Operatie op OORLOGSCHAAL! Brussel zoekt duizenden transporteurs die extra vrachtwagens naar de Oekraïense grens kunnen sturen
Om Oekraïne te helpen zijn graanoogst zo snel mogelijk naar Europa uit te voeren roept de Europese Commissie transporteurs op met spoed extra vrachtwagens en mobiele graanladers naar de grenzen te sturen. Ze stelt voor een online platform op te zetten om dit logistiek te coördineren en ‘solidariteitsrijstroken’ aan de grenzen aan te leggen. "Binnen drie maanden moet 20 miljoen ton graan het land uit", zegt transportcommissaris Adina Vălean. De situatie bedreigt de voedselveiligheid, aldus de commissie.Door de Russische invasie kan Oekraïne zijn havens aan de Zwarte Zee niet langer gebruiken. Normaal gaat 90 procent van de export van graan en oliezaden via die weg over zee naar het buitenland. Nu dat niet meer kan staan duizenden trucks aan de EU-grenzen te wachten op toelating en onder andere de douane is daar niet op berekend. De gemiddelde wachttijd bedraagt zestien dagen, zegt Vălean, en aan sommige grenzen zelfs dertig dagen.
Bron
Brussel roept transporteurs met spoed op extra vrachtwagens naar de Oekraïense grens te sturen voor graanoogst transport-online.nl |
Deel dit topic
Bijlages

(klik om te vergroten)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Hebben de trefwoorden voeren , sturen , export , europa , voedselveiligheid , europese commissie , brussel , graanoogst , douane , oekraine , transporteurs en europese comissie geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Hallo. 20.000.000 ton met 30 ton per vrachtwagen is 666.666 volle vrachtwagenladingen. Hell of a job.
Maar alles wijst erop dat O-Europa dit grotendeels kan uitvoeren. Dit is gericht op versnellen en stroomlijnen.
Daarbij heeft Roemenië ook Zwarte-Zeehavens, losplaats W-Europa voor de vrachtwagens is niet bij voorbaat vastgelegd.
Misschien word men wat wijzer daar in Brussel,
Maar of Den Haag dit ooit gaat begrijpen.!!!
En zo willen ze de voedselveiligheid veiligstellen