Hulp nodig bij voorlader ventiel aansluiten
Ik ben op een John Deere 2250 een voorlader aan het opbouwen, alleen kom niet uit het aansluiten van het ventiel. Ik heb dit ventiel erbij; nl.allmakes-nhag-granit.com/e/product/…
Ik heb de leiding vanaf de pomp doorbroken, daar de pers vanaf gepakt en aangesloten op het blok. De retour heb ik weer aangsloten op waar de originele leiding vanaf kwam. Zodat hij in het circuit zit aangesloten, in serie. Als ik de hendel bedien doet de lader het maar eventjes, want na een tijdje ontstaat er aan beide kanten van de cilinder druk waardoor hij stopt. Wanneer de slangen los gepakt worden is ook te zien dan uit beide slangen olie komt, dat klopt dus niet.
Wie kan me hierbij adviseren wat er mis is?
Deel dit topic
Bijlages
(klik om te vergroten)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Hebben de trefwoorden voorlader , olie , john deere , blok , opbouwen , cilinder , aansluiten , slangen en hendel geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Bij ons is de persleiding van de achterbrug gehaald naast de drukloze retrour die gaat naar de bedieningsblok van de voorlader en dan komt hij via de drukloze retrour komt de overige olie weer terug.
Dacht ik, ik zal als ik even tijd heb kijken hoe het zit
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Dan deze plug monteren nl.allmakes-nhag-granit.com/e/product/…
De P dmv T-stuk uit P- kanaal vanaf pomp aansluiten
De T(retour) van dit ventiel gewoon toevoegen aan retour, T-stuk ergens voor retourfilter.
De drukdoorvoerplug, ipv deze plug, is ook bruikbaar, die dan afpluggen.
Deze plug doorbreekt de verbinding van drukdoorvoer en retour die op dit stukje van het schema is te zien
(klik om te vergroten)
Zoals al is verteld, heeft de JD 50 serie nog een constant druk hydrauliek systeem. parallel aansluiten.
in mijn ogen de voor loper van het LS systeem.
De meeste oude trekkers hebben een tandwiel pomp met constante flow( serie aansluiten)
Het maakt dus niet uit waar je P aansluiting op aansluit als deze maar op een drukleiding zit. met een T stuk en in rust stand moet het ventiel een gesloten stand hebben. maar dit was al duidelijk denk ik.
Wat nog even extra aandacht nodig heeft is dit als de pomp zijn max druk heeft bereikt zet hij de spiegelplaat recht plunjer pomp en is er geen flow meer. Het nieuw gemonteerde ventiel heeft een eigen overdruk ventiel je moet er zeker van zijn dat de druk waarbij deze open gaat lager is dan de ingestelde max druk van de pomp.
anders gaat de pomp nooit meer in zijn ruststand en blijft deze constant door pompen.
zoals je weet hebben alle oude case een tandwiel pomp als hydrauliek pomp.
Dit houd in volume is constant (dus altijd max) en de druk in het systeem is regelbaar in rust zeg maar voor het gemak 0 Bar en dus afhankelijk van de vraag. bv je hebt iets kleins in de hef wat maar 50 b druk nodig heeft om de hef omhoog te laten gaan komt er ook maar 50 bar aan de pers van de pomp volume is en blijft max. hier nu het verschil met John Deere
De oude JD vanaf de 50 serie en ouder hebben een constant druk hydrauliek systeem.
Dit houd in dat de druk constant maximaal is bv 180B en het volume regelbaar en afhankelijk van de vraag dus in rust stand zeg maar is het volume stroom 0 Liter. Overal in het druk gedeelte van de JD staat dus altijd de max werkdruk van de pomp.
Daarom moet dit ventiel hoger staan de max werkdruk van de pomp anders komt de pomp nooit meer in zijn rust stand en blijft deze door pompen. bv als het ventiel op 175B staat
Drukbegrensventiel minimaal 20 bar hoger afstellen dan maximale werkdruk pomp.
(klik om te vergroten)