Hoe kan ik extra brandstof meenemen met een trekker waarvan de tank te klein is om een dag mee rond te komen?

Ik heb vorig jaar een 2de hands 6R195 bijgekocht. Op onze eigen 6R215 hebben we als optie de grote dieseltank genomen. Met de 215 kunnen we dus makkelijk de dag rond komen. Die 195 heeft de standaard kleine tank. ik dacht 220l ongeveer. Dit is veel te weinig om een dag zwaar rotoregwerk te doen. Hoe kan ik extra diesel meenemen? Dieseltank aanpassen is te duur...

Deel dit topic

FarmerJ

Reacties

FarmerJ
Mijn idee is om aan het frontgewicht een tank te hangen om zo extra 150l te kunnen meenemen. zijn er mensen die dit ook zo doen?
+2
mike_v
Kruikjes meenemen 😬. Als je er 4 van 25l op de rotorkopeg legt, kan je alweer enkele uren langer aan de gang blijven. Goedkoopste oplossing.
Clayson M80
Aftakas op 1000 toeren en de trekker op 1500 toeren zeelt liters diesel
+1
Fast Eddy
Een houder voorop om 4 of 5 stalen 20L jerrycans met diesel mee te nemen is het goedkoopste.
Als je meer diesel mee moet nemen is een dieseltank met pomp voorop hangen is de kortste klap.
+3
MaxxuM4ever
@Fast Eddy precies, zo’n wifo palletdrager met zo’n plastic vat van een 200-400 liter diesel. Zet je op de hoek van het perceel ‘Sochtends en dan als het nodig is de trekker ermee tanken.
+3
JD 6110
Euhh..of misschien een grotere tank van een gedemonteerde 6r plaatsen. En je eigen verkopen... kost ff wat.. maar dan heb je het wel voor elkaar.

Of inderdaad in de front hef.. Dit stond op internet

(klik om te vergroten)

2850Johndeere6R
@JD 6110 zoiets heeft mn broer ook voorop hangen met het sleepslangen
JD 6110
@2850Johndeere6R is een mooie optie.. maar niet dat het ten koste gaat van het front gewicht gewicht.? .en Zo'n ibc vat mee slepen is ook zo net niks.. dan maar een eigenbouw gewicht met diesel tank denk ik
+1
2850Johndeere6R
@JD 6110 Die dikke 724 staat wel tussen m'n foto's van het sleepslangen.
+1
MaxxuM4ever
@JD 6110 zo’n IBC vat is netjes gekeurd en is kant en klaar te koop. Zelf wat maken kost ook aardig tijd voor het helemaal klaar en netjes is a 40,- per uur.
+1
walker1
220 liter is inderdaad ook niks te groot voor een bijna 200 pk trekker. Is de grotere tank die op de andere trekker als optie is gemonteerd ook op de deze trekker te krijgen? Als je 150 liter extra mee wilt nemen dan heb je dat ook nodig op een dag? Dan gaat er ruim 350 liter doorheen op een dag rotoreggen?

Houd er wel rekening mee dat je met tank diesel officieel brandstof vervoerd, maar met 150 liter val je nog lang niet onder de ADR regels. Je mag volgens mij tot 500 liter vervoeren in een vat op een aanhanger, of in jerrycans van max. 60 liter per stuk. Vervoer in een tank in de fronthef of als frontgewicht lijkt mij niet zo heel verstandig, Dat steekt allemaal nog voor de trekker uit en je hebt er nooit goed zicht op. Vraag me ook af of zoiets toegestaan is.
mike_v
Standaard is de tank 324l (optie is 421l) @walker1.

