Hoe zit het nu met trekkers zonder kenteken?

Hoi,
Ik was benieuwd hoe het nu zit met een trekker zonder kenteken. Als je hem aanvraagt wat moet je dan nog betalen en hoe en wat word er gekeurd?

Deel dit topic

Hidde Gröniger

Reacties

Kosk123
Dat is een beste waslijst,
Voorrijdkosten €114
Identificatiekosten €92
Beoordeling 10-14 aspecten €85,50 (zou alleen bij mobiele machines zijn)
Inschrijving kentekenregister €40,80
Tennaamstellen €10,70

Het gaat wel veel makkelijker en sneller als je er iets van documentatie bij hebt.
Een CoC/CvO en/of uitgebreide technische informatie.
Hidde Gröniger
@Kosk123 voor de rest word er niks gekeurd kwa remmerij en verlichting ofzo?
Kosk123
@Hidde Gröniger zie het verhaal hieronder
Hurli356
@Hidde Gröniger zeker wel.
Quote:
Vanaf 1 januari kan registreren alleen nog na een keuring op een van de zestien RDW-keuringsstations. De keurings- en registratiekosten zijn minimaal 140 euro en vaak veel meer. Ook moet het voertuig voldoen aan de permanente eisen van de voertuigcategorie.
Kosk123
@Kosk123 wat er wordt gekeurd ligt ook aan de leeftijd en de draaiuren van het voertuig. Bij hele jonge machines met een CoC wordt er vooral daar naar gekeken. Ze gaan er dan vanuit dat de machine nog aan die eisen voldoet.
Andere machines moeten aan de remvertraging voldoen, verlichting (ook de hoek, kleur en felheid) , reflectoren, spiegels, waarschuwingsborden, claxon, evt rolbeugels, profieldiepte van de banden minimaal 1,6 mm.
Volgens mij heb ik zo de meeste punten wel
+1
Kosk123
@Kosk123 oh en hoe streng dit beoordeeld wordt is sterk afhankelijk van het bouwjaar
walker1
@Kosk123 Heeft ook te maken met Europese toelating, dat is ooit een keer ingevoerd, maar trekkers van voor die datum hoeven/kunnen niet aan die Europese eisen voldoen. Waar een RDW controleur allemaal precies naar kijkt bij oudere trekkers weet ik niet, maar een trekker uit 1970 hoeft natuurlijk niet aan eisen te voldoen die pas in 2000 verplicht werden.
Kosk123
@walker1 precies, is het zelfde als bij de auto’s, bij oudere wagens is een gordel achterin ook niet verplicht
stephan-inter
Zover ik weet wordt overal opgekeurd.
Remmerij.
Verlichting.
Droogte scheuren banden.
Stuurkogels enzo.
jammermaarhelaas
Dat wordt dus al snel € 500,- waardevermindering van een gebruikte trekker zonder kenteken. Want de kosten om er mee bij en van de RDW te komen moeten ook gemaakt worden.
stephan-inter
@jammermaarhelaas plus de rest.......
Terwisscha
In de buurt rijden er steeds meer trekkers/machines rond waar een kenteken plaat op gemonteerd zit.
Maar dit is toch pas vanaf 2025 verplicht?
Arold
@Terwisscha als ze niet harder kunnen dan 25 km p/h klopt het wat je zegt
Terwisscha
@Arold Dit staat anders op de RDW.

(klik om te vergroten)

Hurli356
@Terwisscha daar staat dus precies hetzelfde. Veel nu al op kenteken, alles vanaf 2025
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden trekker , hoi , kenteken en trekkers geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!