Illustratie van:

John Deere 6R serie - Ls aansluiting opbouwen / aftappen

Hallo.

heb een johndeere 6130r van 2017. ik wil daar een ls functie opbouwen voor de werktuigen.
nu is mij vraag kan dat zomaar. als goed is zit er een blok op waarvan ik denk dat het een ls ventiel is.
zie afbeelding, weet niet of dit zo klopt

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

967BJW
Inderdaad, bij mij zitten de aansluitingen ook zo. Het is een 215 van 17. Retour zit onderaan. Zie andere foto.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Retour.
OhDeere
9 van de 10 tractoren zijn LS voorbereid afgeleverd. Vraag even aan je dealer hoe dit moet. Vaak is het enkel een paar koppelingen indraaien.
rosendaal
Heb nu de ls aangesloten op die manier. maar nu heb ik het probleem dat de rest van de hydroliek ventielen geen druk meer hebben. wanneer ik de pers of retour afdopt veranderd er niks. wanneer ik alleen de ls afdopt is het probleem opgelost. de pers en de ls komen van het blok. en retour heb ik op de grote retour aangekoppeld

(klik om te vergroten)

BuvaM
@rosendaal lijkt erop dat je LS olie uit ventielen blok kwijtraakt.
Heb jij een wisselklep of terugslagkleppen gebruikt in LS stuurdrukleidingen?
rosendaal
@BuvaM ja die heb ik. de na de trekker toe is nu afgedopt. de andere gaat naar de ls voor werktuigen. en die andere is voor de stuurblok

(klik om te vergroten)

johndeerefiat
@rosendaal Waarom dit? Je kunt toch gewoon snelkoppelingen op het ls blok draaien?
rosendaal
@johndeerefiat heb meer dan 1 functie vandaar dat er een wisselventiel tussen moet
rosendaal
@rosendaal @Mauritsdb dit is een wissel ventiel
Mauritsdb
@rosendaal klopt die heb je nodig voor meer als 1 functie. Dan is er altijd nog 1 kant open die weglekt. Terugslagklep hoort er echt nog bij
RobinBos
@rosendaal misschien is het toch beter om naar dealer te gaan. Ik kan zo niet beoordelen of je de slangen op de goeie plek hebt zitten, maar die wisselklep lijkt wel verkeerd gemonteerd.
Je dealer kan je een blok leveren waar je direct pers, retour én snuffel af kunt tappen. Dat blok schroef je toevalligerwijs vast op de plek waar je nu je wisselklep hebt zitten. Die wisselklep heb je met dat zogenoemde power beyond blok niet meer nodig.
BuvaM
Retour is goed.
Misschien komt er een JD kenner
Pers vanuit het blok moet ook goed zijn: gebruik van een willekeurig ventiel moet deuk in alle P's geven.
Alle LS'en via een wisselklep of terugslagklep naar LS aansluiting pomp moet goed zijn.
Mijn vermoeden is dat LS nu (via ontlasting) naar retour gaat, wat moet bij geen gebruik van enig ventielfunctie.
Kan je alleen geen vermoeden geven van waar
2850Johndeere6R
Zo zit het bij mij

(klik om te vergroten)

Zo zit bij mij de voorlader op de loadsensing aan gesloten. Retour is die met de rode dop
rosendaal
@2850Johndeere6R de leiding achter waar gaan die naar toe. heb namelijk daar namelijk 2 lege gaten zitten
mdoornekamp
Stuurblok bedoel je blok voor gps besturing? Doet die het wel? Misschien lucht in de nieuwe slang waardoor er niet genoeg druk opgebouwd wordt.

Of staan je ventielen per ongeluk op slot op display
rosendaal
@mdoornekamp idd, nee staat niet op slot. en de stuurblok is nieuw misschien ontluchten. heb dat nog niet gedaan
Johny power
Even een vraagje, waar dient LS(loadsensing) voor?
+2
BuvaM
@Johny power Een extra aansluiting vanaf de werkpoorten geeft de benodigde werkdruk door aan de pomp zodat die de benodigde hoeveelheid levert. Zonder die stuurdruk staat de pomp stand-by
+3
mdoornekamp
@BuvaM of in boeren taal; je kunt je opraapwagen of veldspuit bedienen zonder constant een ventiel op druk te zetten
BuvaM
@mdoornekamp Ja, kort en krachtig het verschil in gebruik bij dezelfde machine uitgedrukt.

