de DAF motor en hebben de trefwoorden brandstofpomp , versnellingsbak en toerental geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Generators draaien nagenoeg allemaal op 1500omw/min vanwege een constante 50Hz wisselspanning.
Je mag verwachten dat het max koppel daar iets boven ligt.
Vermogen zal afgesteld zijn op max vermogensafname vn die generator.
Opbrengstgrafiek van de waterpomp bestuderen en deze diesel optimaal afstellen.
Goed afgesteld scheelt jou tientjes per dag.
Paar avonden helpen bij een TT-team in ruil voor de afstelling is voor jou ook leerzaam. Toerental, brandstoftoevoer, inspuittijdstip bepalen de werking en zijn prima af te stellen.
Pomp direct erachter is het gunstigst.
V-snaren/powerband daarna, hydrauliekspanner vgl Claas is inschakelbaar, maar vereist de juiste lagering.
Versnellingsbak geeft teveel verlies.
Dan hoef je niks aan te passen.
Het ronde omcirkelde deel is de koudstart. Als je deze uit trekt krijgt hij meer branstof. Maar deze zul je zomerdags niet nodig hebben.
Bij meer stroomverbruik zal het toerental ook toenemen en bij minder ook weer afzakken.
Om de pomp aan te drijven zou ik wel een pomp nemen die past bij het toerental van de motor en niet gaan combineren met een versnellingsbak