Hulp nodig bij voorlader ventiel aansluiten

Goedemorgen,

Ik ben op een John Deere 2250 een voorlader aan het opbouwen, alleen kom niet uit het aansluiten van het ventiel. Ik heb dit ventiel erbij; nl.allmakes-nhag-granit.com/e/product/…

Ik heb de leiding vanaf de pomp doorbroken, daar de pers vanaf gepakt en aangesloten op het blok. De retour heb ik weer aangsloten op waar de originele leiding vanaf kwam. Zodat hij in het circuit zit aangesloten, in serie. Als ik de hendel bedien doet de lader het maar eventjes, want na een tijdje ontstaat er aan beide kanten van de cilinder druk waardoor hij stopt. Wanneer de slangen los gepakt worden is ook te zien dan uit beide slangen olie komt, dat klopt dus niet.

Wie kan me hierbij adviseren wat er mis is?

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

casejxu
Volgens mij heeft deze trekker geen oc maar cc (closed center) hydraulirk systeem. En gaat dit denk ik niet goed werken? @trekkerdockter
trekkerdockter
@casejxu gaat hem idd. niet worden zo.
+1
2850Johndeere6R
Pff dan moet ik even goed denken hoe dat ook alweer bij ons zit. Het is in iedergeval een closed center pomp ja.

Bij ons is de persleiding van de achterbrug gehaald naast de drukloze retrour die gaat naar de bedieningsblok van de voorlader en dan komt hij via de drukloze retrour komt de overige olie weer terug.
Dacht ik, ik zal als ik even tijd heb kijken hoe het zit
Koiter
@2850Johndeere6R als dat zou kunnen zou super zijn
Eurotrac
Als ik het goed begrijp zitten beide aan sluitingen op de persleiding kan niet werken een op de pers leiding de andere is retour en moet druiloor terug in het Carter je zult er nog wel een regelateur tussen moeten plaatsen zo dat beide ventielen blokken appartement werken zonder elkaar te beinvloeden
Koiter
Ik heb de pers leiding gevolgd, en de slang die vervolgens naar de dw ventielen liep onderbroken en daar het voorladerventiel tussen geplaatst, dus in lijn met de stroom

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

2850Johndeere6R
@Koiter de onderste 2 slangen die hier naar het ventielen blok gaat zijn van de extra functies de slangen boven het stuurolie filter zijn de voedingsslangen.

(klik om te vergroten)

2850Johndeere6R
@2850Johndeere6R sorry voor de stoffigheid😅
Koiter
@2850Johndeere6R heb je hier ook een iets gedetailleerde foto van waar de bovenste twee slangen heen lopen?
+1
johndeere 2650

(klik om te vergroten)

Koiter
@johndeere 2650 Super, bedankt 👌
MulderDeutz1
In plaats van in serie, niet gewoon parallel aansluiten? Dus T stuk op de drukleiding en T stuk op de retourleiding? Kan er niet via de achterkant olie naar binnen, als daar vanaf de pomp nog druk op staat?
+2
Niels_D
@MulderDeutz1 Dan werkt de voorlader waarschijnlijk wel maar in ruststand laat dit ventiel de olie direct van P door naar de Tank als ik het goed zie, waardoor je geen druk overhoudt voor je andere functies.
+1
BuvaM
Dit zal wel Closed Center zijn zoals anderen schrijven.
Dan deze plug monteren nl.allmakes-nhag-granit.com/e/product/…
De P dmv T-stuk uit P- kanaal vanaf pomp aansluiten
De T(retour) van dit ventiel gewoon toevoegen aan retour, T-stuk ergens voor retourfilter.
De drukdoorvoerplug, ipv deze plug, is ook bruikbaar, die dan afpluggen.