Ik weet niet wat voor rotoreg jullie gebruiken @FarmerJ, maar misschien is de trekker laten chippen een beter idee? Als jullie er pakweg 450l doorjagen op een dag, is dat een goedkopere oplossing lijkt me.
walker1
@mike_v Ik vond 220 inderdaad al weinig, maar dat is wat @FarmerJ zelf aangaf.
mike_v
Leek me ook weinig @walker1, daarom net even opgezocht.
+1
houthandel1056
@mike_v heb onder de 6215r de grote zitten met de tank in het achterwiel. Vorige week na een dag maaien knipperde het Dashboard al ff en de computer zei ook al ff dat er 0.0% in de tank zat. Precies 350 liter getankt
mike_v
Dan hebben ze je bezeikt lijkt me @houthandel1056 🤣. De cijfers die ik gaf komen van de John Deere website.
+3
houthandel1056
@mike_v of jij hebt verkeerde info. Is Mischien van de nieuwste serie, als 2 man uit de praktijk het aangeeft zal het theoretische verhaal wel niet kloppen
+1
walker1
Nog wat andere vragen, hoe ver liggen de percelen van het bedrijf af? Kan je niet rond de middag of rond begin avond op het bedrijf pauze houden, hapje eten en dan met volle buik en volle tank weer verder met het werk?
Wordt er bij hele lange dagen ook nooit van chauffeur gewisseld? De verse chauffeur kan dan diesel meenemen.
Kom je onderweg van perceel naar perceel misschien bij tankstation in de buurt?
Sjon
Als het ver van huis is een tankstation in de buurt zoeken, geen stinkzooi en rode diesel is er allang niet meer. Anders gewoon naar huis rijden om bij te tanken.
+1
FarmerJ
1050toeren pto, 1800toeren motor, 43l/u, 5m rotoreg, 4km/u. Na kleine 6u werken is de tank uit...
2850Johndeere6R
@FarmerJ als ik 43liter in het uur x 6uur doe zit ik op een 258 liter dus dan is die in ieder geval al groter als 220 liter
FarmerJ
@2850Johndeere6R Op de kopakker en de weg naar het veld ligt het verbruik niet op 43l per uur...
FarmerJ
@2850Johndeere6R Hoeveel er in huidige tank kan maakt mij weinig uit. ik geraak niet voor 1 dag rond, dat is het probleem
2850Johndeere6R
Is de 215 er voor zetten geen optie?
FarmerJ
@2850Johndeere6R deze doet ook hetzelfde werk
+1
walker1
@FarmerJ Is het verbruik tussen de 215 en 195 wel ongeveer hetzelfde? Als de 195 duidelijk meer verbruikt, kan chiptuning ook helpen
BuvaM
Loonbedrijf Reiff in Luxemburg heeft een extra dieseltank geïntegreerd in de fronthefbumper. Voor werkzaamheden in het buitenland heeft men meer binnenlandse diesel ter beschikking.
JD 6110
Dan zou ik informeren of zoeken naar een mooi front gewicht met tank er in wat netjes oogt en praktisch en compact is.
leonardvdm
Miss een andere trekker kopen meestal lust john deere hem wel😉😉😋
+2
aertspa
Altijd al geweten dat John Deere zuipschuiten zijn
+1
FarmerJ
@aertspa Die JD's doen het wel, de 724 moeten we daar niet voor hangen, die heeft beter het lichte werk...
leonardvdm
@FarmerJ hoe bedoelje voor het lichtere werk🤔
+1
walker1
@leonardvdm Ja, vind het ook vreemd antwoord, diezelfde rotoreg kan een 724 toch ook wel aan?
+2
FarmerJ
@walker1 Ik ondervind dat die JD's beter overweg kunnen met die rotoreg dan de 724. En als de 724 zwaar werk doet is zijn tank ook uit 😄
+1
Jackkranenburg
@FarmerJ 724 gaat toch wel ff meer in of niet qua diesel
Terwisscha
Deze trekker is afgeleverd met extra dieseltank.
Niet het meest mooie maar wel praktisch.
Misschien kan je ideeën op doen aan de hand van deze foto's
facebook.com/1654668794761751/posts/…
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden trekker , dieseltank , tank , diesel en brandstof geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!