Zo'n algemene vraag is niet kort te beantwoorden zonder je te beperken.
Jouw antwoord beperkt zicht tot de Power Beyond aansluiting, wat verreweg het beste is icm LS pomp.
Zou iedereen moeten doen en als die niet op de trekker is zelf aansluiten.
mdoornekamp
@BuvaM
Quote:
power beyond zou iedereen moeten doen

Hier bij de dealer vinden ze dat niet nodig. Nieuwe Strautmann zo op de ventielen van Deutz M620😫
+1
BuvaM
@mdoornekamp Krijgt de bodemketting re weinig bij lossen.
Ook een LMB is niet te oud om te leren.
J asper
@BuvaM Draai je met lossen druk wat hoger
BuvaM
@J asper welke knop??

En met volle vracht achteruit steile bult heb ik amper druk=kracht over.
J asper
@BuvaM Ik heb geen verstand van deutz, maar neem toch aan dat zo vrij nieuwe trekker wel gewoon de ventielen kan verstellen vanuit de cabine.
BuvaM
@J asper Vanzelfsprekend
Maar voor maximale oliehoeveelheid voor de bodemketting moet die anders aangesloten worden.
De M620 is niet het beste voorbeeld, in geval die nog met vast slagvolume pomp is uitgerust is het verschil klein.
Met LS pomp gaat de optimale hoeveelheid domweg niet door de 1/2 duimssnelkoppeling.
mdoornekamp
@BuvaM ik dacht dat M620 standaard al LS pomp heeft. Of is dat nog optie
BuvaM
Quote Reactie van @mdoornekamp:
M620

Weet ik niet, ik ben maar een matige (Deutz) trekkerkenner. Ik zag bij tractor data 82,9 en 120l/min staan zodoende mijn aanname vaste en LS pomp, evengoed kan het beide LS zijn.
Om in mijn aanname door te gaan:
Dan zal bij 1500omw/min van dieselmotor de pompopbrengst max 56 en 80 l/min zijn. Beide voor mij wel een redelijke hoeveelheid voor een bodemketting maar teveel door een 1/2" snelkoppeling.
En dan zal met een opraapwagen nog dat tijdens laden +/- 2000omw/min de doorstroming meer dan 70l/min voor de vaste pomp zijn, dat gaat slecht door de 1/2" of men moet tijdens laden en lossen de doorstroming door de 1/2" anders regelen. In theorie een prima oplossing in de praktijk lastiger.
Nu zal het iedereen wel duidelijk zijn waarom jij en ik en de vele anderen de voorkeur hebben voor power-beyond.
En zoals @GerbertXL aangeeft dan 3/4"ers gebruiken is verwisseling uitgesloten
Hogere werkdruk/drukschil bij de verbruiker en minder warmteontwikkeling van de olie; dat voordeel is wat lastig zichtbaar, scheelt vele liters diesel alleen al op de levensduur van een opraapwagen.
+3
GerbertXL
@BuvaM gewoon driekwarts koppelingen gebruiken, dan kun je ze ook niet door elkaar halen.
+2
mdoornekamp
@GerbertXL en snuffel leiding 3/8
+1
Mauritsdb
@mdoornekamp de snuffelleiding maakt niets uit. Als ie maar meer bijvult als dat ie weglekt. Met de wisselkoersen én terugslagkleppen op de goede plek heb je maar heel weinig ls signaal nodig om de pomp te verstellen.
+1
Mauritsdb
Als ik het goed begrijp had de trekker geen gps ventiel en leidingen naar de snelkoppeling plaat achterop zoals bij @2850Johndeere6R ?
In de inschroefkant van de ls leiding zit namelijk altijd een terugslagklepje zodat het werktuig/ gps ventiel alleen de pomp kan voeden en niet andersom de ls druk weglekt via werktuig.
+1
Mauritsdb
@Mauritsdb hier zit dus de terugslagklep in. Kogeltje zie je zitten als je de slang eraf schroeft. Als je die leiding niet af fabriek hebt zul je zelf een klepje tussen moeten schroeven.

(klik om te vergroten)

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6R serie en hebben de trefwoorden john deere , johndeere , blok , opbouwen , werktuigen , john deere 6r en aansluiting geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
32
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
0