Deze plug doorbreekt de verbinding van drukdoorvoer en retour die op dit stukje van het schema is te zien

(klik om te vergroten)

BuvaM
@Kubota Ja en dan komt het regelmatig ook (via omweg) bij Granit vandaan
Koiter
@BuvaM kijk dit is een duidelijke uitleg, heel erg bedankt! De voorlader kit zoals besteld komt met bijgevoegde plug. Deze is dan voor een OC toepassing? Deze is niet meegeleverd omdat deze niet leverbaar was, wachtte al een paar maand op de kit, maar werd niet vrijgegeven door ontbreken van onderstaande

(klik om te vergroten)

Kubota
@Koiter Klopt, is voor een OpenCenter systeem, om de druk naar een volgend ventiel of de hef door te geven. De Tank aansluiting is dan een aparte slang naar de tank/retourfilter.
redeagle14
@Koiter daar kun je een blind stop in draaien heeft hetzelfde effect.
+1
2850Johndeere6R
@Koiter ondertussen van genoeg info voorzien?
+1
Koiter
@2850Johndeere6R yes, moet lukken zo. Dat wordt een stop bestellen dus
deutz 4.11
Hoi,
Zoals al is verteld, heeft de JD 50 serie nog een constant druk hydrauliek systeem. parallel aansluiten.
in mijn ogen de voor loper van het LS systeem.
De meeste oude trekkers hebben een tandwiel pomp met constante flow( serie aansluiten)
Het maakt dus niet uit waar je P aansluiting op aansluit als deze maar op een drukleiding zit. met een T stuk en in rust stand moet het ventiel een gesloten stand hebben. maar dit was al duidelijk denk ik.
Wat nog even extra aandacht nodig heeft is dit als de pomp zijn max druk heeft bereikt zet hij de spiegelplaat recht plunjer pomp en is er geen flow meer. Het nieuw gemonteerde ventiel heeft een eigen overdruk ventiel je moet er zeker van zijn dat de druk waarbij deze open gaat lager is dan de ingestelde max druk van de pomp.
anders gaat de pomp nooit meer in zijn ruststand en blijft deze constant door pompen.
+1
casejxu
@deutz 4.11 je bedoelt hoger als van de pomp? Anders word dit ventiel de overdruk van de pomp neem ik aan
deutz 4.11
Zoals je naam doet vermoeden heb jij veel kennis van Case.
zoals je weet hebben alle oude case een tandwiel pomp als hydrauliek pomp.
Dit houd in volume is constant (dus altijd max) en de druk in het systeem is regelbaar in rust zeg maar voor het gemak 0 Bar en dus afhankelijk van de vraag. bv je hebt iets kleins in de hef wat maar 50 b druk nodig heeft om de hef omhoog te laten gaan komt er ook maar 50 bar aan de pers van de pomp volume is en blijft max. hier nu het verschil met John Deere
De oude JD vanaf de 50 serie en ouder hebben een constant druk hydrauliek systeem.
Dit houd in dat de druk constant maximaal is bv 180B en het volume regelbaar en afhankelijk van de vraag dus in rust stand zeg maar is het volume stroom 0 Liter. Overal in het druk gedeelte van de JD staat dus altijd de max werkdruk van de pomp.
Daarom moet dit ventiel hoger staan de max werkdruk van de pomp anders komt de pomp nooit meer in zijn rust stand en blijft deze door pompen. bv als het ventiel op 175B staat
casejxu
@deutz 4.11 dat is volgens mij precies wat ik zeg. Dat de max druk van het voorladerventiel hoger moet zijn als van de pomp van de trekker. Anders gaat deze als max pompdruk werken. En geen zorgen. 11 jaar als landbouwmonteur gewerkt.
+1
deutz 4.11
Beste casejxu ik zie het nu pas je hebt helemaal gelijk, lees het nu pas terug wat ik had opgeschreven.
BuvaM
Goede aanvulling.
Drukbegrensventiel minimaal 20 bar hoger afstellen dan maximale werkdruk pomp.
+3
Koiter
Iedereen bedankt voor de hulp, oplossing was inderdaad parallel in plaats van in serie, en het toepassen van de CC stop in de n poort van het ventiel. Overduk ventiel ook ingedraaid zodat deze hoger ligt dan die van de trekker😄

(klik om te vergroten)

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden voorlader , olie , john deere , blok , opbouwen , cilinder , aansluiten , slangen en hendel geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
28
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
0